نماینده مجلس: رئیس مجلس در مقابل انتقادات و تمجیدهای نمایندگان فیلترینگ فقط سکوت کرد.

غلامرضا نوری غزلجه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه ای که سرمایه گذاری زیادی کرده ایم و خود را تشویق کرده ایم یعنی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در وضعیت منفی قرار داریم.

به درخواست النا در ادامه گزیده ای از گفتگوی نوری قزلجه را می خوانید:

  • من از آقای رئیس جمهور درخواست کردم با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی در حال حاضر اینترنت و فضای مجازی را تحت کنترل دارد و با قوانین جدیدی که تصویب شده تقریباً تکمیل شده است و ریاست ایشان مورد احترام رئیس جمهور است. سریعترین اینترنت ممکن دو ماه پیش کمک کردند و حداقل وضعیت عادی قبلی را بازگرداندند، اما در این مورد خاص سکوت کردند و به این درخواست پاسخ ندادند.
  • البته در حین گفتگو یکی از همکارانم نظر مخالف داشت و با این عنوان که «جوانان کشور را از دست فضای مجازی آزاد کردید» از اقدام شجاعانه دولت و آقای رئیس جمهور تشکر کرد. آقای رئیسی در این زمینه هیچ نظری مبنی بر رد یا تایید این روابط نداشتند و سکوت کردند.
  • امیدوارم بازرگانان و همچنین مردم را درک کنند و آسیب و آسیب بیشتری به کیشور در این منطقه وارد نکنند. امیدوارم علاوه بر تقویت بسترهای داخلی، امکان دسترسی و گردش آزاد اطلاعات را فراهم کنند، اکنون برخی داخلی ها نیز دچار سردرگمی و مشکل شده اند.
  • ما علاوه بر تقویت بسترهای داخلی، منتظر بازگشت اینترنت به شرایط عادی هستیم و تاکید می کنم که هرگز طرفدار قلدری سایبری نیستیم و علاقه مندیم که مانند بسیاری از کشورها، حتی برخی کشورهای اسلامی که قوانین و مقررات وضع شده، بیایید قانون داشته باشیم، اما با قوانین اینترنت و ارتباط با دنیا سازگار نیست.
  • با این تعاملات می توانند اهداف و برنامه های خودشان، منافع مردم و امنیت خودشان را در فضای مجازی دنبال کنند و با تعرفه ها بسترهای داخلی را تقویت کنند.
  • به جز اصلاحاتی که تعاملی و در رأس آن به رسمیت شناختن رسمی حق اولیه مردم برای دسترسی به اینترنت با سرعت بالا و دسترسی آسان و کم هزینه خواهد بود.
  • این باید توسط قانون ابلاغ شود و در چارچوب آن به موضوعاتی مانند امنیت کاربران و مسائل امنیتی کشور نیز رسیدگی شود و همه این دغدغه ها برطرف شود. اما اگر تعمیر و نگهداری به همان سبک و سیاق و فقط برای انسداد و آنچه اکنون با آن مواجه هستیم انجام شود قطعاً جوانان متضرر خواهند شد.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما