هندوراس: قانون جدید جابجایی داخلی «گامی بسیار ضروری» برای بازگرداندن امید و عزت

اقدام کنگره ملی به بیش از 247000 هندورایی که به دلیل خشونت آواره شده اند، کمک خواهد کرد که 55 درصد آنها زن و 43 درصد کودک و نوجوان هستند.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، گفت: «این قانون در مورد آوارگی داخلی گامی بسیار ضروری برای بازگرداندن کرامت، امید و حقوق آنها است.

زندگی هایی که در اثر خشونت از هم پاشیده شده اند

او در سفر اخیر خود به این کشور، “شاهدات ویرانگر افرادی را که زندگی آنها توسط خشونت و جنایت از هم پاشیده شده است” را بازگو کرد.

قانون جدید علاوه بر ایجاد یک چارچوب نهادی از طریق سیستم ملی واکنش به جابجایی اجباری، مکانیسم‌های پیشگیری را برای استخدام اجباری، بهره‌کشی جنایی از کودکان و جوانان و سایر چالش‌ها ایجاد می‌کند.

با توجه به اینکه 46 درصد از دانش آموزان آواره تحصیل خود را به حالت تعلیق درآورده اند یا به دلیل خشونت گروهی از بازگشت به مدرسه منع شده اند، این قانون همچنین ایجاد پروتکل های ادغام مجدد آموزشی را پیش بینی می کند.

در حالی که از مدرسه در یورو هندوراس به خانه می رفت، دختر 13 ساله وسطی را گرفتند، داخل یک ون انداختند، کتک زدند، مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند و یک ساعت بعد آزاد کردند.

© یونیسف/آندریانا زهبراوسکاس

در حالی که از مدرسه در یورو هندوراس به خانه می رفت، دختر 13 ساله وسطی را گرفتند، داخل یک ون انداختند، کتک زدند، مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند و یک ساعت بعد آزاد کردند.

احکام قانون

از آنجایی که سه چهارم جمعیت آواره نیاز به حمایت مادی دارند، کمک های بشردوستانه یکی دیگر از ستون های این قانون است.

در عین حال، 85 درصد از آوارگانی که اثراتی را بر سلامت خود گزارش کرده اند نیز نیاز به خدمات بهداشت روانی را ابراز کرده اند.

به این ترتیب، قانون جدید گنجاندن در برنامه های بهداشت روان را تقویت می کند.

علاوه بر این، کمیسیون بین نهادی برای حمایت از افراد آواره داخلی به دلیل خشونت، گفت که 68 درصد از صاحبان خانه های آواره شده اموال خود را تصاحب، تخریب یا مجبور به ترک یا فروش آنها کرده اند، در حالی که تنها 32 درصد موفق به حفظ اموال خود پس از خشونت شده اند. جابه جایی.

این قانون یک مکانیسم حفاظتی برای مسکن، زمین و اموال متروکه ایجاد می کند که اولین ابزار قانونی در این کشور است.

وی افزود: «اکنون که این مصوبه تصویب شده است، مقامات را تشویق می‌کنم که اجرای آن را تسریع کنند. گراندی تاکید کرد.

پیشرفت کردن

اگرچه این قانون هنوز توسط رئیس جمهور شیومارا کاسترو تصویب نشده است، این قانون به عنوان نمونه ای از پیشرفت های انجام شده در آمریکای مرکزی و مکزیک برای محافظت و ارائه راه حل هایی برای آوارگان اجباری، در چارچوب چارچوب جامع حفاظت منطقه ای و راه حل ها، که کشورهای عضو آن هستند، می باشد. هفته گذشته در تگوسیگالپا جمع شدند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به همراه آژانس های همکار به حمایت از دولت هندوراس در واکنش به جابجایی اجباری و جلوگیری از آن ادامه خواهند داد.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما