به روز رسانی زنده: جنگ روسیه در اوکراین

به گزارش سرویس امنیتی اوکراین (SBU)، کشیش متهم به افشای اطلاعات در مورد مواضع نیروهای اوکراینی به روسیه به 12 سال زندان محکوم شد.

SBU گفت که رئیس کلیسای ارتدوکس اوکراین در شهر لیسیچانسک “اطلاعاتی را در مورد مواضع رزمی نیروهای اوکراینی در شهر و همچنین در منطقه Severodonetsk” در منطقه Luhansk به اشغالگران منتقل کرد.

SBU گفت که کشیش همچنین به روس ها درباره مردم محلی که به طور بالقوه می توانند در برابر اشغال مقاومت کنند، “اطلاع داده است”.

این کشیش در ماه آوریل، دو ماه قبل از سقوط لیسیچانسک به دست نیروهای روسی، بازداشت شد.

SBU گفت که این کشیش در جریان بازدید از روسیه در سال 2014 به استخدام روسیه درآمده بود و از آن زمان به طور مداوم با یکی از رهبران جدایی طلب جمهوری خلق لوهانسک در تماس بوده است.

SBU همچنین گفت که شواهدی را علیه دو مخبر روسی دیگر در همان منطقه از جمله کشیش دوم در لوهانسک جمع آوری کرده است.

ادعا می شود که دو اوکراینی پس از ارائه اطلاعات به روس ها ربوده شده اند. SBU گفت که کشیش در حال حاضر در سرزمین اشغالی است.

برخی از پیشینه: دولت اوکراین اقداماتی را علیه برخی از اماکن کلیسای ارتدکس و کشیشان آغاز کرده و قانون جدیدی را پیشنهاد کرده است که فعالیت سازمان های مذهبی “وابسته به مراکز نفوذ” در روسیه را ممنوع می کند.

“متاسفانه، حتی ترور روسیه و جنگ تمام عیار برخی از چهره ها را متقاعد نکرد که ارزش غلبه بر وسوسه شر را دارد. خوب، ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که هیچ بازیگر وابسته به دولت متجاوز فرصتی برای دستکاری اوکراینی ها و تضعیف آنها نداشته باشد. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هفته گذشته گفت: اوکراین از درون.

SBU در 22 نوامبر به یک صومعه تاریخی مسیحیان ارتدوکس در کیف، کیف پچرسک لاورا، به عنوان بخشی از تلاش برای مقابله با “فعالیت های خرابکارانه” مشکوک سرویس های ویژه روسیه حمله کرد.

زلنسکی گفت: «همه ارگان‌های مسئول تضمین امنیت ملی باید اقدامات لازم را برای شناسایی و مقابله با فعالیت‌های خرابکارانه سرویس‌های ویژه روسیه در محیط مذهبی اوکراین تشدید کنند. و تحریم‌های شخصی را اعمال کنند – نام‌های خانوادگی به زودی علنی می‌شوند.»

در ماه مه، کلیسای ارتدکس اوکراین رسماً بیعت خود را با کلیسای ارتدکس روسیه و رهبر آن کریل پاتریارک بر سر جنگ شکست.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما