“دوستان او با هیجان به آن پیوستند و از این برخورد فیلمبرداری کردند”

دفتر خاطرات عزیزم:

اواخر یک غروب پاییز 2021 بود. من نسبتاً تازه وارد نیویورک شده بودم و یک اجاره ارزان در خیابان 143 گرفته بودم. اغلب عصرها با قطار 1 از چلسی به خانه می‌آیم، اغلب با پادکست یا فهرست پخش مستقر می‌شوم.

اما در این شب خاص، هدفون به سر نداشتم و اتفاقاً شنیدم که پسر نوجوانی به دوستانش می گوید که ۱۴ دقیقه دیگر تولدش است. حوالی خیابان 59 بودیم و ساعت 11:46 شب بود

تصمیم گرفتم اگر تا نیمه شب در قطار بماند، با خواندن «تولدت مبارک» او را غافلگیر کنم.

چند دقیقه گذشت. ما الان در خیابان 110 بودیم. پسر هنوز در قطار بود. من ساعت را بررسی کردم: 11:56.

سه دقیقه دیگر گذشت و او پیاده نشد. قلبم از کاری که می خواستم انجام دهم تند تند می زد: آیا او آن را دوست دارد؟ آیا او فکر می کند عجیب است؟

منتظر ماندم تا ساعت نیمه شب را بزند و آهنگ را شکست. همانطور که امیدوار بودم، پسر شوکه و خوشحال شد. دوستانش با هیجان به آن پیوستند و از این برخورد فیلمبرداری کردند. برخی از مسافران دیگر هم آواز خواندند.

بعد از اینکه کارمان تمام شد، مرد مسنی که کنارم نشسته بود با لحنی مبهوت صحبت کرد.

“تولد من هم هست!” او گفت. “من تازه 78 ساله شدم!”

او مجوزش را بیرون کشید تا به من نشان دهد. او هم منتظر بود تا ساعت نیمه شب را بزند.

همه ما دوباره “تولدت مبارک” را خواندیم.

لوسی پاورز

دفتر خاطرات عزیزم:

من در اتوبوسی در کراس‌تاون بودم تا با یکی از دوستانم در مرکز لینکلن برای یک کنسرت ملاقات کنم که متوجه زنی شدم که کتی فوق‌العاده به تن داشت.

وقتی به تئاتر رسیدم و روی صندلی خود نشستم، متوجه شدم که زن با کت فوق العاده در آن طرف راهرو در همان نزدیکی نشسته است.

به او لبخند زدم و متوجه تصادفی که در سرم وجود داشت، وقتی او پاسخ داد. شروع کردیم به چت کردن و تا رسیدن دوستم ادامه دادیم.

من فقط برای یک رویداد دیگر بلیط گرفتم. من با دوست جدیدم با کت فوق العاده می روم.

– سامانتا مدل

دفتر خاطرات عزیزم:

من در سال 1995 به Upper West Side نقل مکان کردم. من یک شغل تبلیغاتی سطح ابتدایی داشتم که فقط برای اجاره اتاق نشیمن در یک آپارتمان مشترک هزینه می کرد. (حداقل یک در داشت.)

اولین شبم در آنجا در یک ناهارخوری در گوشه ای غذا خوردم. به نوعی شکسته بودم و می‌دانستم این آخرین باری است که برای مدت طولانی آنجا غذا می‌خورم، بنابراین یک سینی مرغ پخته بزرگ سفارش دادم که به اندازه کافی برای غذای باقی مانده بود.

سالها گذشت. هم اتاقی ها آمدند و رفتند. در نهایت، من توانستم تمام این مکان را خودم تامین کنم. زمان بیشتری گذشت و من تصمیم گرفتم جایی در بروکلین بخرم.

در آخرین شبی که در Upper West Side بودم، تصمیم گرفتم به رستورانی که همان شب اول رفته بودم برگردم.

وقتی رسیدم منو نگاه کردم و بشقاب مرغ پخته شده رو دیدم. به خاطر زمان قدیم به این فکر کردم که آن را سفارش دهم، اما در آخرین لحظه تصمیم گرفتم این کار را نکنم.

با خودم فکر کردم: “فردا حرکت می کنم.” “و من نیازی به زحمت باقی مانده در یخچال ندارم.”

-اندرو اتینگر

دفتر خاطرات عزیزم:

من روی صندلی جلوی یک اتوبوس انتخابی تقاطع خیابان چهاردهم نشسته بودم. تا توقف کردیم و راننده رمپ تاشو را رها کرد تا دو مسافر همراه با واکرهایی را که منتظر بودند جا دهد.

یکی به دنبال دیگری از سطح شیب دار بالا رفت و هر دو با سر به پایین، به دنبال صندلی رفتند. یکی به سمت چپ اتوبوس و دیگری سمت راست حرکت کرد.

واکرهای آنها به گونه ای برخورد کردند که چرخ ها قفل شدند. آنها تمام عرض راهرو را مسدود کرده بودند اما نمی توانستند برای باز کردن قفل چرخ ها به پایین دست بردارند و راه را باز کنند. حتی تلاش هم نکردند. پشت سرشان پنج مسافر منتظر بودند.

راننده در سکوت نگاه می کرد. اتوبوس حرکت نکرد به دو نفری که با واکرهایشان گیر کرده بودند نگاه کردم.

وقتی بلند شدم تا کمک کنم، مردی که سمت چپ من نشسته بود نیز بلند شد.

بدون اینکه به من نگاه کند و به واکر سمت چپ اشاره کرد گفت: «این یکی را می گیرم.

رفتم سمت راست، آن را از صاحبش گرفتم و به او پیشنهاد دادم بنشیند. همانطور که او این کار را کرد، من و مرد واکرها را باز کردیم و آنها را تا کردیم.

به صندلی هایمان برگشتیم، مسافرانی که منتظر بودند به سمت عقب حرکت کردند و راننده اتوبوس را راه انداخت.

– جورجی لی

دفتر خاطرات عزیزم:

مکان: برادوی و خیابان نوزدهم.

شخصیت‌ها: من، با عجله به سمت شمال راه می‌روم در حالی که ساندویچ می‌خورم، و زنی که با سرعت به سمت جنوب راه می‌رود، همچنین در حال خوردن یک ساندویچ.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور