انتخاب بایدن در بانک جهانی به دنبال پیوند اقلیم و اهداف توسعه است

نامزد دولت بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی بانک جهانی، موسسه توسعه بین المللی و آب و هوا، در حال آغاز یک دور سریع ماهانه در سراسر جهان برای تقویت حمایت از نامزدی خود است.

این اولین فرصت برای نامزد، آجی بانگا، خواهد بود تا دیدگاه خود را برای بانک به اشتراک بگذارد.

آقای. بانگا، که سابقه طولانی در امور مالی داشته است، با چالش متقاعد کردن کشورها مواجه است که دهه ها تجربه او در بخش خصوصی به او کمک می کند تا بانک جهانی را تغییر دهد.

وزارت خزانه داری روز جمعه گفت که او “تور جهانی شنیداری” خود را روز دوشنبه با توقف در ساحل عاج و کنیا آغاز خواهد کرد. او در ساحل عاج با مقامات ارشد دولتی، رهبران بانک توسعه آفریقا و سازمان های جامعه مدنی دیدار خواهد کرد. در کنیا، او از مرکز نوآوری آب و هوای کنیا و یک پروژه تحت حمایت بانک جهانی که به کارآفرینان محلی کمک می کند تا راه هایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی بیابند، بازدید خواهد کرد.

آقای. یکی از مقامات وزارت خزانه داری گفت، بانگا بر روی این موضوع تمرکز خواهد کرد که چگونه یافتن راه حل های توسعه را می توان با اهداف آب و هوایی در هم آمیخت و بر تجربه خود در کار در زمینه گنجاندن مالی در آفریقا تأکید خواهد کرد، جایی که در زمان مدیر اجرایی Mastercard به گسترش دسترسی به سیستم های پرداخت الکترونیکی کمک کرد.

کمپین گردباد نیز آقای. بانگا به آسیا، آمریکای لاتین و اروپا.

کاخ سفید هفته گذشته پس از اعلام غیرمنتظره ماه گذشته مبنی بر کناره گیری دیوید مالپاس از ریاست بانک جهانی تا پایان ژوئن، تقریبا یک سال قبل از پایان دوره پنج ساله خود، او را نامزد کرد. آقای. مالپاس، که توسط رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ نامزد شده بود، سال گذشته هنگامی که به نظر می رسد در مورد اینکه آیا سوخت های فسیلی به گرم شدن کره زمین کمک می کند ابراز تردید می کند، جنجال برانگیخت.

طی یک جلسه توجیهی در وزارت خزانه داری این هفته، آقای. بانگا به صراحت گفت که در مورد علل تغییرات آب و هوایی تردیدی ندارد. او گفت: بله، شواهد علمی وجود دارد و مهم است.

او مراقب است که تعادلی بین جاه‌طلبی‌های رو به رشد بانک و اهداف کاهش فقر ایجاد کند. بانگا تأکید کرد که هر دو موضوع به هم مرتبط و به یک اندازه مهم هستند.

او گفت: “باور من این است که فقرزدایی، یا رفاه مشترک یا همه آن کلماتی که اساساً بر ایده مقابله با نابرابری دلالت دارند، نمی توانند از چالش های مدیریت طبیعت به شیوه ای سازنده جدا شوند.” بانگا افزود.

روند نامزدی بانک جهانی تا 29 مارس ادامه دارد و سایر کشورها ممکن است نامزدهای خود را پیشنهاد دهند. اما طبق سنت، ایالات متحده، بزرگترین سهامدار بانک، یک آمریکایی را به عنوان رئیس خود انتخاب می کند. هیئت اجرایی امیدوار است تا اوایل ماه مه رئیس جمهور جدید را انتخاب کند.

در صورت تایید هیئت مدیره، آقای بانگا با مجموعه ای از چالش ها روبرو خواهد شد. اقتصاد جهانی به آرامی از سه سال همه گیری و جنگ خارج می شود که رشد جهانی را کند کرده و فقر را بدتر کرده است. اقتصادهای نوظهور با چشم انداز آبشاری از نکول در سال های آینده روبرو هستند و بانک جهانی در خواستار کاهش بدهی ها بوده است.

دولت بایدن به چین، یکی از بزرگترین طلبکاران جهان، به عنوان مانع اصلی در تلاش‌های بازسازی بدهی اشاره کرده است. آقای. بانگا مراقب بود که از چین انتقاد نکند و گفت که انتظار دارد در هفته های آینده به آنجا سفر کند.

او گفت: “امروز من نامزد ایالات متحده هستم، اما اگر به اندازه کافی خوش شانس باشم که انتخاب شوم، پس نماینده همه کشورهایی هستم که بخشی از بانک هستند.” بانگا روز پنجشنبه گفت. “شناخت، درک و بحث آشکار از دیدگاه آنها – شاید مورد موافقت قرار نگرفته، اما آشکارا مورد بحث قرار گرفته است – بخش مهمی از رهبری یک نهاد چندجانبه است.”

نامزدی او مورد تحسین و تردید فعالان اقلیم و کارشناسان توسعه قرار گرفته است.

برخی از گروه های آب و هوایی از آقای دکتر گلایه کرده اند. فقدان تجربه مستقیم بانگا در بخش عمومی و ابراز نگرانی در مورد وابستگی او به شرکت هایی که در صنایع نفت و گاز سرمایه گذاری می کنند.

Recourse، یک سازمان محیط زیست غیرانتفاعی، در بیانیه ای در این هفته گفت: «بسیاری سؤال می کنند که آیا سابقه او در شرکت های چندملیتی جهانی مانند Citibank، Nestlé، KFC و Mastercard او را برای چالش های عظیم فقر و نابرابری آماده می کند یا خیر. توسل به سیاست های بانک جهانی در مورد انتقال گاز، قرار گرفتن در معرض زغال سنگ و سرعت عمل آن در مورد تغییرات آب و هوایی انتقادی بوده است.

دیگر فعالان برجسته از آقای دکتر تمجید کرده اند. بانگا، از جمله معاون رئیس جمهور ال گور، که پیش بینی کرد که او “رهبری مجدد در مورد بحران آب و هوا” را به بانک جهانی خواهد آورد.

و دیگران آقای را دیدند. بانگا به عنوان یک انتخاب طبیعی برای پر کردن شکاف بین وظایف گسترده بانک.

استفانی سگال، کارشناس ارشد برنامه اقتصاد در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، می‌نویسد: «در طول بحث‌های تکامل بانک جهانی، کشورهای وام گیرنده پیوسته اعلام کرده‌اند که تأمین مالی برای اقلیم نباید به قیمت سایر اولویت‌های توسعه تمام شود». در مقاله ای این هفته ایالات متحده با نامزدی بانگا، که نامزدی وی با اقلیم پیش نمی رود، موافقت کرده است که نمی توان از دستور توسعه بانک به نفع دستور کار «فقط آب و هوا» صرف نظر کرد.»

دولت بایدن همچنین با سؤالاتی در مورد اینکه چرا یک زن را برای رهبری بانک انتخاب نکرده است، که فقط مردان به عنوان رئیس تمام وقت آن خدمت می کنند، مواجه شده است.

آقای. بانگا اظهار داشت که به عنوان فردی که در هند به دنیا آمده و تحصیل کرده است، تنوع و دیدگاه منحصر به فردی را برای بانک جهانی به ارمغان خواهد آورد. او همچنین تاکید کرد که در مسترکارت، تعهد خود را به توانمندسازی زنان و ارتقای آنها به نقش‌های ارشد نشان داده است.

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم باید به دولت اعتبار کرد که جهشی بزرگ برای یافتن کسی که اینجا به دنیا نیامده، اینجا تحصیل نکرده است، انجام داده است. بنگ گفت. من بر این باورم که ایجاد شرایط برابر برای مردم وظیفه ماست.»

او افزود: “و این بدان معناست که شما زن هستید، رنگ شما، گرایش جنسی شما، بزرگ شدن در سمت اشتباه، مهم نیست.”

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما