آخرالزمان چک آبی توییتر بر سر ماست. در اینجا چیزی است که درباره چک آبی توییتر بدانید

علامت چک آبی در توییتر مدت‌هاست که وضعیت خاصی را به خود اختصاص داده است. فقط به برخی از حساب‌های مربوط به شخصیت‌های عمومی که هویت آنها تأیید شده است، نماد اعطا شده است.

اکنون این در حال تغییر است.

راه افتادن در روز شنبه بسیاری از حساب‌های توییتر تحت تغییراتی که توسط ایلان ماسک، مالک شرکت رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود، علامت چک را از دست خواهند داد. هر یک از کاربران برای دریافت نشان باید اشتراک سرویس آبی توییتر را خریداری کنند که هزینه آن 8 دلار در ماه است. کسب و کارهایی که در حال حاضر تأیید نشده اند، این کار را انجام خواهند داد باید 1000 دلار در ماه بپردازد اگر آنها یک علامت چک طلایی برای تأیید حساب خود می خواهند.

این حرکت که به توییتر کمک می کند تا با اختصاص دادن ویژگی های خاص به مشترکین درآمد کسب کند، پیامدهایی برای طیف وسیعی از کاربران در این پلتفرم دارد. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

برای کسانی از شما که عمدتاً از توییتر برای دنبال کردن افراد مشهور و سایت های خبری استفاده می کنید، این تغییر خط مشی بر آنچه در این سرویس می بینید و می خوانید تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، ممکن است توییت‌های کمتری از حساب‌های مورد علاقه‌تان را در جدول زمانی خود ببینید، زیرا افرادی که تصمیم می‌گیرند برای Twitter Blue پرداخت نکنند، در سایت کمتر دیده می‌شوند.

تشخیص افراد واقعی از حساب های جعلی ممکن است برای اکثر کاربران سخت تر شود. به عنوان مثال، اگر علامت‌های چک از حساب افراد مشهوری که تمایلی به پرداخت برای Blue ندارند، حذف شود، تشخیص حساب‌های آنها از جعل هویت دشوار می‌شود.

آقای. ماسک گفته است که فقط پست‌های حساب‌های پولی با چک آبی در برگه «For You» توییتر، جدول زمانی پیش‌فرض توییت‌هایی که پلتفرم براساس علایق شما به شما نشان می‌دهد، قابل مشاهده است. تنها استثنا، او بعداً گفت پست‌هایی از حساب‌های تأیید نشده‌ای خواهد بود که قبلاً آنها را دنبال کرده‌اید، که همچنان در جدول زمانی شما نشان داده می‌شوند.

همه اینها به این معنی است که احتمالاً کشف پست‌ها از حساب‌های بدون علامت آبی سخت‌تر می‌شود. به عنوان مثال، اگر اخبار زیادی را در مورد ورزش دنبال می‌کنید و یک حساب کاربری تأیید نشده برخی اخبار مرتبط با ورزش را توییت می‌کند، آن را در جدول زمانی خود نمی‌بینید مگر اینکه قبلاً آن حساب را دنبال کرده باشید. در گذشته، ممکن است آن محتوا را صرفاً به این دلیل پیدا کرده باشید که ویروسی شده است.

یکی از هشدارها به این تغییرات احتمالی این است که آقای. ماسک به این دلیل که همیشه اهداف عمومی خود را دنبال می کند شناخته شده نیست. بنابراین بخش‌هایی از خط‌مشی علامت‌گذاری می‌تواند با انتشار توییتر تغییر کند.

این همه بستگی به این دارد که آیا دارنده حساب ارزش کافی از داشتن علامت چک آبی برای توجیه پرداخت آن را به دست می آورد یا خیر.

افراد مشهور و موسسات ممکن است تصمیم بگیرند که پولی نپردازند، زیرا آنها در حال حاضر تعداد زیادی دنبال کننده دارند که همچنان پست های آنها را مشاهده می کنند.

نیویورک تایمز، که نزدیک به 55 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، روز پنجشنبه اعلام کرد که برای نشان تایید شده برای حساب های سازمانی خود، از جمله @nytimes. تایمز همچنین به خبرنگاران خود گفت که هزینه اشتراک توییتر آبی را به آنها بازپرداخت نمی کند، مگر در موارد نادری که برای گزارش لازم باشد.

اما سایر انواع کاربران توییتر ممکن است انتخاب کنند که برای چک مارک ها پرداخت کنند. اینها شامل برخی از مشاغل کوچک است که از توییتر برای بازاریابی خدمات خود استفاده می کنند و می خواهند محتوای آنها به مخاطبان بیشتری برسد. در این سناریو، پرداخت برای تایید اساسا یک هزینه تبلیغاتی خواهد بود.

توییتر قرار است در مورد اینکه کدام شرکت‌ها می‌توانند چک مارک‌های خود را بدون پرداخت پول حفظ کنند، استثنا قائل شود. در یک سند داخلی، این شرکت گفت که به 10000 سازمانی که بیشترین فالوور را دارند و 500 تبلیغ‌کننده برتر که قبلاً تأیید شده‌اند اجازه می‌دهد وضعیت خود را حفظ کنند.

در میان شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند متا و اسنپ، توییتر کوچک‌ترین شبکه اجتماعی است و این شرکت همچنان از نظر اندازه و ارتباط کوچک‌تر می‌شود.

آقای. ماسک بسیاری از کارکنان توییتر را کنار گذاشته و این شرکت را با کمتر از 2000 کارمند باقی گذاشته است که در مقایسه با 7500 کارمندی که در ماه اکتبر به ریاست وی رسید، کاهش یافته است. این سایت همچنان با ربات‌هایی که هرزنامه ارسال می‌کنند و اکانت‌های فریبنده جعل هویت شخصیت‌های عمومی مشکل دارد. مسائل امنیتی، اشکالات و اشکالات در حال انباشته شدن هستند. و برخی از اینفلوئنسرها و روزنامه نگاران به پلتفرم های دیگر از جمله Mastodon، LinkedIn و Instagram مهاجرت می کنند.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما