لطفا حتی از دانش آموزان مالیات نگیرید!

وادار کردن بچه ها به انجام تکالیف یکی از خسته کننده ترین کارهایی است که این روزها ممکن است والدین با آن روبرو شوند. متاسفانه برخی از والدین در این شرایط مدام برای کودک انگیزه های مادی مانند خرید غذا یا اسباب بازی ایجاد می کنند. این رفتار در دراز مدت منجر به تربیت فرزندی می شود که از شما می خواهد برای پیش پا افتاده ترین کارها هزینه کنید. در این گزارش راز ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای انجام تکالیف را با والدین در میان گذاشتیم.

به گزارش ایرنا، والدین اغلب خود را موظف می دانند که فرزندانشان را به انجام تکالیف و درس خواندن تشویق کنند و طبیعتاً وقتی فرزندانشان تکالیف خود را انجام نمی دهند، به شدت ناراحت و عصبانی می شوند، اما به گفته روانشناسان، والدین مسئول این امر هستند. با گذشت زمان، کودک به مرور زمان کنترل وظایف را در دست می گیرد.

کودک برای داشتن کنترل بیشتر بر انتخاب های زندگی خود شروع به مقاومت می کند، در حالی که شما به عنوان والدین احساس می کنید که وظیفه دارید همه چیز را کنترل کنید. بنابراین، هر دوی شما سخت تر می جنگید و درس خواندن در طول سال تحصیلی در خانه شما به جنگ تبدیل می شود! پس من باید چه کار کنم؟

حقیقت برای والدین این است که شما نمی توانید فرزندتان را مجبور به انجام کاری کنید، حتی اگر این کار به دردسر بیفتد. اما کاری که می توانید انجام دهید این است که محدودیت هایی تعیین کنید، به انتخاب های فردی فرزندتان احترام بگذارید و به آنها انگیزه دهید. متأسفانه برخی از والدین آموزش را یک هدیه تشویقی می دانند که بیشتر مادی است تا هر کاری را برای دانش انجام دهند.

این رفتار در درازمدت منجر به شکل گیری کودکی می شود که برای هر کاری از شما پول می خواهد. ممکن است بگویید: «فرزند من با دیگران فرق دارد، من نمی توانم او را به انجام کاری تشویق کنم»، اما باید بدانید که همه بچه ها انگیزه دارند، فقط در آخر آن انگیزه ای که شما می خواهید را ندارند. از وظایف در ادامه راهکارهای ایجاد انگیزه بیشتر در دانش آموزان برای انجام تکالیف مدرسه را ذکر می کنیم.

تمرین نوشتن

چرا کودکان از نوشتن تکالیف متنفرند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا فرزندتان از نوشتن تکالیف اجتناب می کند؟!

پس از چهار ماه تعطیلات تابستانی، استراحت و در خانه ماندن طبیعی است، اما رفتن به مدرسه و محدود کردن بازی و تفریح، شرایط سختی را برای دانش آموزان ایجاد می کند. با این حال، تعجب آور نیست که برخی از کودکان انگیزه لازم برای انجام تکالیف و مطالعه را ندارند.

ایجاد انگیزه در کودکان برای انجام تکالیف دشوار نیست زیرا کودکان به طور طبیعی به یادگیری علاقه دارند. به شرطی که محیط مناسبی را برایشان فراهم کنیم و به آنها انگیزه بدهیم.

انگیزه دادن فقط برای تعیین جایزه مادی نیست

ما اغلب به خرید اسباب بازی های جدید، پول دادن، دانلود بازی های مورد علاقه و… فکر می کنیم. اگرچه این انگیزه ها ساده و موثر هستند و مشکل را در لحظه حل می کنند، اما این انگیزه های بیرونی به زودی نتایج ناخواسته ای به بار می آورند. در واقع وقتی کودک انگیزه بیرونی برای پاداش دریافت می کند، پس از مدتی دیگر علاقه ای به ادامه کار نخواهد داشت.

مجازات

راه درست ایجاد انگیزه در بین فرزندانمان چیست؟

راه درست ایجاد انگیزه در کودکان، انگیزه درونی است. انگیزه درونی به کودک کمک می کند تا با انجام یک فعالیت از آن لذت ببرد.

این لذت از درون فرد سرچشمه می گیرد و رضایت روانی ناشی از پایان کار است نه نتیجه بیرونی. بنابراین، والدین، قبل از اینکه فرزند خود را وادار به اتمام تکالیف کنند، ابتدا باید به او کمک کنند تا از آن لذت ببرد.

اغلب والدین و حتی معلمان سعی می کنند بازی را از تکالیف و درس جدا کنند اما با این روش تکلیف حس بدی را در کودک ایجاد می کند. اگرچه تکالیف ابزاری برای یادگیری و آشنایی کودکان با دانش آموخته شده در کلاس است، اما کودک باید از یادگیری لذت ببرد.

چگونه کودکان را برای انجام تکالیف تشویق کنیم؟

برای ایجاد انگیزه در کودکان ابتدا والدین باید طرز فکر خود را تغییر دهند. به یاد داشته باشید که هدف این نیست که به مدرسه بروید، وارد دانشگاه شوید، شغل خوبی پیدا کنید، درآمد پایدار و غیره داشته باشید. اگرچه جستجو برای دستیابی به این اهداف مهم است، اما این یک روش فکری مفید است و شما همه این کارها را به دلایلی غیر از لذت بردن از یادگیری خود انجام می دهید. بنابراین لازم است با رعایت نکات زیر در کودکان انگیزه ایجاد شود تا از یادگیری درس و انجام تکالیف لذت ببرند:

به فرزندان خود حق انتخاب بدهید

کودکان باید بدانند که زمانی برای غذا خوردن، زمانی برای تکالیف و زمانی برای فراغت وجود دارد. به فرنزتان قدر دیگی دیگ کا کردی که کردی که ک اطمینان حاصل کنید که دادن استقلال به کودک یکی از بزرگترین انگیزه ها در برنامه است.

تمرین نوشتن

تکالیف را از بازی جدا نکنید

تحقیقات نشان داده است که بازی تاثیر بسزایی بر یادگیری کودکان دارد. این بازی یادگیری را برای کودکان لذت بخش می کند و آنها را همیشه مشتاق یادگیری چیزهای جدید می کند. با توجه به تاثیر بازی در یادگیری، به خاطر تمرین و درس، کودک خود را از بازی محروم نکنید و به او نگویید تا تکالیف خود را تمام نکنید، نمی توانید بازی کنید، زیرا در این صورت به کودک خود آموزش خواهید داد. که تکالیف جداست.این یک بازی است و نمی تواند لذت بخش باشد.

برای لذت بردن از تکالیف و درس برای کودکان، والدین و معلمان می توانند در صورت امکان، موضوعاتی مانند ریاضیات، انگلیسی و الفبا را به کودکان آموزش دهند. برای مثال با استفاده از پازل، کتاب رنگ آمیزی، تصحیح حروف با سیم، کشیدن حروف الفبا روی شن و … می توان یادگیری این حروف را برای کودکان جذاب کرد.

اصرار نکن

فرزندتان را به عنوان پاداش یا تنبیه مجبور به انجام کاری نکنید. هل دادن، تهدید و مشاجره نتیجه معکوس خواهد داشت و انگیزه درونی فرزندتان را کاهش می دهد. انگیزه پشت کارها باید از درون کودک باشد.

اجازه دهید فرزندتان با عواقب طبیعی اعمال خود روبرو شود

ممکن است بپرسید، وقتی فرزندمان تکالیفش را انجام نمی‌دهد و ما او را مجبور به انجام آن نمی‌کنیم، چگونه او را مجبور به انجام آن کنیم؟

وقتی فرزندتان از انجام تکالیف امتناع می کند، هدف از یادگیری و انجام تکالیف را برای او توضیح دهید. همچنین او را از عواقب انجام ندادن تکالیف طبیعی آگاه کنید. اگر تکالیفش را انجام ندهد، باید به معلمش توضیح دهد که چرا این کار را انجام نداده است و ممکن است تفریح ​​و بازی با دوستانش را از دست بدهد و مجبور شود تکالیفش را در مدرسه بنویسد. اگر فرزندتان پس از شنیدن این توضیحات همچنان در مقابل نوشتن تکالیف مقاومت می کند، اجازه دهید عواقب نوشتن تکالیف را تجربه کند.

لازم به ذکر است که گاهی برخی از والدین با وادار کردن کودک به انجام تکالیف با جملات از معلم و مدرسه می ترسند. جملاتی مثل «اگر تکالیفت را انجام ندهی از مدرسه اخراج می شوی، معلمت دیگر دوستت نمی شود، کتک می خوری و…». توجه کنید این جملات نه تنها کودک را مورد توجه قرار می دهد، بلکه کودک را برای رفتن به مدرسه بی انگیزه می کند.

در آئین مین شد معلوم شد از عرض المعلمان شد; همچنین معلمان می توانند با سرعت مناسب، عدم سخت گیری و ایجاد فضای شاد در کلاس، دانش آموزان خود را به درس و تمرین علاقه مند کنند.

برای تکمیل تکالیف فرزندان خود را همراهی کنید

بسیاری از والدین وقت کافی برای همراهی فرزندان خود با تکالیف نمی گذارند و همین موضوع باعث می شود که کودک تکالیف را به تنهایی انجام دهد. از یک سو انجام تکالیف به تنهایی برای کودک لذتبخش نیست و از سوی دیگر باعث کند شدن و طولانی شدن زمان انجام آن می شود.

این مشکل به خودی خود باعث می شود که کودک تمایلی به انجام وظایف خود نداشته باشد. بنابراین والدین باید نشان دهند که برای این کار آنقدر ارزش قائل هستند که حاضرند برای انجام آن با فرزندشان وقت بگذارند. علاوه بر این، همکاری والدین باعث می شود که کودک تکالیف را با تمرکز بیشتری انجام دهد و به آن متعهد باشد.

با قدردانی و تحسین انگیزه کودک درون خود را افزایش دهید

وقتی کنار فرزندتان می نشینید تا تکالیفش را انجام دهد، به او به عنوان فردی ضعیف نگاه نکنید که نمی تواند کارهایش را انجام دهد. وقتی از فرزندتان برای انجام تکالیف کمک می‌خواهید و سعی می‌کنید مشکلی را حل کنید یا خودتان تمرین‌های نوشتاری انجام دهید، در واقع به طور غیرمستقیم به فرزندتان می‌گویید: “تو نمی‌دانی و به تنهایی از پس مشکلاتت بر نمی‌آیی.” ، پیام شما باید این باشد: “من می دانم که شما می توانید وظایف را انجام دهید. من آنقدر به تو ایمان دارم که به تو اجازه دادم به تنهایی کارت را انجام دهی. به یاد داشته باشید که تعریف و تمجید یکی از بهترین راه ها برای ایجاد انگیزه درونی در فرزندتان است.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما