نقد و بررسی: رژه مردم، توسط بسیاری از نیروها کشیده شده است

مونتکلر، نیوجرسی – در تاریکی، آنها به آرامی حرکت می کنند. همانطور که نور بالا می رود، بدن آنها قابل مشاهده می شود، با پارچه های رنگارنگ پوشیده شده است، بیشتر پوست آنها طلایی، نقره ای یا آبی است. برزنت های پلاستیکی و یکدیگر را می کشند. این ممکن است یک مهاجرت، یا یک راهپیمایی آیینی، همراه با برهنگی، فریادهای خاموش و رابطه جنسی شبیه‌سازی شده باشد. این افراد چه کسانی هستند و به کجا می روند؟

به این سؤالات دقیقاً در «فوریا» پاسخ داده نشده است، که لیا رودریگس Companhia de Danças روز پنجشنبه در اینجا به عنوان بخشی از مجموعه اجرای اوج در دانشگاه ایالتی مونتکلر اجرا کرد. اما این اثر معرفی محلی برای شرکت برزیلی است که در سال 1990 در ریودوژانیرو تأسیس شد و مدت‌ها در فرانسه مورد ستایش قرار می‌گرفت، اما اکنون اولین کار خود را در منطقه نیویورک انجام داده است. سه‌شنبه و چهارشنبه آینده، گروه با «Encantado» به آکادمی موسیقی بروکلین می‌آیند، قطعه‌ای متفاوت، هرچند از نظر ساختار و حساسیت مشابه.

“Fúria” دنباله ای از تصاویر است که به کندی شکل می گیرد، یک صفوف خیال انگیز از صفوف. در مدت 70 دقیقه رقص، 9 نوازنده رقص هرگز از صحنه خارج نمی شوند (حداقل نه از طریق بال)، و در بیشتر اوقات، صدا یکسان است: ضبط آهنگ ها و رقص های سنتی از کالدونیای جدید که همچنان ادامه دارد. ریتم ثابت ماشین لباسشویی

گاهی اوقات، رژه تقسیم می‌شود یا کند می‌شود و اجساد مانند پس از طوفان یا فاجعه پراکنده می‌شوند. گاهی اوقات، نوازندگان سرعت می‌گیرند و ضربات را می‌گیرند، در یک ضربات یا نوعی تمرین هوازی جمع می‌شوند، وحشی‌گری را به سبک شیدایی-مکانیکی اجرا می‌کنند، با خوشحالی اعضای بدن خود را تکان می‌دهند، از جمله سینه‌ها، باسن و آلت تناسلی.

در میان تصاویر: دو رقصنده سومی را که انگار کرکس هستند برهنه می کنند و بدن برهنه او را وارونه می کنند. یک رقصنده در حال آزار و اذیت دیگری است که در لانه ای از موهای سفید مانند راپونزل ژولیده به دام افتاده است. شاید رایج ترین موتیف، رقصنده هایی باشد که بر رقصندگان سوار می شوند و بزرگترین سوارکار، ریزه اندام لاریسا لیما است. او فوراً توجه را به خود جلب می کند، و در حالی که سوار بر ریکاردو خاویر خزنده در حالی که موز می خورد، به نظر می رسد که به آن موقعیت سلطنتی تعلق دارد.

بنابراین، وقتی فیلیپه ویان خمیری مو قرمز بعداً روی او فرود می‌آید، احساس اشتباه می‌شود. نشستن او روی او مانند یک تخلف به نظر می رسد (با شیوه مرد غارنشین کارتونی او بدتر شده است) و هنگامی که او موقعیت خود را در بالای او به دست می آورد و آنها توسط دیگران روی ملحفه ای کشیده می شوند، مانند کلئوپاترا سوار بر کشتی می شود. به نظر می رسد دنیا درست شده است

مفاهیم لغزنده و مبهم در مورد قدرت در این مورد وجود دارد، اما زمانی که ویان شروع به بازی با آلت تناسلی خود می کند و دیوانه وار رفتار می کند، کار به یک نوع پوچ ناخواسته احمقانه تبدیل می شود. مدیر هنری و طراح رقص شرکت، لیا رودریگز، که در اوایل دهه 1980 در شرکت مجوی مارین، تجربه‌گر فرانسوی می‌رقصید، به شیوه‌ای از بدوی‌گرایی می‌پردازد که در فرانسه بهتر از اینجا پیش می‌رود. «Fúria» جریان دارد و به نظر می‌رسد که اجراکنندگان متعهد آن مقداری آزادی در درون آن دارند، اما رویکرد «épater les bourgeois» آن در نهایت به نظرم آسان می‌آید.

در پایان، کار آشکارا سیاسی می شود. لئوناردو نونس، با سر و صورتش در پارچه‌ای قرمز پیچیده که او را به یک طرف صحنه می‌بندد، در حین سخنرانی به زبان فرانسوی، حرکات احمقانه‌ای انجام می‌دهد، قبل از اینکه شمشیر به دست بگیرد، خون جعلی به بیرون بجوشد، کف در دهانش بپاشد و دیوانه‌وار بخندد. نمی‌توانستم کاملاً بفهمم که او چه می‌گوید، اگرچه واضح بود که برزیل، ایالات متحده و اعضای تماشاگران در این امر دخیل هستند، بدون شک به دلایل موجهی که این تولید به تازگی به آن پرداخته نمی‌شود.

لیا رودریگس کمانیا د دانچاس
تا یکشنبه در تئاتر الکساندر کاسر، مونتکلر، نیوجرسی. peakperfs.org.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما