مائوریسیو گارسیا: آنچه در مورد مرد مسلح در تگزاس شمالی می دانیم



CNN

پس از تیراندازی دسته جمعی، این کشور بار دیگر در غم و اندوه است – این بار در یک مرکز خرید در تگزاس پس از آن که یک مرد مسلح که ظاهراً از حمایت خود از ایدئولوژی نازی در اینترنت نوشت، هشت نفر را به ضرب گلوله کشت و حداقل هفت نفر را زخمی کرد.

مجریان قانون مائوریسیو گارسیا، 33 ساله را به عنوان عامل تیراندازی روز شنبه در آلن – حومه ای در 25 مایلی شمال دالاس، شناسایی کردند.

یک ویدیوی داش‌کم شاهد لحظه‌ای را نشان می‌دهد که گارسیا از ماشینش پیاده شد و بلافاصله شروع به تیراندازی کرد و به کارمندان، خریداران و خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک کمین کرد.

گارسیا در صحنه توسط یک افسر پلیس آلن کشته شد که در همان نزدیکی در حال تماس بود که تیراندازی شروع شد.

مقامات انگیزه احتمالی را اعلام نکرده اند.

آنچه در مورد مرد مسلح می دانیم این است:

به نظر می‌رسد مرد مسلح درباره ایدئولوژی نازی‌ها نوشته بود، تصاویری از سلاح‌های گرم خود را به اشتراک گذاشته و عکسی از مرکز خرید را در یک وب‌سایت رسانه‌های اجتماعی در هفته‌های قبل از قتل عام منتشر کرده است.

یکی از کاربران وب سایت رسانه های اجتماعی روسی Odnoklassniki عکس هایی از چندین رسید و یک بلیط هواپیما با نام مائوریسیو گارسیا منتشر کرد و همچنین تاریخ تولدی را با تاریخ تولد گارسیا ذکر کرد. یک منبع مجری قانون گفت که بازرسان معتقدند این حساب متعلق به گارسیا است.

این حساب همچنین چند هفته قبل از تیراندازی یک اسکرین شات از Google Maps منتشر کرد که نشان می داد مرکز خرید در آلن، تگزاس در چه ساعاتی از روز شلوغ ترین بوده است.

گارسیا در یک پست گیج کننده از روز تیراندازی – آخرین پیام اکانت – از پارک جنوبی و سایر فیلم ها و برنامه های تلویزیونی نقل قول کرد و به مبارزه خود با مشکلات شخصی نامشخص اشاره کرد.

پوستر می‌نویسد: «حتی اگر پیش یک روان‌شناس رفتم، آنها (sic) نمی‌توانند هر مشکلی را که برای من وجود دارد برطرف کنند. علاوه بر این، گران است.»

همچنین عکس‌هایی منتشر شد که نیم تنه بدون پیراهن مردی را با خالکوبی بزرگ صلیب شکسته روی قلب نشان می‌داد. مشخص نیست که آیا مرد تصویر شده گارسیا است یا خیر.

وجود این حساب ابتدا توسط نیویورک تایمز گزارش شد و بعداً توسط یک محقق وب سایت اطلاعاتی منبع باز Bellingcat شناسایی شد.

حساب Odnoklassniki، که نام کاربری «PsycoVision 5» دارد، هیچ دوست یا گروهی را فهرست نکرده است، و نشان می دهد که گارسیا ممکن است از آن مانند یک دفتر خاطرات شخصی استفاده کرده باشد. آریک تولرمحقق بلینگکت که آن را شناسایی کرد، در توییتی گفت. با این حال، پست های آن به صورت عمومی برای هر کسی که حساب کاربری در سایت رسانه اجتماعی دارد، که به OK.RU نیز معروف است، قابل مشاهده است.

گارسیا در برخی از پست‌ها خود را «اینسل» معرفی می‌کند، اصطلاحی که اتحادیه ضد افترا به‌عنوان «مردان دگرجنس‌گرا که زنان و جامعه را به خاطر عدم موفقیت عاشقانه‌شان سرزنش می‌کنند» تعریف می‌کند. برخی پست‌ها جنسیت‌آمیز بود و خشم خود را نسبت به زنان نشان می‌داد.

پست دیگری خشم خود را نسبت به اعضای خانواده ابراز می کرد که “هر تلاشی را که من برای مردانه بودن انجام می دادم را مسخره می کردند…” و “به من می گفتند که ناراحت شدم…” و دیگری افرادی را توصیف می کند که در مورد احتمال ارتکاب قتل عام در پوستر جوک می کنند یا اظهار نظرهای ناخوشایندی می کنند.

از دیگر عکس‌های منتشر شده در این اکانت می‌توان به انواع سلاح‌های گرم اشاره کرد که کاربر نوشت، برخی از آنها را در ماه‌های اخیر به دست آورده است. همچنین عکس‌هایی از یک جلیقه زره بدن با پچ RWDS – مخفف Right-Wing Death Squad – وجود دارد که یک منبع ارشد مجری قانون که با تحقیقات آشناست گفته است که گارسیا در جریان تیراندازی به تن داشت.

یک پست در 24 آوریل از تیرانداز در قتل عام مدرسه نشویل که یک ماه قبل شش نفر از جمله سه کودک را کشت، با اشاره به تعداد افراد کشته شده تمجید کرد.

پست‌های دیگر از یهودستیزی حمایت می‌کردند و «تئوری جایگزینی» را تکرار می‌کردند، این تصور نادرست که توطئه‌ای در جریان است تا جمعیت آمریکا را کمتر سفیدپوست کند. برخی از مردان مسلح با انگیزه نژادپرستی گفتند که از این نظریه الهام گرفته اند.

یک منبع ارشد مجری قانون که با این تحقیقات آشناست به سی ان ان گفت که جزئیات سوابق مرد مسلح آغاز شده است و بازرسان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا او ممکن است توسط افراط گرایی دست راستی هدایت شده باشد یا خیر.

این منبع گفت که گارسیا نشانی به تن داشت که مقامات معتقدند ممکن است با گروه های افراطی مرتبط باشد.

به گفته این منبع، بازرسان حضور گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی، از جمله پست‌ها و تصاویر مربوط به نئونازی‌ها و برتری‌طلبان سفیدپوست را کشف کرده‌اند که مقامات معتقدند گارسیا به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته است.

عکسی که سی‌ان‌ان به دست آورده است، گارسیا را نشان می‌دهد – لباس سیاه و لباس تاکتیکی – پس از شلیک گلوله در بیرون رستوران Fatburger در Allen Premium Outlets روی زمین دراز کشیده است. منبع مجری قانون به سی ان ان گفت که پلیس علاوه بر یک اسلحه گرم سبک AR-15 و یک اسلحه دیگر که نزد گارسیا پیدا شد، چندین اسلحه دیگر نیز در خودروی وی کشف کرد.

همسایگان آدرسی مشابه آدرس والدین گارسیا به سی ان ان گفتند که پلیس و اف بی آی حدود یک ساعت پس از حمله به خانه رسیدند و خیابان را برای چند ساعت مسدود کردند. دو همسایه گفتند وقتی فهمیدند گارسیا عامل تیراندازی بوده، شوکه شده و ناراحت شدند.

همسایه مویسس کارئون گفت: «می‌دانم هیچ اتفاقی در بلوک ما نیفتاده است، اما با دانستن اینکه مظنون چند خانه دورتر زندگی می‌کند، احساس سرما می‌کنم».

به گفته منبع مجری قانون، گارسیا در نوعی اقامتگاه موقت زندگی می کرد. دالاس مورنینگ نیوز گزارش داد که گارسیا در هتلی با اقامت طولانی در دالاس اقامت داشته است.

منطقه مدرسه مستقل دالاس گفت که گارسیا در سال 2008 از دبیرستان برایان آدامز در شرق دالاس فارغ التحصیل شد.

هدر هاگان، سخنگوی ارتش به سی‌ان‌ان گفت که او در ژوئن همان سال وارد ارتش شد، اما شغل خاصی به او داده نشد که به آن تخصص حرفه‌ای نظامی می‌گویند. به گفته هاگان، او پس از سه ماه از کار خاتمه یافت و آموزش اولیه را تکمیل نکرد.

یک منبع مجری قانون که با تحقیقات آشناست به سی ان ان گفت که مرد مسلح به دلیل نگرانی در مورد سلامت روانش از آنجا خارج شد.

به گفته یک مقام ارتش، گارسیا به دلیل شرایط جسمی یا روانی تعیین شده از هم جدا شده است.

بر اساس مقررات ارتش در زمانی که گارسیا جدا شد، یک فرمانده می تواند جدایی یکی از اعضای ارتش را به دلیل شرایط سلامت جسمی یا روانی که با یک وظیفه یا انجام وظیفه تداخل دارد، تایید کند.

هاگان گفت که در مدت کوتاهی که در ارتش حضور داشت، هیچ اعزام یا جایزه ای نداشت.

بر اساس پایگاه داده ای که توسط اداره امنیت عمومی تگزاس نگهداری می شود، فرد مسلح حداقل برای سه شرکت امنیتی کار می کرد و در سال های اخیر ساعت ها آموزش مهارت در سلاح گرم را گذرانده بود.

بر اساس مشخصات وی در پایگاه داده امنیت خصوصی آنلاین تگزاس، مرد مسلح از آوریل 2016 تا آوریل 2020 که مجوزش منقضی شد به عنوان نگهبان در تگزاس کار می کرد.

گارسیا به عنوان بخشی از کار خود، آموزش های امنیتی سطح دوم و سوم را دریافت کرد. اولی قوانین امنیتی در تگزاس را پوشش می دهد. به گفته جونا ناتان، معاون رئیس گارد رنجر، یک سرویس گارد امنیتی در تگزاس که به کارفرمایان گارسیا وابسته نیست، دومی، که برای تمام افسران امنیتی و افسران حفاظت شخصی در تگزاس مورد نیاز است، شامل آموزش سلاح گرم و نشان دادن مهارت در سلاح گرم است. .

گارسیا در سال 2015 به عنوان نگهبان برای سرویس حفاظتی Ruiz مستقر در دالاس کار می کرد، اما رئیس این شرکت، هکتور رویز، به CNN گفت که گارسیا پس از چند ماه استعفا داد. رویز اضافه کرد که هیچ تعاملی با گارسیا را به یاد نمی آورد و گفت که برای نگهبانان امنیتی کار کوتاه مدت یا جهش بین شرکت ها غیرعادی نیست.

او گفت: “فکر نمی‌کنم چیز قابل توجهی در مورد این مرد وجود داشته باشد.” او به عنوان یک کارمند جدید احتمالاً در چندین سایت کار می کرد. آن‌ها معمولاً شروع به پوشش پست‌هایی می‌کنند که در آن افراد غایب یا فراخوانی می‌شوند.»

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما