مارلن بائر هاگ، آخرین بنیانگذار LPGA، در ۸۹ سالگی درگذشت.

مارلن باوئر در اورکا، SD، در فوریه به دنیا آمد. 16، 1934، به دیو و مادلین بائر. پدرش که یک گلف باز مشتاق بود، زمین گلف شهر را در حدود یک ساعت در جنوب شرقی آبردین اجاره کرد. وقتی مارلین 3 ساله بود، شفت یک چوب گلف را برید و شروع به درس دادن به او کرد. او آلیس را نیز آموزش داد.

هنگامی که مارلین 10 ساله بود، خانواده به لا کوئینتا، کالیفرنیا نقل مکان کردند و به دنبال یک آب و هوای گرم بودند که در آن گلف بتوان در تمام طول سال بازی کرد. او بلافاصله پس از ورود خانواده به کالیفرنیا در مسابقات قهرمانی نوجوانان پسران لانگ بیچ سیتی برنده شد، هیچ رویداد قابل مقایسه ای برای دختران وجود نداشت. در سن 13 سالگی، او چندین تورنمنت را در کالیفرنیا برنده شده بود.

او در سال 1947 در صحنه ملی ظاهر شد – هنوز در 13 سالگی – زمانی که در مسابقات قهرمانی آزاد زنان ایالات متحده به مقام هشتم رسید. او در سال 1949 قهرمانی نوجوانان دختر ایالات متحده را به دست آورد و جایزه گلنا کولت ور را دریافت کرد که به افتخار یکی از برجسته‌ترین چهره‌های گلف زنان نامگذاری شد. لینکلن وردن، نویسنده قدیمی گلف برای نیویورک تایمز، در آن زمان او را به عنوان “بازیکن کوچک باحالی که می تواند هر نوع شوتی بزند” توصیف کرد.

چند هفته بعد، او در مسابقات قهرمانی زنان آماتور ملی به یک پیروزی خیره کننده در دور دوم مسابقه دست یافت، و واره، قهرمان شش دوره مسابقات را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

آسوشیتدپرس او را به عنوان ورزشکار سال و گلف باز سال 1949 انتخاب کرد.

هاگ اولین عنوان حرفه ای خود را در سال 1952 ساراسوتا اوپن در 18 سالگی به دست آورد. او در سال 1956 در بهترین حالت خود بود، زمانی که برگ را در اولین سوراخ اضافی قهرمانی LPGA در Forest Lake Country Club در دیترویت شکست داد. ارزش هر پیروزی 1350 دلار (حدود 15000 دلار به پول امروز) بود. او در آن سال 8 تورنمنت را برد، 9 بار دوم شد و با درآمد بیش از 20000 دلار، تور زنان را رهبری کرد.

در سال 1971، او رکورد 29 امتیازی LPGA با 9 حفره را در بیوک اوپن در کلمبوس، اوهایو به نام خود ثبت کرد که برای 13 سال بی نظیر بود.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما