درختستان آرنولد هاروارد به دنبال 150 سال آینده است

ند فریدمن با نگاهی به پنجره‌اش در باغ آرنولد در دانشگاه هاروارد، 150 سال تاریخ و همچنین میلیون‌ها سال را می‌بیند. او می‌داند که این مجموعه از نزدیک به 16000 گیاه چوبی، سرنخ‌هایی در مورد چگونگی حرکت در آینده‌ای فزاینده اکولوژیکی دارد.

دکتر می‌گوید: «وقتی درختی را می‌بینم، همیشه به موقع به فکر فرو می‌روم. فریدمن که 12 سال کارگردان آرنولد بوده است. در تاریخ یک و نیم قرن درختکاری – سالگردی که امسال آن را جشن می گیرد – او تنها هشتمین رهبر آن است.

البته جدول زمانی تغییرات فصلی وجود دارد که یک درخت ممکن است در هر سال از آن عبور کند – از جمله نکات ظریفی که دکتر Dr. فریدمن از ما می خواهد که مانند بنفش، صورتی و قرمز مخروط های مخروطی ماده زودگذر اوایل بهار توجه کنیم. و در مواردی مانند بلوط سفید با شکوه (Quercus alba) در طول عمر یک گونه زمان اندازه گیری می شود که ممکن است برابر با طول عمر انسان باشد.

او گفت: «اما به‌عنوان یک زیست‌شناس تکاملی، شروع به دیدن سایر مقیاس‌های زمان نیز کردم.


اشاره او به دهانه اندازه‌گیری شده در هزاران سال بود، زیرا آخرین عصر یخبندان گیاهان معتدل را صدها و هزاران مایل از محدوده‌های بومی قبلی‌شان جابه‌جا کرد. و در صدها میلیون سال، از زمانی که ابرقاره پانگه آ شروع به تکه تکه شدن کرد، توده‌های زمین و مسیرهای ژنتیکی گیاهان را به حرکت درآورد.

این نمای طولانی آن چیزی نیست که باغبان‌ها هنگام انتخاب یک درخت خاص، سؤال در مورد ویژگی‌های زینتی، اندازه نهایی و مقاومت در نظر می‌گیرند. دکتر Dr. فریدمن گفت.

نگاه کردن به گذشته همچنین به توضیح چیزهایی کمک می کند که ممکن است در مورد آنها تعجب کنیم، از جمله اینکه چرا برخی از درختان سوزنی برگریز هستند، سوزن های خود را در پاییز می اندازند – و چرا برخی از گیاهان چوبی برگریز، پژمرده و به ظاهر بی فایده، در تمام زمستان سوزن خود را حفظ می کنند.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا بسیاری از گونه هایی که ما آنها را بومیان جنوب شرقی می نامیم، بسیار دورتر از شمال، بسیار فراتر از محدوده فعلی خود، مقاوم هستند؟

پاسخ به آن و بسیاری از سوالات دیگر در مجموعه آرنولد از بیش از 2000 گونه وجود دارد – همراه با بینش هایی در مورد سرسختی لازم برای سازگاری با دنیای فردا.

شاید باغ شما خانه یک درخت سرخدار سپیده دم (Metasequoia glyptostroboides) باشد، یک درخت مخروطی هرمی شکل و سریع رشد می کند که می تواند به ارتفاع 100 فوت برسد و دارای قاعده متمایز فلوت دار است.

دکتر “این فقط سینوسی است.” فریدمن گفت. می‌توانستم تمام روز به آن تنه‌ها نگاه کنم.»

اما تا 75 سال پیش، چنین درختی در آمریکای شمالی وجود نداشت.

هر گونه داستان خود را از انعطاف پذیری و استراتژی های بقای طولانی مدت می گوید. چوب سرخ سپیده دم، که در آرم درختکاری نشان داده شده است، اغلب به عنوان یک فسیل زنده یاد می شود. به این دلیل که تا دهه 1940، زمانی که یک نخلستان موجود در چین کشف شد، تصور می شد که منقرض شده است.

بذر فرستاده شده به آرنولد در سال 1948 منجر به رشد اولین درخت از این درختان در آمریکای شمالی در بیش از دو میلیون سال گذشته شد.

چرا یک درخت سوزنی برگریز است؟ درختان مخروطی یا غیره، ممکن است دلایل مختلفی برای افتادن برگ های شما وجود داشته باشد، دکتر. فریدمن گفت.

در مناطق استوایی، برگریزی در پاسخ به فصول خشک تکامل یافته است، زیرا گیاهان زمانی که آب کمیاب است استراحت می کنند. و برای چند درخت مخروطی، میلیون‌ها سال پیش، این پاسخی بود به چالش زنده نگه‌داشتن برگ‌ها در عرض‌های جغرافیایی بالا، در ماه‌های زمستانی که تاریکی و سرما بود.

دکتر “این یک تحلیل هزینه و فایده است.” فریدمن گفت. خلاص شدن از شر سوزن ها هر سال مدل کسب و کار بهتری بود.

چرا گیاهان چوبی برگریز، از جمله بلوط، راش و فندق جادوگر، در تمام زمستان چمدان های قدیمی زیادی را نگه می دارند، به خوبی درک نشده است. آیا برگ‌های پژمرده به‌عنوان مانعی برای جستجوی گوزن‌ها باقی می‌مانند، یا به‌موقع رها می‌شوند تا به عنوان مالچ در بهار استفاده شوند؟

این پدیده به نام مارسسنس شناخته می شود – کلمه ای زیبا و یک ماده ظریف: برای جلوگیری از ریزش برگ، گیاه باید کوچکترین تکه ساقه برگ یا دمبرگ را در طول ماه ها سرما زنده نگه دارد. یک نمونه زمستانی و مورد علاقه دکتر. فریدمن، بوته ادویه چینی (Lindera angustifolia) است که شاخ و برگ های خرمایی خوشایند خود را در فصل خارج از فصل نشان می دهد.

انسان تعجب می‌کند که چه محرکی باعث ایجاد چنین مهندسی پیچیده‌ای در توسعه شد.

برگریز بودن برای همه نیست. چوب سرخ ساحلی کالیفرنیا (Sequoia sempervirens) و سکویاهای غول پیکر در سیرا (Sequoiadendron giganteum) که هر دو از بستگان سرخ‌وود سپیده‌دم هستند، همیشه سبز هستند.

اما پسر عموی آنها از آن مسیر منحرف شد، دکتر. فریدمن می‌گوید: «در مقطعی از تاریخ تکاملش، به نقطه‌ای از زمان سرگردانی که از دست دادن سوزن‌هایت سودمند بود».

درختان حرکت می کنند، می بینید. آرام آرام، بله، اما آنها حرکت می کنند.

از نظر تکاملی، خیلی دور پیش نبود که درختی در آنجا وجود نداشت – یا در هیچ کجای شمال شرقی، شمال شهر نیویورک یا اطراف آن.

حدود 18000 سال پیش، یک صفحه یخ بخش های وسیع شمالی را پوشانده بود، “و همه درختان معتدل شرق آمریکای شمالی در جورجیا و فلوریدا آویزان بودند.” فریدمن گفت. “و سپس – یک چیز شگفت انگیز – آنها فقط به سمت شمال حرکت کردند.”

او افزود: «آنها دوباره برگشتند. آنها در عرض هزاران سال بازگشته اند. آنها فقط دانه های خود را به سمت شمال، شمال، شمال هل می دهند.»

صنوبر و ملخ سیاه (Robinia pseudoacacia) قبلاً به طرز چشمگیری حرکت کرده اند. درخت حاشیه (Chionanthus virginicus) نیز به سفر خود ادامه می دهد.

با این حال، مشهور است که درخت فرانکلین منقرض شده در طبیعت (Franklinia alatamaha) از جمله درختانی بود که نتوانست آن را از پناهگاه عصر یخبندان خود خارج کند. امروزه فقط در باغ های گیاه شناسی و مناظر خصوصی دیده می شود.

آیا آن درختان و درختچه های محبوب جنوب شرقی مانند Fothergilla major و bottlebrush buckeye (Aesculus parviflora) در شمال مقاوم هستند زیرا زمانی در آنجا زندگی می کردند؟ فقط اسناد گرده فسیل شده می تواند به ما بگوید.

هر دلیلی که باشد، باغداران شمال شرقی ذینفعان خوشحال هستند.

امروزه یخچال ها جزو عوامل خطر مهاجرت نیستند – اما تشدید گرما و خشکسالی هستند. محققان آرنولد در حال تلاش برای حفظ ژنتیک گیاهان تحت فشار، به ویژه در سخت ترین لبه های جنوبی محدوده آنها هستند.

“یک گونه ممکن است حرکت کند و زنده بماند، اما ممکن است بخش هایی از آن منقرض شوند.” فریدمن گفت. “و شما این ژنتیک را از دست می دهید.”

در اوایل، این اصل در چالش دیگری به کار گرفته شد: اولین کارگردان آرنولد، چارلز اسپراگ سارجنت، چگونه می‌توانست سرو لبنان (Cedrus libani) را که به دنبالش بود، رشد دهد، اگرچه در بوستون مقاوم نبود؟ در بذر یک جمعیت ترک در ارتفاع بالا، ولع برآورده شد.

تلاشی مشابه با بلوط زنده همیشه سبز جنوبی (Quercus virginiana) در جریان است. دکتر “ما نمی توانیم بلوط های همیشه سبز را در اینجا پرورش دهیم.” فریدمن گفت، ادعایی که محققان امیدوارند آن را رد کنند.

دکتر “در پایان روز، اگر 200 نهال بگذاریم و یکی از آنها ژنتیک لازم برای زنده ماندن در بوستون را داشته باشد، یک برد است.” فریدمن گفت.

سه چهارم تحقیقات در درختکاری در حال حاضر بر نحوه عملکرد درختان و جنگل ها در مواجهه با “تغییرات جهانی ناشی از انسان، از جمله تغییرات آب و هوایی” متمرکز است. فریدمن اخیراً در آرنولدیا، مجله عضویت فصلی نوشت.

مجموعه درختکاری به صورت طبقه بندی در 281 هکتار آن چیده شده است، با درختان مرتبط که در کنار هم قرار گرفته اند، که برای مطالعه نحوه واکنش گونه های مختلف افرا به خشکسالی فزاینده، ایده آل است، یا اینکه درختان خاص چگونه چرخه های یخ-ذوب بیشتری را که در طول فصل بهار رخ می دهد، مدیریت می کنند. صحنه.

دکتر دکتر “دکتر مانند یک گالری موزه که دارای نوع خاصی از هنر است، شما می خواهید آن زمینه مقایسه ای را داشته باشید.” فریدمن گفت.

آرنولد همچنین مجموعه‌ای مهم از آن‌چه به نام گسست‌های جغرافیایی شناخته می‌شود است: گیاهان نزدیک به هم که در طبیعت با فواصل زیادی از هم جدا شده‌اند، به لطف آن جابجایی‌های قاره‌ای میلیون‌ها سال پیش – زمانی که سطح دریا پایین‌تر بود و گیاهان مهاجرت‌های شرق به غرب را در خشکی‌های قاره آغاز کردند. پل هایی که اکنون زیر آب رفته اند.

به همین دلیل است که آمریکای شمالی و آسیا در میان درختان و درختچه های معتدل، از جمله ماگنولیا و ویبرونوم، پسر عموی نزدیک زیادی دارند.

به عنوان مثال، پس از 14 میلیون سال دوری، یک درخت لاله چینی (Liriodendron chinense) اکنون در آرنولد در کنار درخت آمریکای شمالی (L. tulipifera) زندگی می کند. این دو از نظر ژنتیکی به قدری شبیه هستند که می توانند گرده افشانی متقابل داشته باشند و فرزندان هیبریدی با خوشحالی در میان آنها رشد می کنند.

“یکی از خانواده ها” – یکی از بسیاری که ریشه در زمین و تاریخ این مکان دارد – دکتر. فریدمن خاطرنشان کرد.


دکتر. فریدمن درختکاری آرنولد را بخشی از سیستم بهداشت عمومی بوستون می داند: مکانی برای ورزش و فرار. در طول همه گیری، هرگز بسته نشده است.

این منظره، که بخشی از سیستم پارک شهری بوستون است، توسط فردریک لا اولمستد (که در آوریل 200 ساله می شد) طراحی شده است. رایگان است و 365 روز در سال باز است. مجموعه ای از پیاده روی های انتخاب شده در وب سایت شامل صدا، متن و عکس است که بازدیدکنندگان را به صورت حضوری یا مجازی راهنمایی می کند.

هر گیاه منشأ دقیقی دارد، از جمله ماگنولیا با برگ بزرگ (Magnolia macrophylla)، موجودی گرمسیری با بزرگترین گل ها و برگ های ساده از هر گیاه بومی معتدل آمریکای شمالی. این درخت دیگری است که امروزه در جنوب شرقی یافت می شود، اما به اندازه کافی برای رشد بیشتر در شمال مقاوم است.

الهاماتی برای آینده نیز وجود دارد. این درختکاری دارای تاسیسات خورشیدی بلندپروازانه ای است که بر روی قاب های بلندتر از حد متوسط ​​طراحی شده اند تا زیستگاه های گرده افشان پرشور اطراف و زیر آنها را در خود جای دهند.


مارگارت روچ خالق وب سایت و پادکست است راهی به باغو کتابی به همین نام.

برای به روز رسانی ایمیل هفتگی در مورد اخبار املاک و مستغلات مسکونی، اینجا ثبت نام کنید. ما را در توییتر دنبال کنید: @nytrealestate.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما