مربی Aces بکی هامون به دلیل اظهار نظر در مورد بارداری به Dearica Hamby تعلیق شد

Aces گفت: “تصمیمات WNBA در مورد بکی هامون با آنچه ما در مورد او می دانیم و دوست داریم ناسازگار است.” و افزود که هامون “روابط شخصی نزدیک با بازیکنان خود ایجاد می کند.”

این تیم افزود که پشت سر هامون به عنوان مربی خود خواهد ایستاد.

در سال‌های اخیر، فشار زیادی – توسط بازیکنان، هواداران و مسئولان لیگ – برای سرمایه‌گذاری بیشتر در WNBA، به‌ویژه در مزایا برای والدین صورت گرفته است. آخرین توافق نامه چانه زنی دسته جمعی لیگ که در سال 2020 امضا شد، شامل موجی از مزایای جدید یا افزایش یافته مرتبط با مادر، از جمله حقوق کامل در طول مرخصی زایمان، مسکن بزرگ تر، کمک هزینه 5000 دلاری مراقبت از کودک و مزایایی برای فرزندخواندگی و درمان های باروری بود.

مبارزه برای ورزشکاران حرفه ای که پدر و مادر هم هستند هنوز در مراحل ابتدایی است.

در ماه مه 2022، سارا بیورک گونارسدوتیر، بازیکن فوتبال ایسلندی، از تیم سابقش لیون به دلیل درمانش در دوران بارداری شکایت کرد. تیم در دوران بارداری به او پولی پرداخت نکرد و در زمانی که او از باشگاه دور بود نتوانست به “وظیفه مراقبت” خود عمل کند.

Gunnarsdottir در قطعه‌ای برای The Players’ Tribune نوشت: «هیچ‌کس واقعاً من را چک نمی‌کرد، پیگیری می‌کرد، و نمی‌دید که از نظر روحی و جسمی چه به عنوان یک کارمند، بلکه به عنوان یک انسان چگونه هستم. اساساً آنها مسئولیت داشتند که از من مراقبت کنند و این کار را نکردند.»

لیون مجبور شد تمام بدهی هایش را بپردازد.

مرخصی بارداری تنها در چند سال گذشته به قراردادهای چانه زنی دسته جمعی برای WNBA و لیگ ملی فوتبال زنان اضافه شد. توافقنامه NWSL که در سال 2022 امضا شد، هشت هفته مرخصی با حقوق برای بارداری یا فرزندخواندگی را معرفی کرد. هیچ دستورالعمل قبلی برای والدین جدید وجود نداشت.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما