یخ سیاه و بند انگشتان سفید: شجاعت عناصر در جاده کمربندی ایسلند

لاستیک‌های میخ‌دار در مینی‌ون تویوتا اجاره‌ای ما می‌چرخیدند، اما ما بدون کمک از آن برف سه فوتی در امتداد جاده ایسلندی دورافتاده بیرون نمی‌آمدیم. خوشبختانه، من یک خودروی تور 4*4 در حال عبور را دیدم و راننده را با پرچم پایین آوردم، او در حالی که شیشه را پایین می‌زد سرش را تکان داد.

“بچه ها چیکار میکنید؟” او گفت.

سؤال خوبی بود.

به عنوان یک نویسنده خودرو برای نیویورک تایمز، یک بوگاتی 4 میلیون دلاری را با سرعت 100 مایل در ساعت در امتداد بزرگراه پر پیچ و خم Mulholland در لس آنجلس و یک لامبورگینی با سرعت 160 مایل در ساعت در یک مسیر رانندگی کرده ام. اما هیچ کدام از اینها مرا آماده نکرد تا در یک بزرگراه باریک و یخی در شمال ایسلند سرعت 30 مایل در ساعت را انجام دهم.

چهار نفر از ما – از جمله همسرم و دو دوستم – در روز پنجم از گردش سیزده روزه خود در جزیره، از آبشار گودافوس، در 90 مایلی دایره قطب شمال بازدید می کردیم. هفته سوم اکتبر بود، دمای هوا در دهه 20 بود و برف از قبل جاده ها و مزارع را پوشانده بود که نتیجه طوفان شدید هفته قبل بود.

ما مشتاق دیدن آبشار 36 فوتی با نام مستعار آبشار خدایان بودیم که انتظار داشتیم سرزمین عجایب یخ زده ای از یخ و غبار باشد. برای اینکه سریعتر به آنجا برسم، تصمیم گرفتم یک مسیر جایگزین را انتخاب کنم. فقط چند یاردی پایین تر از جاده سنگریزه شده بودم که نظرم عوض شد. به جای عقب نشینی، یک پیچ سه نقطه ای انجام دادم و به زودی ون ما تا حد محور در برف فرو رفت.

مجری تور وینچ خود را به یک قلاب بکسل در پشت وانت ما وصل کرد و شروع به کشیدن – و کشیدن – کرد تا اینکه در برف دیگری گیر کردیم و لاستیک‌هایمان دوباره بی‌فایده می‌چرخید. او که عصبانی شده بود، وینچ را به جلوی وسیله نقلیه ما تغییر داد و ما را یک بار دیگر بلند کرد. موفقیت

ما به سختی یاد گرفتیم که دانستن نحوه رانندگی در زمستان های آمریکا لزوماً به ایسلند ترجمه نمی شود، جایی که برف از اوایل سپتامبر شروع به باریدن می کند، و جاده ها بادگیر هستند، اغلب آسفالت نشده و اغلب در ماه های سرد پوشیده از یخ سیاه هستند.

ما قصد داشتیم در اطراف ایسلند، کشوری به اندازه کنتاکی با جمعیتی در حدود 376000 نفر، در جاده کمربندی تقریباً 830 مایلی، که دور این جزیره است، رانندگی کنیم. این به ما زمان می‌دهد تا چشم‌اندازی جادویی از آبشارهای باشکوه و تالاب‌های پر از یخچال‌های طبیعی را ببینیم و در خلوت چند کوه‌پیمایی را انجام دهیم. در اواخر سال، انتظار داشتیم با تعداد کمی از گردشگران یا حتی ایسلندی ها مواجه شویم.

ما تصمیم گرفتیم در جهت عقربه های ساعت در اطراف جزیره رانندگی کنیم – جهتی که بیشتر گردشگران در آن حرکت می کنند. فکر می‌کردیم نه تنها ترافیک سبک‌تر می‌شود، بلکه می‌خواستیم سفر خود را از ریکیاویک با آبفشان‌ها و آبشارهای مسیر محبوب Golden Circle آغاز کنیم و سپس صخره‌های بازالتی شگفت‌انگیز شبه‌جزیره Snaefellsnes و ساحل شنی سیاه را ببینیم. Djupalonssandur، درست در شمال پایتخت.

از آنجا، ما برنامه ریزی کردیم که به سمت آکوری، شهری که بر روی آبدره ای در شمال دور افتاده است حرکت کنیم. سپس به میواتن، یک دریاچه آتشفشانی وسیع. و در اطراف دو شهر کوچک که ساحل جنوبی را در آغوش گرفته اند. ما قصد داشتیم قبل از پرواز به خانه، به استخرهای زمین گرمایی معروف Blue Lagoon در نزدیکی فرودگاه برسیم. در حالی که همسرم روی صندلی مسافر نشسته بود و مسیرهای نقشه گوگل را به من می‌فرستد، در حالی که خورشید در بالای منظره‌ی ماه نگاه می‌کرد، به راه افتادیم.

ما آموختیم که کلید رانندگی در اطراف ایسلند در شرایط زمستانی انعطاف پذیری است: نظارت منظم بر وضعیت آب و هوا و جاده، و آماده بودن برای تغییر برنامه های سفر و هتل در زمانی که جاده کمربندی به دلیل برف یا باد شدید بسته می شود. و آب و هوا می تواند در هر زمان تغییر کند، از خورشید درخشان به باران شدید یا طوفان برف.

پال تورستاینسون، مدیر روابط عمومی تویوتا ایسلند، گفت: “من هرگز بین نوامبر و مارس بدون لاستیک های زمستانی و ناودانی در آنها از ریکیاویک بیرون نمی روم.” “شما باید هر چهار ساعت یک بار به پیش بینی آب و هوا گوش دهید، زیرا شرایط می تواند بسیار سریع تغییر کند، بادهای شدید و برف انباشته شده و هیچ شهر برای دو ساعت وجود ندارد.”

نقشه‌های ایسلندی جاده‌ها را به پنج نوع تقسیم می‌کنند، از جاده کمربندی آسفالت‌شده، یا مسیر 1، تا جاده‌های کوهستانی و سنگ‌ریزه‌ای «F»، که از حدود سپتامبر تا ژوئن یا ژوئیه برای همه وسایل نقلیه بسته است و برای خودروهای سواری استاندارد توصیه نمی‌شود. هر زمان. بسیاری از جاده‌ها جایی در این بین قرار می‌گیرند، اما آب و هوای بد می‌تواند هر گذرگاهی را بسیار بسیار بدتر کند.

گونار گونارسون، رئیس ایمنی سازمان حمل و نقل ایسلند، گفت: «گردشگران یک ماشین کوچک کرایه می‌کنند و سپس فکر می‌کنند که می‌توانند در زمستان در چهار روز در اطراف جاده کمربندی رانندگی کنند. ایسلندی ها هرگز این کار را نمی کنند، زیرا احتمالاً گیر خواهید کرد.

با وجود داشتن وسیله نقلیه بسیار بزرگتر از یک ماشین کوچک، ما مطمئناً این درس را در Godafoss آموختیم. اما چالش‌های بیشتری در جاده کمربندی انتظار ما را می‌کشید: یخ سیاه در کمین آسفالت، خورشیدی که در اوایل ساعت 4 بعد از ظهر غروب کرد و بعد از ساعت 9 صبح به بالای افق نگاه کرد، و بادهای بسیار شدیدی که به‌طور غیرمنتظره‌ای می‌وزید. درهای وانت ما گاهی اوقات توسط تندبادهای قدرتمندی که در یک روز آفتابی دیگر از جایی بیرون می آمدند، از دستمان بیرون می رفت. همسرم دو بار بدون اخطار در را به طور دردناکی به مچ پایش کوبید. بیمه اتومبیل کرایه ای اغلب آسیب های وارد شده به درها را از این وزش ها پوشش نمی دهد.

یک چیز را درست فهمیدیم: لحظه ای که فرود آمدیم به زمین نخوردیم. بعد از اینکه ساعت 3 صبح از خواب بیدار شدیم تا به فرودگاه لس آنجلس برسیم و سپس 19 ساعت در سفر گذراندیم، می دانستیم که برای رانندگی در وضعیت خوبی نخواهیم بود، بنابراین تصمیم گرفتیم دو شب اول را در ریکیاویک بگذرانیم. وقتی ساعت 8:30 صبح به هتل خود رسیدیم، در حالی که ساعت 4 بعدازظهر منتظر ورود به هتل بودیم، طولانی ترین روز زندگی خود را تجربه کردیم – بیشتر آن در تاریکی.

بیشتر بازدیدکنندگان آمریکای شمالی حدود ساعت 6 صبح به فرودگاه کفلاویک، در 31 مایلی ریکیاویک می‌رسند، و بسیاری از آنها در تاریکی صبح زود و پس از استراحت اندک یا بدون استراحت شروع می‌کنند، که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. برای جلوگیری از ورود گردشگران مشتاق به جاده ها در حالی که نیمه خواب هستند، دولت با تعدادی از هتل های نزدیک فرودگاه همکاری کرده است تا برای چند ساعت اتاق هایی را با قیمت پایین تر ارائه دهند. برنامه جدید که Nap and Go نام دارد، به مهمانان اجازه می دهد تا حدود ساعت 2:30 بعد از ظهر در یک اتاق با قیمت حدود 70 دلار بمانند.

رانندگی در جاده های ایسلندی، حتی جاده کمربندی، مانند رانندگی در ایالات متحده یا اروپا نیست. جاده کمربندی یک بزرگراه دو خطه و بدون تقسیم با حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعت یا حدود 56 مایل در ساعت است. پل ها اغلب یک خط هستند و دید محدودی را از طرف دیگر ارائه می دهند. با عبور از آنها با سرعت 30 مایل در ساعت، دعا کردم یک وسیله نقلیه مخفی در پشت یک خیز کور در کمین نباشد.

برای به حداکثر رساندن دید در تمام ساعات روز، باید به یاد داشته باشیم که چراغ‌های جلو را به صورت دستی روشن کنیم، زیرا طبق قانون، هم چراغ‌های جلو و هم چراغ‌های عقب باید همیشه روشن باشند. قرار دادن سوئیچ چراغ های جلو در حالت اتوماتیک، چراغ های عقب را در طول روز روشن نمی کند.

با پمپ بنزین‌ها که گاهی اوقات با چند ساعت فاصله دارند، هرگز اجازه نمی‌دهیم سطح سوخت به زیر نیمی از باک برسد. ما روزانه آن را با هزینه حدود 8.70 دلار در هر گالن بالا می بردیم. و از آنجا که حتی جاده‌های اصلی ایسلند در ماه‌های سردتر به‌ندرت رفت و آمد می‌شوند – معمولاً در هر مایل یک وسیله نقلیه در هر دو جهت می‌دیدیم – گردشگران اغلب خطرات خطرناکی را متحمل می‌شوند، مانند تجاوز از سرعت مجاز در شرایط یخبندان یا توقف در وسط مسیر. جاده برای عکس گرفتن

به گفته سخنگوی پلیس ایسلند، جریمه سرعت غیرمجاز می تواند تا 1750 دلار افزایش یابد. تنها با سرعت 20 کیلومتر در ساعت، حدود 12 مایل در ساعت، بیش از حد مجاز در جاده کمربندی می‌تواند منجر به جریمه 350 دلاری شود که در محل از طریق پول نقد یا کارت اعتباری قابل پرداخت است.

هفته قبل از رسیدن ما، طوفانی بخش‌هایی از جاده کمربندی را بسته بود و ما می‌ترسیدیم که اگر برف یا باد شدید برنامه بلندپروازانه ما را به تأخیر بیندازد، ممکن است یک یا چند مورد از رزرو هتل‌های پیش‌پرداخت خود را از دست بدهیم. به نظر می رسد نگرانی های ما بی اساس بوده است.

دانیل اسماراسون، مالک هتل آکوریری، هتلی با تم فیلم با اتاق‌های کوچک، که از یکی از قدیمی‌ترین سینماهای کشور تغییر کاربری داده است، می‌گوید: «ما به ندرت در رزرو مجدد شخصی که به دلیل بسته شدن جاده‌ها تأخیر می‌کند، مشکل داریم. مزرعه هیدروپونیک متصل از فاضلاب بخاری ها برای پرورش سبزیجات در تمام طول سال استفاده می کند. وقتی رسیدیم هتل پر از برف بود.

ما همچنین بدون معطلی به هتل لاکسا رسیدیم، یک مکان راحت در نزدیکی میواتن، در طول ساعت خوش طولانی آن، نوشیدنی Aperol می‌نوشیدیم و مناظر باشکوه یک دشت وسیع پوشیده از برف را تحسین می‌کردیم. مدیر، فیون لارکین، به ما گفت که اگر طوفان ما را نگه داشته بود، هتل سعی می کرد بدون هیچ هزینه ای ما را رزرو کند. او گفت که اگر هتل برای مهمانان غیرقابل دسترسی باشد، مبلغ رزرو را بدون جریمه بازپرداخت خواهد کرد. ما از خوردن گوشت بره و ماهی خوشمزه در رستوران خوشحال بودیم و آن شب حدود ساعت 2 بامداد از خواب بیدار شدیم و منظره خیره کننده شفق شمالی را دیدیم که بالای سرمان می درخشید.

چند روز و چند تکه یخ سیاه بعد، به مرداب آبی رسیدیم، اما پس از سفر در خلوت حومه ایسلند، اتوبوس‌های توری که در بیرون پارک شده بودند، ما را از رفتن به داخل برای غوطه‌وری قبل از پرواز منصرف کردند. در عوض، سنگ بنای ما تبدیل به شبه جزیره ریکیانس شد، در نزدیکی فرودگاه کفلاویک، تماشای چرای اسب های ایسلندی و بازدید از یک کلیسای متروک ساحلی.

ما فقط با یک ترس کوتاه موفق شدیم جزیره را دور بزنیم. اما برای کسانی که به هشدارها توجه نمی کنند و در برف یا یخ گیر می کنند، معادل AAA برای تماس وجود ندارد. در حالی که برخی از شرکت‌های اجاره خودرو کمک‌های کنار جاده‌ای ارائه می‌دهند، این کشور یک تیم جستجو و نجات داوطلب دارد که پس از تماس راننده با شماره اضطراری 112 اعزام می‌شود. خوشبختانه، با وجود تراکم جمعیت کم، ایسلند خدمات تلفن همراه بسیار خوبی دارد و پوشش آن به صورت مجازی در دسترس است. همه جا در امتداد جاده کمربندی

خبر خوب این است که بازدیدکنندگان لازم نیست منتظر بمانند تا در معرض خطر قرار گیرند تا برای کمک تماس بگیرند. قبل از سفر، می‌توانستیم برنامه سفر و زمان‌های مورد انتظار ورود خود را هر روز در وب‌سایت سفر ایمن ثبت کنیم. اگر به سایت اطلاع نمی دادیم که وارد شده ایم، یک تیم جستجو و نجات برای جستجوی ما اعزام می شد.

پس از تجربه ما در آن بارش برف، می توانیم تأیید کنیم که این یک واقعیت آرامش بخش است.

اما برخی از ایسلندی ها مانند آقای. Thorsteinsson از تویوتا، راه های مطمئن خود را برای جلوگیری از گیر افتادن در برف دارند. او گفت: «من هرگز در زمستان به خارج از ریکیاویک نمی روم.

سفر نیویورک تایمز را دنبال کنید ده اینستاگرام، توییتر سوگند فیس بوک. سوگند – دشنام برای خبرنامه هفتگی اعزام سفر ما ثبت نام کنید برای دریافت نکات تخصصی در مورد سفر هوشمندانه و الهام بخش برای تعطیلات بعدی خود. رویای یک فرار در آینده یا فقط سفر با صندلی راحتی؟ ما را بررسی کنید 52 مکان برای جهانی تغییر یافته برای سال 2022

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.