دنیای در حال تغییر ما: بحران آب و هوا در تصاویر

تغییرات اقلیمی امکان مستندسازی آسان را ندارد.

مانند خود طبیعت، می تواند به آرامی حرکت کند. تغییر می تواند به صورت تدریجی رخ دهد و همیشه مشخص نیست که از آن چه باید کرد.

آیا آن گونه از بین رفت زیرا خانه ما بیش از حد گرم شده است؟ یا علت دیگری عامل اصلی انقراض بوده است؟ آیا آتش سوزی شدید امروزی یا طوفان هیولا بخشی از چیزی بزرگتر است؟ یا فقط یکباره هستند؟

هیچ تغییر واحدی داستان آب و هوای بحران زده را بیان نمی کند، اما توالی به ظاهر بی پایان آنها موضوع دیگری است. به همین ترتیب، هیچ تصویر واحدی، مهم نیست که چقدر قدرتمند است، نمی تواند آنچه را که اتفاق می افتد ثبت کند، اما عکاسان ما از سفرهای جهانی خود با ارزش دایره المعارفی بازگشته اند.

جمع آوری شده در اینجا خلاصه ای از برخی از بهترین روزنامه نگاری های تصویری در مورد تغییرات آب و هوایی است که روزنامه نگاران نیویورک تایمز در چند سال گذشته تهیه کرده اند. روزنامه نگاران تصویری ما از مزارع متان ریز در تگزاس پانهندل گرفته تا کلیسای غرق شده در طوفان در لوئیزیانا، و از جزیره ایستر اقیانوس خورده در شیلی تا نیو ساوت ولز سوخته در استرالیا، بیرون رفته اند تا نبض یک بیمار را بگیرند. سیاره.

گاوداری یک تجارت بزرگ در ایالات متحده است و منبع بزرگ متان گرمایش سیاره توسط خود گاوها تولید می شود.

در حوضه رودخانه کنگو، افرادی که دسته‌های چوب را برای تولید زغال چوب جمع‌آوری می‌کنند، نقش شگفت‌آوری زیادی در جنگل‌زدایی منطقه‌ای بازی می‌کنند که از نظر اهمیت زیست‌محیطی با آمازون رقابت می‌کند.

با بالا آمدن اقیانوس، راپا نویی یا جزیره ایستر، که یکی از میراث جهانی یونسکو است، تکه تکه کنده می شود. امواج، مقبره ها را مهر و موم کرده اند و حتی به مجسمه های باستانی که این جزیره به آن شهرت دارد رسیده است.

جهان به ظاهر اشتهای سیری ناپذیری برای روغن پالم دارد، اما جنگل زدایی که تولید آن به وجود می آورد، اورانگوتان های وحشی را از بین می برد. در بورنئو، جایی که اکثریت قریب به اتفاق زندگی می کنند، جمعیت آنها 80 درصد کاهش یافته است.

با درجه حرارت بسیار بالاتر از استانداردهای فصلی، آتش سوزی ها در سراسر سواحل شرقی استرالیا در اوایل سال 2020 شعله ور شد. برخی از آنها تا زمانی که چیزی برای سوزاندن باقی نمانده بود سوختند و تنها زمانی که به آب رسیدند متوقف شدند. برخی از رهبران ملی کسانی را که تغییرات آب و هوایی را مقصر می دانستند، تمسخر کردند. یکی از مقامات محلی پاسخ داد: «آنها باید بیرون بروند و نگاهی واقعی به آنچه در این کشور می‌گذرد داشته باشند.

مکان های کمی هوس انگیز تغییرات آب و هوایی را بهتر از شبه جزیره قطب جنوب نشان می دهند. سمت غرب تقریباً سریعتر از هر جای دیگری روی زمین گرم می شود و پنگوئن های آن در حال مرگ هستند. در شرق، پنگوئن ها خوب کار می کنند. در حال حاضر.

این یک طوفان نبود، بلکه سیل بود که آلمان و بسیاری از اروپای غربی را در تابستان 2021 در هم ریخت. یک امدادگر که به محل حادثه اعزام شد گفت که این طوفان او را به یاد نیواورلئان پس از طوفان کاترینا می‌اندازد – “اما این بسیار سریعتر بود.”

برخی از آتش سوزی ها به دلیل گرمایش زمین ایجاد می شوند. دیگران آن را با تاخت و تاز می فرستند. جنگل‌های بارانی آمازون حجم عظیمی از دی‌اکسید کربن را ذخیره می‌کند، اما توسط چوب‌برها، دام‌داران و معدن‌چیان بریده بریده و سوزانده شده است. یکی از دانشمندان آب و هوا می گوید: آمازون کاملاً بی قانون است.

حتی در تابستانی با آب و هوای شدید، طوفان آیدا هنگامی که در آگوست 2021 سواحل لوئیزیانا را درنوردید برجسته شد. این طوفان با سرعت فوق‌العاده‌ای قدرت گرفت – به احتمال زیاد به دلیل گرم شدن اقیانوس – و بادهای آن با سرعت 150 مایل در ساعت می‌آمدند. این یکی از پرهزینه ترین طوفان های تاریخ ایالات متحده بود.

تندرا در حال سوختن بود. سیبری آتش گرفته بود. برای سومین سال متوالی، مردمی که تلخ‌ترین زمستان‌ها را با اندک شکایتی تحمل کردند، از بدترین آتش‌سوزی‌هایی که هر کسی در آنجا به یاد می‌آورد به خود می‌پیچید.

آتش سوزی های حماسی کالیفرنیا در سال 2020 باعث شد تا برخی از محبوب ترین درختان این ایالت به سرعت عمل کنند. در یک لحظه نسبی، تعداد بیشماری درخت سرخ باستانی، صدها سکویا غول پیکر و بیش از یک میلیون درخت جاشوا از بین رفتند.

ارتباط بین طوفان های استوایی بزرگ و تغییرات آب و هوایی آشکارتر می شود، و بنابراین کره جنوبی در ماه سپتامبر با فروپاشی طوفان Hinnamnor آماده شد. طوفان بادها و باران های شدیدی را به همراه داشت که می ترسیدند، اما ماندگار نشد و خسارات را محدود کرد.

دریاچه نمک بزرگ در حال حاضر دو سوم کوچک شده است، زیرا بخش وسیعی از یوتا در اطراف آن خشک شده است. مشکلات آن ارتباط نزدیکی با سلامت و اقتصاد کل منطقه دارد.

دهکده ماهیگیری در سواحل سرد دریای سفید به آرامی زیر شن ها ناپدید می شود. اعتقاد بر این است که سال ها صید بی رویه تا حدودی مقصر بوده است. ساکنان اکنون شن‌ها را با بولدوزر دور می‌کنند تا برای زمستان آماده شوند – “مبادا برف انباشته شده در بالای ماسه ما را به پشت بام خود دفن کند.”

سروهای باستانی لبنان بیشتر از امپراتوری ها عمر کرده اند و از جنگ های مدرن جان سالم به در برده اند. اکنون گرمایش جهانی می تواند آنها را از بین ببرد.

بسیاری از آسیب پذیرترین افراد جهان در برابر تغییرات اقلیمی در جنوب آسیا زندگی می کنند، جایی که افزایش دما، رسیدگی به فقر، ناامنی غذایی و چالش های بهداشتی را سخت تر از همیشه کرده است. سیل در آسام هند در ماه ژوئن بیش از نیم میلیون نفر را در نزدیک به 1000 روستا تحت تاثیر قرار داد.

چین با وابستگی شدید خود به زغال سنگ، تا حد زیادی بزرگترین تولیدکننده گازهای گرماگیر در جهان است که تغییرات آب و هوایی را تسریع می‌کنند، اگرچه در سیاست و دیپلماسی جهانی در محدود کردن اثرات تغییرات آب و هوایی نیز به یک رهبر جهانی تبدیل شده است.

آن‌ها آن را «فوق طوفان» نامیدند و پس از خروج آن در دسامبر 2021، بوی مرگ در یکی از استان‌های مرکزی فیلیپین آویزان شد. سرعت بادهای طوفان رای به 168 مایل در ساعت رسید و پس از پایان آن، کمیسیون تغییر اقلیم کشور خواستار اقدام فوری “برای ایجاد انعطاف پذیری جامعه در برابر رویدادهای شدید مرتبط با آب و هوا” شد.

هزاران آتش نشان، 25 هلیکوپتر و زرادخانه ای متشکل از بیش از 400 ماشین آتش نشانی و 70 کامیون آب برای مبارزه با شعله های آتش در نزدیکی دریاچه تاهو در تابستان 2021 اعزام شدند، اما آتش کالدور همچنان ادامه داشت. کارشناسان بر این باورند که این یک داستان هشداردهنده برای آتش‌سوزی‌های بزرگ بعدی در غرب بود و تلاش برای کنترل کامل تهاجمی‌ترین آتش‌سوزی‌های جنگلی بیهوده بود.

مقامات مرتبط در ماه ژوئن گفتند که بدترین خشکسالی در چهار دهه اخیر زندگی را در سراسر شاخ آفریقا به خطر انداخته است، به طوری که 37 میلیون نفر در کنیا، اتیوپی و سومالی تا پایان سال جاری با خطر گرسنگی روبرو هستند. سکونتگاه های موقت پر از آوارگان شد.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما