موضوعات: یک بررسی زودهنگام

سلام به همه. مدیسون این هفته بیرون است، بنابراین من مین فریم را هک کردم و کنترل را به دست گرفتم.

من با یک گزارش پرشور خبری از Threads نزد شما آمده ام، کلون جدید توییتر که مارک زاکربرگ روز چهارشنبه از آن رونمایی کرد. طبق گفته زاکربرگ، این برنامه تاکنون 30 میلیون کاربر را ثبت نام کرده است، و به نظر می رسد سریع ترین برنامه دانلود شده تا کنون باشد.

اگر هنوز آن را امتحان نکرده‌اید، در اینجا خلاصه‌ای بسیار سریع از چیزهایی است که از دست داده‌اید: اولیویا رودریگو در حال تبلیغ آهنگ جدیدش است. ال راکر در مورد موم گوش خود پست می گذارد. برندهایی مانند Slim Jim و Wendy’s سعی می‌کنند بامزه باشند و ستاره YouTube MrBeast اولین کاربری بود که یک میلیون دنبال کننده داشت.

جنیفر لوپز هنرپیشه در پستی در Threads گفت: “از رشته های شما سیر نمی شوم.” پاریس هیلتون از دنبال کنندگانش خواست اسم توله سگ جدیدش را بگذارند. “به توییتر گی خوش آمدید!” الن دی جنرس، که سپس به پاسخ‌ها کشیده شد، گفت (بعضی از چیزها، حدس می‌زنم که پلتفرم آگنوستیک هستند).

برای اپلیکیشنی که سر و صدای زیادی ایجاد کرده است – توییتر در حال حاضر اقدام قانونی را تهدید می‌کند – تجربه کاربر بسیار ساده است. تا کنون، پیام‌های 500 کاراکتری در این برنامه حاوی بسیاری از میم‌های تبلیغاتی خود و ایلان ماسک هستند. اگر موضوعی غالب در گفتگو وجود داشته باشد، حضور در Threads چقدر عجیب است. چندین کاربر گفته اند که احساس می کنم روز اول مدرسه است.

اخیراً تعداد روزهای اول مدرسه بسیار زیاد بوده است. از زمانی که ایلان ماسک سال گذشته توییتر را خرید و این پلتفرم را در هرج و مرج فرو برد، یک سری جایگزین های فرضی سر و صدای زیادی پیدا کردند، اما از بین رفتند. ماستودون را به یاد دارید؟ Bluesky چطور؟

آیا Threads واقعاً متفاوت خواهد بود؟ خواهیم دید. همانطور که همکار من مایک آیزاک گزارش داد، Threads از مزایای منابع گسترده متا و پایگاه کاربر میلیاردی اینستاگرام برخوردار است. تقلید از یک رقیب کلاسیک Zuck است: متا قبلاً ویژگی هایی را منتشر کرده است که از Snapchat و TikTok تقلید می کند.

چیزی که ما از Mastodon و Bluesky آموخته ایم این است که مهم نیست که کاربران چقدر دوست دارند اندیشه از یک جایگزین توییتر، آنها در واقع به یکی از آنها مهاجرت نخواهند کرد، مگر اینکه استفاده از توییتر به آسانی و اعتیادآور باشد. Threads کادر قبلی را بررسی می کند. دومی باید دید.

راه اندازی در Threads آسان است. هیچ التماس برای دعوت (خجالت آور) یا یادگیری یک رابط کاملاً جدید (ناجور) وجود ندارد. این برنامه با فونت های اینستاگرام تقریباً شبیه توییتر است.

ممکن است چند چیز ناآشنا به نظر برسند. برای ورود به Threads به یک حساب اینستاگرام نیاز دارید. در حال حاضر هیچ تبلیغی وجود ندارد و این برنامه در حال حاضر از پیام‌رسانی مستقیم، که جزء مهم توییتر است، پشتیبانی نمی‌کند.

بزرگترین چیزی که Threads ارائه می دهد یک نمودار اجتماعی آماده است، از طریق گزینه فالو کردن خودکار همه افرادی که در اینستاگرام دنبال می کنید. این مخاطب داخلی یک امتیاز مثبت برای افراد مشهور و برندها است. چک آبی از اینستاگرام نیز به Threads منتقل می شود.

در نتیجه، مانع ورود برای کسانی که قبلا اکانت های اینستاگرام برجسته دارند کم است. رابین کاپلان، استادیار سیاست‌گذاری فناوری در دانشگاه دوک، می‌گوید: «آنها مجبور نیستند چیز جدیدی بیاموزند، آنها مجبور نیستند پیروان جدیدی ایجاد کنند.

کاپلان اضافه کرد که واردات فالوور جنبه های منفی خود را دارد. حتی یک فالوی گرامی در اینستاگرام نیز ممکن است آن نوع حساب کاربری نباشد که شما می خواهید در پلتفرم متنی مانند Threads دنبال کنید. و در مدت کوتاهی که Caplan در برنامه حضور داشت، متوجه شد که فید او تحت سلطه حساب‌های چک آبی است که همیشه به زندگی او مربوط نمی‌شوند. (اولین پستی که او دید توسط Backstreet Boys بود.)

زمان زیادی برای تغییر آن و بلند شدن پلت فرم وجود دارد – و به همان اندازه زمان برای از بین بردن آن وجود دارد. به نظر می رسد که پذیرندگان اولیه Threads از آن آگاه هستند.

مایتری راماکریشنان، هنرپیشه، در این اپلیکیشن نوشت: “من یا زود به مهمانی رفته ام یا هیچ کس دیگری نمی آید.” “حقیقت می تواند به هر دو طرف برود، موضوعات.”

نظر خود را در مورد Threads در [email protected] با ما در میان بگذارید.


در اینجا چیزهای دیگری در این هفته آنلاین اتفاق می افتد.

بازخورد دارید؟ یک یادداشت به آدرس [email protected] برای من ارسال کنید.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما