سازمان بهداشت جهانی می گوید دکتر در شمال مالی ربوده شده است

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که یکی از پزشکانش در مالی ربوده شده است و انگیزه حمله به خودروی وی نامشخص است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: «ما از ربوده شدن دکتر ماهامادو دیاوارا، همکار WHO که توسط مهاجمان ناشناس در 23 ژانویه در شهر مناکا در شمال مالی از خودرویش گرفته شد، ابراز تاسف می کنیم.


تدروس گفت که آژانس بهداشت سازمان ملل در حال کار با مقامات محلی برای کشف آنچه روز دوشنبه رخ داده است، افزود: “کارکنان بهداشت هرگز نباید هدف قرار گیرند.”

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیوارا را از ابتدای سال 2020 در مناکا مستقر کرده است.

او تلاش‌ها را برای ارائه مراقبت‌های پزشکی به جوامعی که اغلب دور از دسترس هستند و با خطرات ناامنی و خشونت مواجه هستند، رهبری می‌کرد.

در این بیانیه آمده است: “راننده خودروی وی نیز مورد حمله قرار گرفت، اما مهاجمان او را رها کردند و وی در حال بهبودی از این حادثه است.”

انگیزه آدم ربایی مشخص نیست.

سازمان جهانی بهداشت با خانواده دکتر دیوارا ابراز همدردی می کند و با مقامات محلی برای تحقیق در مورد آدم ربایی و اطمینان از بازگشت سریع همکارمان به خانواده اش کار می کند.

مالی نزدیک به 11 سال است که در تنگنای یک بحران امنیتی است که توسط یک شورش منطقه ای در شمال آغاز شده است که به یک شورش جهادی تمام عیار تبدیل شده است.

هزاران نفر کشته شده اند، صدها هزار نفر خانه های خود را ترک کرده اند و خسارت های اقتصادی ویرانگری به یکی از فقیرترین کشورهای جهان وارد شده است.

از آگوست 2020، مالی توسط ارتش اداره می شود که منجر به شکست فرانسه، متحد سنتی این کشور، و روابط نزدیک تر با روسیه شده است.

(AFP)

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما