روزنامه‌نگار بی‌بی‌سی که اعتراضات در چین را پوشش می‌دهد، توسط مقامات در بازداشت مورد ضرب و شتم و لگد قرار گرفت | اخبار جهان

ووهان: در اخبار نگران‌کننده در مورد تظاهرات گسترده علیه محدودیت‌های کووید در سراسر چین، شرکت پخش بریتانیا (بی‌بی‌سی) نسبت به رفتار مقامات چینی با روزنامه‌نگار خود ابراز نگرانی کرده است که در حین پوشش یک تظاهرات مشابه در حال انجام، دستگیر و دستبند زده شد. در شانگهای بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم و لگد زدن روزنامه‌نگارش در چین، اد لارنس در حین دستگیری توسط پلیس، ابراز نگرانی کرد. بی‌بی‌سی به شدت نگران رفتار با اد لارنس، روزنامه‌نگار ما است که هنگام پوشش تظاهرات در شانگهای دستگیر و دستبند زده شد. او قبل از آزادی چندین ساعت در بازداشت بود. در حین دستگیری توسط پلیس مورد ضرب و شتم و لگد قرار گرفت. این اتفاق زمانی رخ داد که او به عنوان یک روزنامه نگار معتبر کار می کرد.

“عدم عذرخواهی از سوی مقامات چینی”

بی‌بی‌سی گفت که بسیار نگران‌کننده است که یکی از روزنامه‌نگاران معتبر آنها در حین انجام وظایف رسمی خود به این شکل مورد حمله قرار گرفته است. در صورتی که کووید را از میان جمعیت گرفتار کند، او را به نفع خودش دستگیر کرده بودند. ما این را توضیح موثقی نمی دانیم.”

همچنین بخوانید: “شی جین پینگ استپ پایین”: اعتراضات گسترده در چین به دلیل محدودیت های سختگیرانه کووید-19، هزاران نفر دستگیر شدند.

معترضان شعار می دهند: «استعفا، شی جین پینگ».

در همین حال، اعتراضات گسترده در بسیاری از شهرهای چین ادامه دارد. بر اساس گزارش CNN، در یک نمایش بی‌سابقه از سرپیچی علیه سیاست صفراوی کووید، تظاهرکنندگان حتی شنیده می‌شوند که شعار می‌دهند «استعفا، شی جین پینگ! استعفا بده، حزب کمونیست».

این تظاهرات گسترده ظاهراً با آتش‌سوزی یک آپارتمان در ارومچی، مرکز استان سین‌کیانگ آغاز شد که در روز پنج‌شنبه حداقل 10 نفر را کشت و به عنوان یک کاتالیزور برای تشدید خشم عمومی عمل کرد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، بیشتر تظاهرات زمانی آغاز شد که ویدیوهایی منتشر شد که به نظر می‌رسید اقدامات قرنطینه را نشان می‌داد که آتش‌نشانان را نرسیده به قربانیان. از پکن پایتخت تا مرکز مالی شانگهای، گزارش شده است که مردم برای عزاداری درگذشتگان آتش سوزی سین کیانگ، در حالی که اعتراضاتی را علیه سیاست‌های مقابله با کووید صفر برگزار می‌کردند، تجمع کردند.

تا عصر یکشنبه، ده‌ها پردیس دانشگاه، دانشجویان تظاهرات کردند یا پوسترهای اعتراضی نصب کردند. اعتراضات به چنگدو، گوانگژو و ووهان نیز گسترش یافت، جایی که ساکنان آن خواستار پایان دادن به محدودیت‌های کووید شدند.

اعتراضات نادر ضد قرنطینه

در دانشگاه Tsinghua، در پایتخت شهر پکن، دانشجویان در یک میدان برای اعتراض به صفر کووید تجمع کردند. ویدئوها و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند نشان می‌دهند که دانش‌آموزان برگه‌های کاغذ سفید را در دست گرفته و فریاد می‌زنند: «دموکراسی و حاکمیت قانون! آزادی بیان!» به گفته سی‌ان‌ان، ساکنان محله‌های بسته‌شده موانع را شکستند و به خیابان‌ها ریختند. تظاهرات گسترده ضد قرنطینه در ارومچی در روز جمعه.

چنین صحنه‌های گسترده‌ای از خشم و سرپیچی در چین، جایی که حزب کمونیست حاکم همه اشکال مخالف را سرکوب می‌کند، نادر است. با این حال، افزایش محدودیت‌های COVID که مدت‌ها در سرتاسر کشور منفور بود، اوضاع را به یکباره تبدیل کرده است.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما