AKA، خواننده بانفوذ آفریقای جنوبی، به ضرب گلوله کشته شد

AKA، یک خواننده رپ آفریقای جنوبی که ترکیبی از صداهای محلی با هیپ هاپ آمریکایی او را به شهرت رساند، جمعه شب بیرون از رستورانی در شهر ساحلی دوربان به ضرب گلوله کشته شد.

پلیس گفت که AKA، 35 ساله، کمی بعد از ساعت 10 شب در حال پیاده روی به سمت ماشین خود در یک مکان تفریحی شبانه محبوب بود که دو فرد مسلح از آن طرف خیابان نزدیک شدند و قبل از فرار چندین گلوله از فاصله نزدیک شلیک کردند.

پلیس گفت که AKA که نام قانونی آن کایرنان فوربس بود و یک مرد دیگر در محل حادثه جان باختند. اگرچه پلیس نام قربانی دوم را اعلام نکرد، اما گزارش های خبری آفریقای جنوبی او را دوست نزدیک AKA، تبلو موتسوانه، آشپز 34 ساله و کارآفرین موسیقی معروف به تیبز معرفی کردند.

پلیس روز شنبه گفت که همچنان در جستجوی مظنونان است.

این قتل موجی از غم و اندوه را در سراسر کشور به همراه داشت و طرفداران، هنرمندان، احزاب سیاسی بزرگ و دولت پیام‌های تسلیت ارسال کردند. روز شنبه، طرفداران در خارج از رستورانی که او در آن کشته شد، Wish on Florida، برای ادای احترام جمع شدند و برخی موسیقی او را از ماشین هایشان پخش کردند.

دپارتمان ورزش، هنر و فرهنگ آفریقای جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: «آکا در بین بهترین رپرهای قاره به شمار می رفت. آکا یکی از وطن پرست ترین هنرمندانی بود که به معنای واقعی کلمه پرچم آفریقای جنوبی را در هر کجای دنیا که می گشت به اهتزاز درآورد.

AKA در کیپ تاون متولد شد و در کودکی به ژوهانسبورگ نقل مکان کرد. او در یک مدرسه خصوصی نخبه تحصیل کرد، جایی که هیپ هاپ برای اولین بار در آفریقای جنوبی و سایر نقاط قاره رایج شد، زیرا دانش آموزان مرفه از زادگاه او، ایالات متحده، به رپ دسترسی داشتند. در مقاله ای در سال 2014 در نشریه آفریقای جنوبی ساندی تایمز، آکا والدینش را هنگامی که به آنها گفت که می خواهد حرفه موسیقی را دنبال کند، “ترس اما هیجان زده” توصیف کرد.

او قبل از شکست بزرگ خود در سال 2011 با تک آهنگ موفق خود “Victory Lap” در اولین آلبوم خود “Altar Ego” برای چندین هنرمند تولید کرد.

سدریک دلادلا، روزنامه‌نگار موسیقی و فرهنگ مستقر در این کشور خاطرنشان کرد: او به عنوان یکی از برجسته‌ترین ترانه‌سراهای هیپ هاپ آفریقای جنوبی شناخته شد. AKA بیت ها و نمونه هایی از ژانرهای محبوب آفریقای جنوبی مانند amapiano و kwaito می گیرد و آنها را در موسیقی خود گنجانده است. دلادلا گفت. این به تأثیرگذاری بر نسل جدیدی از رپرها کمک کرد که برخی از آنها رقیب AKA شدند.

آقای آکا فردی بود که مدافع هویت موسیقی آفریقای جنوبی بود. دلادلا گفت. این چیزی است که او را متمایز کرده است، مهم نیست کجا رفته است.»

برخی از آهنگ‌های او مملو از ارجاعاتی بود که فقط مردم آفریقای جنوبی می‌فهمیدند، مانند تک آهنگ او “Lemons (Lemonade)” که به اصطلاحی تحقیرآمیز برای خارجی‌ها و عمل افسران پلیس درخواست “نوشیدنی سرد” اشاره می‌کرد. وقتی رشوه می خواهند اما AKA همچنین در سراسر آفریقا با همکاری با هنرمندان محبوبی مانند Burna Boy، ستاره نیجریه‌ای Afrobeats، مورد تحسین قرار گرفت.

چیزی که AKA را متمایز کرد، آقای. دلادلا گفت، سبک اجرای او بود – هاله ای پرانرژی و فریبنده، اغلب با حمایت یک گروه. او یک بار با یک ارکستر اجرا داشت.

“از آن زمان بود که تکامل او از یک خواننده رپ به یک نوازنده خوب شروع شد.” دلادلا گفت.

به نظر می‌رسید که AKA هر چه تحسین بین‌المللی را دریافت کرد، ستاره‌ای بود که به جای ایالات متحده، به آفریقا غذا می‌داد.

“چرا در آفریقا بزرگ نباشیم؟” او به ساندی تایمز گفت. «ایالات می دانند که چه می خواهند و آن را مصرف می کنند. دلارهای زیادی در این قاره وجود دارد.»

دو سال پیش، AKA نامزد خود، Anele Tembe را در شرایطی غم انگیز و بحث برانگیز زمانی که از طبقه دهم هتلی در کیپ تاون سقوط کرد و جان خود را از دست داد. بر اساس گزارش های خبری، این دو رابطه سختی داشتند، از جمله درگیری حدود یک ماه قبل از خانم. مرگ تمبه زمانی که AKA متهم به شکستن درب آپارتمان این زوج در ژوهانسبورگ پس از خانم. تمبه خودش را داخل اتاق حبس کرد. یکی از دوستان خانم تمبه به News24، یک نشریه آنلاین آفریقای جنوبی، گفت که AKA سر نامزدش را به دیوار کوبیده است، اما AKA سوء ​​استفاده از او را رد کرده است.

آکا قرار بود جمعه شب در یک کلوپ شبانه در دوربان به عنوان بخشی از جشن تولدش که اواخر ماه گذشته بود، اجرا کند. او در همان روز، ویدئوهایی را در اینستاگرام منتشر کرده بود که از خود در حال رقصیدن در باشگاه، کوتاه کردن موهایش و خوردن یک بشقاب غذای دریایی در رستورانی که قبل از مرگش بازدید کرده بود، منتشر کرده بود. او همچنین آلبوم آینده خود، “Mass Country” را که قرار است حدود دو هفته دیگر منتشر شود، وصل کرده بود.

پدر و مادرش تونی و لین فوربس، “پسر ما را دوست داشتند و او در ازای آن عشق داد.” در بیانیه ای منتشر شد در حساب های شبکه های اجتماعی خود

از آکا یک دختر جوان نیز به یادگار مانده است که او با دی جی زینله، دی جی محبوب آفریقای جنوبی داشت، در یک پست اینستاگرامی در روز تولدش ماه گذشته، آکا تصویری از دخترش و یک کیک منتشر کرده بود.

او نوشت: «خدایا شکرت برای یک سال دیگر روی این زمین. مشتاقانه منتظرم ببینم او در سال 2023 چه چیزی برای من در نظر گرفته است.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما