مسابقات Masters به ​​بازیکنان گلف LIV اجازه می دهد در سال 2023 رقابت کنند

و آگوستا که درگیر تحقیقات ضدانحصاری وزارت دادگستری در مورد گلف حرفه ای مردان شده است، همچنان بازیکنانی را که در رده بندی 50 برتر جهان قرار دارند، در زمان های خاص می پذیرد.

سیستم رتبه بندی جهانی سلاحی است که به همان اندازه ظریف و فنی (و بحث برانگیز) است و برای برخی از گلف بازها تعیین کننده است. بازیکنان LIV در حال حاضر امتیاز رتبه‌بندی برای رویدادهای 54 حفره‌ای و بدون کات خود کسب نمی‌کنند، و در رتبه‌بندی سقوط کرده‌اند، زیرا سایر گلف بازان به بازی کردن تورنمنت‌ها در تورهای واجد شرایط ادامه می‌دهند. در ماه جولای، LIV درخواست کرد تا در رتبه بندی قرار گیرد، و اخیراً، با تور MENA، که بخشی از سیستم است، شریک شد تا سعی کند بازیکنان خود را در ترکیب نگه دارد.

اما هیئت مدیره ای که بر این رتبه بندی نظارت می کند، مدیران گلف را شامل می شود که واکنش آنها به سریال جدا شده از شکاک تا خصمانه متغیر بوده است و این گروه درخواست های LIV را قبول نکرده است. اگر تورنمنت‌های بزرگی مانند مسترز به استفاده از امتیازات رتبه‌بندی جهانی به عنوان یک روش مقدماتی ادامه دهند، حداقل برخی از بازیکنان احتمال ورودشان را از بین خواهند برد. اتکای مداوم به رویدادهای تور PGA به عنوان دیگر راه‌های واجد شرایط، دسترسی بازیکنان LIV را قطع می‌کند.

اینکه آیا گلف بازان LIV می توانند در رشته های اصلی بازی کنند، ممکن است برای چشم انداز نوپا در سال های آینده بسیار مهم باشد. فراتر از شکوه گلف، برندگان اصلی مسابقات قهرمانی، نمایه‌های عمومی بیشتری کسب می‌کنند، و احتمال بیشتری دارد که ترتیبات حامی مالی سودآور را جذب کنند. اگر بازیکنان LIV با محدودیت‌های خارق‌العاده‌ای در شانس خود برای رسیدن به یک زمین تورنمنت بزرگ، بسیار کمتر برای برنده شدن در رقابت مواجه شوند، لیگ ممکن است در جذب بازیکنان جدید با مشکل مواجه شود.

امکان کنار گذاشته شدن از مسابقات اصلی کافی بود تا در طول تابستان، زمانی که بازیکنان LIV، Talor Gooch، Matt Jones و Hudson Swafford از یک قاضی فدرال خواستند دستور شرکت در پلی آف FedEx Cup تور PGA را بدهد، درگیری قانونی کوتاهی ایجاد شود. گوچ، جونز و سوافورد همگی نتوانستند از راه‌های دیگر برای مسابقات اصلی 2023 واجد شرایط شوند و وکلای آنها هشدار دادند که دور نگه داشتن آنها از پلی آف احتمالاً شانس آنها را برای انجام این کار پایان می‌دهد. قاضی با توجه به استدلال های تور PGA که می گفت “قوانین ضد انحصار به شاکیان اجازه نمی دهد کیک خود را داشته باشند و آن را نیز بخورند”، قاضی درخواست آنها را پس گرفت.

تصمیم آگوستا نشنال در روز سه‌شنبه، که ممکن است در نهایت ثابت شود زودگذر، هنوز نقطه عطفی برای LIV است، که یک قرارداد تلویزیونی امضا نکرده یا حامیان خیمه شب بازی جذب نکرده است. این نشانه‌های مشکل تنها نگرانی‌ها را در مورد دوام طولانی‌مدت تور جدید عمیق‌تر کرده است، که بسیاری از منتقدان آن را تا حد زیادی وسیله‌ای برای عربستان سعودی برای پاکسازی شهرت خود به عنوان ناقض حقوق بشر می‌دانند. هفته گذشته، مدار اذعان کرد که مدیر عملیاتی آن، که به طور گسترده به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از جاه طلبی های تجاری آن دیده می شد، استعفا داده است.

در ماه‌های اخیر، گرگ نورمن، مدیر اجرایی LIV، از تورنمنت‌های بزرگ خواست که «در سوئیس بمانند» و به بازیکنان پیست خود اجازه شرکت دهند.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما