شورای امنیت هشدار داد که «سونامی گرسنگی» می تواند باعث قحطی های متعدد شود

مارتین گریفیث، رئیس امور بشردوستانه هشدارهای قبلی درباره تأثیر درگیری در اتیوپی را یادآور شد.

سومالی

او در مورد سفر اخیر خود به سومالی صحبت کرد، جایی که در حال حاضر بیش از 200000 نفر در معرض خطر قحطی هستند – رقمی که انتظار می‌رود تا نوامبر به 300000 نفر برسد – با میلیون‌ها نفر دیگر در آستانه گرسنگی.

ارزیابی‌های بشردوستانه اخیر صدها هزار نفر را شناسایی کرده است که با سطوح فاجعه‌بار گرسنگی یا مرحله 5 سیستم طبقه‌بندی فاز یکپارچه – نهایی و ویرانگرترین مرحله روبرو هستند.

گرسنگی به عنوان یک تاکتیک جنگ استفاده می شود – هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل

رئیس OCHA با اشاره به اینکه رنج گسترده به تأثیر مستقیم و غیرمستقیم درگیری و «رفتار طرف‌های درگیر» برمی‌گردد، گفت: «به سادگی از این بدتر نمی‌شود».

“تاکتیک جنگ”

آقای. گریفیث مشاهده کرد که “الگوی مشابهی در هر زمینه تکرار می شود” و چگونگی کشته و زخمی شدن غیرنظامیان را مشخص می کند. خانواده های آواره اجباری؛ دسترسی به بازار و کار مختل شده است. ذخایر مواد غذایی غارت شد؛ در حالی که رکود کلی اقتصادی باعث می شود غذا برای اقشار آسیب پذیر از دسترس خارج شود.

او گفت: «در شدیدترین موارد، طرف‌های درگیر عمدا دسترسی به تجهیزات تجاری و خدمات ضروری را که غیرنظامیان برای زنده ماندن به آن تکیه می‌کنند، قطع کرده‌اند.

“گرسنگی به عنوان یک تاکتیک جنگ استفاده می شود”.

در حالی که کمک‌های بشردوستانه «خطوط نجات» را گسترش داده‌اند، مداخله، آزار و اذیت و حملات اغلب دسترسی به افراد نیازمند را ممنوع می‌کند.

رئیس OCHA گفت: “انساندوستان خواهند ماند و ارائه خواهند کرد، اما شرایط در برخی زمینه ها غیرقابل قبول است.”

رانندگی گرسنگی

در همین حال، خشکسالی، افزایش قیمت جهانی کالاها، و تأثیرات کووید-19 و جنگ اوکراین نیز ناامنی غذایی و فلاکت را تشدید می کند.

و مردم سودان جنوبی، نیجریه، اتیوپی، یمن، افغانستان و سومالی “به معنای واقعی کلمه در خط مقدم تغییرات آب و هوایی” هستند زیرا با خشکسالی، سیل، بیابان زایی و کمبود آب مواجه هستند.

عکس های فوری

در طول هفت سال جنگ یمن، کودکان آواره در مأرب رنج غیرقابل تصوری را تجربه کرده اند.

در طول هفت سال جنگ یمن، کودکان آواره در مأرب رنج غیرقابل تصوری را تجربه کرده اند.

بیش از هفت سال درگیری مسلحانه یمن ویرانی به بار آورده و حدود 19 میلیون نفر را در ناامنی شدید غذایی قرار داده است.

هماهنگ کننده امداد با هشدار به اینکه کمبود بودجه ممکن است وضعیت را بدتر کند، گفت: «برآورد 160000 نفر با فاجعه مواجه هستند و 538000 کودک به شدت دچار سوءتغذیه هستند.

سال گذشته، سودان جنوبی با 319 حادثه خشونت آمیز پرسنل و دارایی های بشردوستانه یکی از خطرناک ترین مکان ها برای امدادرسانی بود.

در همین حال، بیش از 13 میلیون نفر در سراسر Afar، Amhara و Tigray اتیوپی، به کمک غذایی نجات دهنده نیاز دارند.

او گفت در حالی که پیشرفت هایی در ارائه کمک های بشردوستانه در شمال اتیوپی مشاهده شد، “از سرگیری خصومت ها در هفته های اخیر پیشرفت های اخیر را خنثی می کند.”

رو به شمال شرق نیجریهسازمان ملل پیش‌بینی می‌کند که 4.1 میلیون نفر در ایالت‌های آداماوا، بورنو و یوبه که تحت تأثیر درگیری‌ها قرار گرفته‌اند، با سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، از جمله 588000 نفر که قبلاً بین ژوئن و آگوست با شرایط اضطراری مواجه بودند – تقریباً نیمی از آنها برای کمک‌های بشردوستانه غیرقابل دسترس بودند. معاونت.

وی گفت: «ارزیابی امنیت غذایی در این مناطق امکان پذیر نیست، اما ما می ترسیم که برخی از مردم در حال حاضر در سطح فاجعه باشند و در معرض خطر مرگ باشند.

مادران آواره داخلی به همراه فرزندانشان در تمرین ارزیابی قحطی برنامه جهانی غذا در ایالت بورنو، شمال شرقی نیجریه شرکت می کنند.

© WFP/Arete/Siegfried Modola

مادران آواره داخلی به همراه فرزندانشان در تمرین ارزیابی قحطی برنامه جهانی غذا در ایالت بورنو، شمال شرقی نیجریه شرکت می کنند.

اقدام کردن

رئیس امور بشردوستانه به سفرا یادآوری کرد که می‌توان اقداماتی را انجام داد و از دست ندادن «راه‌حل‌های صلح‌آمیز و مذاکره» برای درگیری‌ها و سایر موقعیت‌های خشونت‌آمیز شروع کرد.

ثانیاً، دولت‌ها و گروه‌های مسلح باید به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر پایبند باشند تا از عبور بدون مانع کمک‌های بشردوستانه اطمینان حاصل کنند.

آقای. گریفیث همچنین تغییرات اقلیمی را به عنوان یک موضوع “مرکز صلح و امنیت” هم اکنون “و در واقع دهه های آینده” برجسته می کند.

او از همه کشورهای عضو درخواست کرد که “رویکرد بلندمدت را در اولویت قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که بخش قابل توجهی از بودجه – به عنوان کمک بلاعوض، نه وام – برای سازگاری و کاهش آب و هوا”.

او در پایان گفت: زمان به نفع ما نیست.

زمان به نفع ما نیست – هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل

شعله ور شدن

دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا (WFP) که به تازگی از سفر به آمریکای مرکزی بازگشته بود، از نزدیک متوجه شد که چگونه درگیری‌ها «آتش را بر شعله‌های آتش می‌افزایند» که در حال حاضر یک بحران شدید گرسنگی است.

از گذرگاه سخت دارین گپ، تا گواتمالا، او «داستان‌های غم‌انگیز» را از مردمی که «از طریق ناامیدی محض» به شمال مهاجرت می‌کردند، بازگو کرد.

او گفت: «تأثیر بحران آب‌وهوایی و اثرات موج‌دار مداوم کووید، توانایی بسیاری از خانواده‌ها را برای مقابله از دست داده است.

“مردم احساس می کنند چیزی برایشان باقی نمانده است – آنها می توانند بمانند و گرسنه بمانند، یا ترک کنند و به خاطر شانس آینده ای بهتر بمیرند.”

وضعیت اضطراری جهانی “بی سابقه”.

رئیس برنامه جهانی غذا گفت که تحت تهدید افزایش گرسنگی و قحطی جمعی، “ما با یک وضعیت اضطراری جهانی با بزرگی بی سابقه روبرو هستیم”.

و از زمانی که درگیری اوکراین آغاز شد، “موج گرسنگی به “سونامی” تبدیل شد، او ادامه داد و خاطرنشان کرد که تا 345 میلیون نفر در 82 کشور “به سمت گرسنگی حرکت می کنند”.

“این یک رکورد بالا است – اکنون بیش از 2.5 برابر تعداد افراد ناامن غذایی حاد قبل از شروع همه گیری است.”

آقای. بیزلی آمارهای خیره کننده ای از وضعیت وخیم صدها میلیون نفر در سراسر جهان ارائه کرد.

در حالی که درگیری های شدید میلیون ها غیرنظامی بی گناه را به گرسنگی و قحطی نزدیک تر می کند، او از شورا خواست که «به رهبری بشردوستانه ای که جهان در حال حاضر به آن نیاز فوری دارد نشان دهد و … چرخه معیوب گرسنگی و درگیری را بشکند، که به بحران دامن می زند. بحران ناامنی غذایی جهانی که تهدید می کند از کنترل خارج شود».

او در پایان گفت: “مردم گرسنه جهان روی ما برای انجام کار درست حساب می کنند – و ما نباید آنها را ناامید کنیم.” بیزلی.

زنی سبدی از گل ها را در کنار خیابان های سنگفرش و دیوارهای فرو ریخته آنتیگوا، گواتمالا حمل می کند.

زنی سبدی از گل ها را در کنار خیابان های سنگفرش و دیوارهای فرو ریخته آنتیگوا، گواتمالا حمل می کند.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما