یک طرح ساده برای سندبلاست

بهترین و مناسب ترین تجهیزات سندبلاست را از کجا تهیه نماییم؟ بهترین و موثرترین و اقتصادی ترین روش برای پاکسازی سطوح در این صنایع استفاده از روش های مختلف سندبلاست می باشد. با اختراع سندبلاست با آب این روش جایگزین روش های قدیمی پر هزینه و پر دردسر گردیده و هزینه های تمیز کاری و آماده سازی سطوح را به میزان قابل توجهی کاهش یافته است در حالی که در مدت زمانی کوتاه بهترین کیفیت حاصل می گردد. چرا که در صورت استفاده از شیشههایی با کیفیت پایین، میزان مقاومت و طول عمر پارتیشن کاهش مییابد. بجای بشکه در نوع درام از نوعی نوار نقاله که همواره در حال چرخش است استفاده می شود که قطعات روی آن غلطیده و توربین نیز از بالا ساچمه ها را با قدرت روی قطعات می پاشد و قطعات پس از تمیز شدن تخلیه می گردند. از سیلیکون کاربید ارزانتر است اما بسیار سریعتر نیز می سوزد پس نمیتوان به اندازه سیلیکون کاربید از آن مجدد استفاده کرد.

طراحی این کابینت ها به گونه ای است که می توانند ماده ساینده را جمع و دوباره مورد سندبلاست استفاده قرار دهند. یکی از ویژگی های جذاب این ماده تولید جرقه در هنگام برخورد با شیشه به دلیل ایجاد حرارت زیاد است. در حالت کلی اگر تعداد عملیات ها زیاد باشند استفاده از سیلیکون کاربید در نهایت به صرفه تر خواهد بود. به منظور جلوگیری از این پدیده و از بین بردن اکسید از روی سطح فلزی استفاده از سند بلاست یک روش بسیار مناسب به شمار می آید. از مزایای روش وکیوم بلاست، جمعآوری مواد برای استفاده مجدد است. از شیشه مات نیز می توان برای ایجاد حریم خصوصی در محیط های تجاری بدون محدودیت نور در دفاتر و اتاق های کنفرانس استفاده کرد.

پارتیشن شیشه ای مات و سندبلاستشده نیز از این قاعده مستثنی نیست. به دلیل فشار بالا و نیروی زیادی که ذرات ساینده می توانند اعمال کنند، عملیات را در درون یک محفظه بسته انجام می دهند، به این محفظه کابینت سندبلاست گفته می شود. حال شیشه را در درون کابینت قرار داده و عملیات سندبلاست را شروع می کنیم. در وتبلاست یا سندبلاست بدون غبار کمپروسور مواد ساینده و سیلیس را از درون فشار آب به بیرون پرتاب می کند و عملیات بدون گرد و غبار صورت می گیرد این نوع خدمات مناسب برای کارفرمایانی می باشد که نیاز دارند محیط انجام کار دچار گرد و غبار نگردد. در زمان هایی که استفاده از روش های مختلف تمیزکاری یا آماده سازی یک سطح هزینه های زیادی داشته باشد استفاده از سندبلاست گزینه مناسب تری خواهد بود.

اين لايهها از جوش خوردن مناسب آهن يا قرار گرفتن رنگ بر روي آن جلوگيري ميكنند. قبل از جوشکاری باید رنگ کارخانه ای از روی سطوحی که جوش انجام می گیرد، توسط برس سیمی کاملاً برطرف و پاك گردد. سندبلاست و شات بلاست دو عملیات مهم برای صنایع هستند که برای برطرف نمودن ناهمواری ها، تقویت یا صیقل دادن اجسام و سطوح فلزی کاربرد دارند. از کنار رودخانه ها جمع آوری می شود و به رنگ خاکستری می باشد.دانه بندی بسیار خوبی دارند و ارزانترین نوع ماسه می باشد ولی به علت استفاده بیش از حد و صدمه به محیط زیست کمتر استفاده می شود. دستگاه های فشار هوا با جریان مشخص مقدار خاصی از شن و ماسه را روی شیشه سکوریت شده می پاشند و با حرکت آن ها طرح مورد نظر را روی شیشه ایجاد می کنند. همچنین سطح قطعه مورد نظر نباید چرب باشد و در صورت چرب بودن باید با تینر یا مواد شویندهای که به سطح قطعه آسیب نزند بشورید. سندبلاست روی سطح شیشه بر روی انواع شیشه امکان پذیر است ولی برای حفظ کیفیت و جلوگیری از لب پر شدن و آسیب دیدن شیشه ، برای سندبلاست شیشه از شیشه های سکوریت استفاده می کنند.

انجام سندبلاست روی شیشه تقریباً ۱۰ – ۱۲ روز کاری زمان می برد ولی مات کردن شیشه با برچسب نهایتاً یکی دو روزه انجام می شود. سایندهها با توجه به استانداردهای مربوط به تمیزکاری معمولا به دو دسته فلزی و غیرفلزی تقسیم میشوند. همانطور که می دانید جهت مات کردن شیشه از دو روش استفاده از برچسب های مخصوص و یا سندبلاست شیشه استفاده می کنند. یکی از روش های مات کردن شیشه و ایجاد حکاکی روی شیشه، سندبلاست شیشه است که با پاشش شن و ماسه های مخصوص ، از طریق نازل سندبلاست بر روی شیشه، سطح شیشه را مات می کنند و یا تصاویر زیبایی روی شیشه حکاکی می نمایند.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما