نظر | رویاهای تیموتی مک وی به حقیقت می پیوندند

همانطور که احتمالا تا به حال می دانید، یک تیراندازی دسته جمعی دیگر در آخر هفته گذشته در یک مرکز خرید در فضای باز در آلن، تگزاس رخ داد. اگرچه مجریان قانون تا لحظه نگارش این گزارش انگیزه‌ای را مشخص نکرده‌اند، اما گزارش شده است که قاتل یک وصله با مخفف «جوخه مرگ جناح راست»، ادای احترام به آگوستو پینوشه فاشیست شیلیایی که در میان گروه‌هایی مانند «پسرهای مغرور» محبوبیت دارد، به تن داشت. به گفته نیویورک تایمز، بازرسان در حال بررسی پروفایلی در شبکه های اجتماعی هستند که معتقدند متعلق به مرد مسلح است، که شامل تمجید از هیتلر و “فرقه های پر از نفرت علیه زنان و سیاه پوستان” است.

زمانی بود که قتلی مانند این – که حداقل هشت قربانی از جمله بیش از یک کودک برجای گذاشت – چرخه اخبار را متوقف می کرد و سیاستمداران را مجبور به پاسخگویی می کرد. هنگامی که دیلن روف، برتری طلب سفیدپوست در سال 2015، 9 نفر از اعضای کلیسای کارولینای جنوبی را به قتل رساند، آنقدر تکان دهنده بود که فرماندار آن زمان، نیکی هیلی، پرچم جنگ کنفدراسیون را از محوطه کاخ ایالتی برداشت.

اما تیراندازی های دسته جمعی به طور فزاینده ای بخشی از سر و صدای پس زمینه زندگی در کشوری است که از هم جدا می شود. تا آنجا که من می توانم بگویم، حس کمی وجود دارد که این تیراندازی اخیر نقطه عطفی باشد که می تواند تغییرات سیاسی را تحریک کند. در عوض، این یک نوع اتفاق عادی است که انتظار می رود با آن زندگی کنیم، مبادا تلاش راست برای دسترسی نامحدود به اسلحه قطع شود.

دلیل اینکه آمریکا سطحی از خشونت با اسلحه را در میان کشورهای توسعه یافته تحمل می کند، و ما اغلب نمی توانیم در مورد آن کاری انجام دهیم، این است که بسیاری از سیاستمداران دیدگاه هایی در مورد اسلحه دارند که فاصله چندانی با مک وی ندارد. همانطور که جیمی راسکین، نماینده دموکرات ایالت مریلند، اشاره کرده است، شنیدن تئوری شورشی مک وی در مورد متمم دوم متمم دوم که معتقد است آمریکایی ها باید اجازه داشته باشند در صورت نیاز به سرنگونی دولت، زرادخانه های شخصی جمع آوری کنند، شنیدن تکرار تئوری شورشی مک وی از سوی جمهوری خواهان امری عادی شده است. همانطور که لورن بوبرت، نماینده کنگره MAGA یک بار بیان کرد، متمم دوم “هیچ ربطی به شکار ندارد، مگر اینکه شما در مورد شکار ظالم صحبت کنید.”

فتیش سازی اسلحه توسط حزب جمهوری خواه و فتیش سازی آن از شورش – که از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به مرحله هیستریک رسیده است – دست به دست هم می دهند. اسلحه در مرکز یک جهان بینی قرار دارد که در آن توانایی راه اندازی یک شورش مسلحانه باید همیشه در ذخیره نگه داشته شود. و بنابراین در پی تیراندازی های دسته جمعی، زمانی که عموم مردم به احتمال زیاد برای قوانین اسلحه سر و صدا می کنند، جمهوری خواهان به طور مرتب دسترسی به اسلحه را تقویت می کنند. در ماه آوریل، پس از تیراندازی در مدرسه در نشویل، جمهوری‌خواهان دو قانونگذار جوان سیاه‌پوست دموکرات را که تظاهرات کنترل اسلحه را در ساختمان کنگره تنسی رهبری می‌کردند، اخراج کردند. چند روز بعد، سنای ایالتی لایحه ای را تصویب کرد که از صنعت اسلحه در برابر شکایت ها محافظت می کند.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما