صلحبان زیمبابوه برنده جایزه مدافع جنسیت سازمان ملل شد |

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، با ستایش از ناظر نظامی، سرگرد وینت ژاره، 39 ساله، به عنوان «نمونه و پیشگام»، این جایزه را روز پنجشنبه طی مراسمی به مناسبت روز جهانی حافظان صلح سازمان ملل به او اهدا خواهد کرد.

“ایجاد اعتماد، حمایت از صلح”

سرگرد زهاره در طول مأموریت 17 ماهه خود در مأموریت سازمان ملل در سودان جنوبی (UNMISS)، از برابری جنسیتی و مشارکت زنان در صفوف خود، در میان همتایان نظامی محلی و در جوامع میزبان دفاع می کرد.

به عنوان افسر ارشد اطلاعات نظامی در دفتر UNMISS Bentiu، او کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که گشت‌ها شامل زنان و مردان برای بهبود حفاظت و ایجاد اعتماد بین جوامع میزبان و مأموریت می‌شود.

سرگرد همچنین به افزایش داده های انباشته شده بر اساس جنسیت کمک کرد تا مسائل مطرح شده توسط زنان و دختران محلی به طور کامل شناخته شود و به آنها اهمیت داده شود.

او از طریق خدمات خود نقش ارزشمندی را که زنان در ایجاد اعتماد، حمایت از تغییر و ایجاد صلح ایفا می‌کنند نشان داده است.دبیرکل سازمان ملل متحد گفت.

ساختن یک میراث

سرگرد زهاره از برابری جنسیتی و مشارکت زنان در یک محیط سنتی تحت سلطه مردان دفاع می کرد که اغلب زنان را از تصمیم گیری محروم می کرد.

او همچنین مقامات غیرنظامی و نظامی محلی و نمایندگان جامعه را تشویق کرد تا زنان را در جلسات سازمان ملل مشارکت دهند.

سخت کوشی و مهارت های دیپلماتیک او به سرعت اعتماد فرماندهان نظامی محلی را به او جلب کرد که به طور سیستماتیک در مورد مسائل حفاظت و حقوق زنان با او تماس می گرفتند.

حافظ صلح سازمان ملل متحد در طول گشت‌زنی‌های خود و طرح‌های متعدد مشارکت اجتماعی، مردان و زنان را نیز با موفقیت تشویق کرد تا در کشاورزی و ساختن دایک‌ها در اطراف شهر بنتیو برای کاهش کمبود مواد غذایی و جلوگیری از آوارگی بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.

تعهد و پشتکار

جایزه “نظامی مدافع جنسیت سال” سازمان ملل در سال 2016 ایجاد شد و از فداکاری و تلاش یک حافظ صلح نظامی در ترویج اصول قطعنامه 1325 در مورد زنان، صلح و امنیت تقدیر می کند.

مثال او نشان می دهد که چگونه همه ما با حضور زنان بیشتر در میز تصمیم گیری و برابری جنسیتی در عملیات های صلح به نفع خود خواهیم بود.،” آقای. گوترش گفت.

سرگرد زهاره با ابراز قدردانی و غرور گفت که انتخاب شدن “او را تشویق می کند تا مسیر خود را به سمت برابری جنسیتی حفظ کند”.

بالا رفتن از نردبان

در خانه در موندورو، زیمبابوه، والدین صلح‌بان سازمان ملل هفت فرزند خود را بدون کلیشه‌های جنسیتی بزرگ کردند.

پدر و مادرم به ما فرصت‌های برابر با برادرانم دادند، بنابراین من معتقدم که باید در تمام جنبه های زندگی فرصت های برابر به زن و مرد داده شودسرگرد زهاره گفت.

از سال 2015 تا 2019، او قبل از اینکه برای خدمت در UNMISS به عنوان ناظر نظامی در بنتیو نامزد شود، به عنوان افسر پروتکل کار کرد، در نقش هایی که شامل افسر اطلاعات، افسر آموزش و نقطه کانونی جنسیت بود.

هنگامی که سفر او در آنجا در آوریل به پایان رسید، او برای خدمت به کشور خود بازگشت.

قبل از پیوستن به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، حرفه نظامی او در سال 2006 به عنوان ستوان دوم و بعداً فرمانده جوخه پیاده نظام آغاز شد، جایی که او به عنوان یک سرباز در موتاره مشغول به کار شد.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما