ترفندهای جدید برای برنامه های قدیمی

زمانی که آیفون در سال 2007 به زمین آمد، برنامه های از پیش نصب شده اپل برای آب و هوا، سهام و یک ماشین حساب بسیار ابتدایی بودند. هنگامی که یک سال بعد برنامه های شخص ثالث همه کاره تر وارد صحنه شدند، فراموش کردن آن پیشنهادات پیش فرض آسان بود. با این حال، با گذشت زمان، اپل و گوگل بسیاری از ویژگی‌های جدید را به آن برنامه‌های قدیمی اضافه کرده‌اند و پیشنهادات جدیدی را اضافه کرده‌اند.

چرا از اپلیکیشن Big Tech استفاده کنیم؟ خوب، شما هستید قبلا، پیش از این با استفاده از نرم افزار شرکت، و احتمال کمتری برای بدافزار وجود دارد. اما فراموش نکنید که سیاست حفظ حریم خصوصی را در هر برنامه ای که دانلود می کنید بررسی کنید تا ببینید چه اطلاعات شخصی جمع آوری می شود.

در اینجا یک راهنمای سریع برای چندین برنامه ساخته شده توسط اپل و گوگل آمده است – و چگونه آنها را حذف کنید هنوز هرگز از آنها استفاده نکنید

اگر چند سالی است که اپلیکیشن آب و هوای اپل را باز نکرده اید، پس از اینکه اپل اپلیکیشن آب و هوای رقیب Dark Sky را در سال 2020 خریداری کرد و فناوری آن را یکپارچه کرد، این برنامه تغییرات اساسی داشته است. Apple Weather اکنون شامل هشدارهای بارش، پیش بینی های ابرمحلی و نقشه های رادار رنگی است. پانل های نمایش دهنده کیفیت هوا، شاخص اشعه ماوراء بنفش، رطوبت، سرعت باد و زمان طلوع/غروب خورشید برای اطلاعات دقیق باز می شوند. همچنین یک پیش‌بینی 10 روزه وجود دارد – برای مشاهده دمای بالا و پایین و شرایط پیش‌بینی‌شده در روز ضربه بزنید.

آب و هوای اپل در iOS 16 شامل جزئیات کیفیت هوا، رادار و سایر اطلاعات در مورد شرایط فعلی است. وقتی تاریخ را در پیش بینی 10 روزه، نزدیک به چپ پیدا می کنید، یک خلاصه روزانه و یک پیش بینی ساعتی دریافت می کنید. برای مشاهده زمان و دما انگشت خود را روی خلاصه ساعتی فشار دهید و بکشید.اعتبار…سیب

در برنامه سهام اپل، همچنان می‌توانید نمادهای علامت‌گذاری را در کادر جستجو جستجو کنید. اگر یک لیست تماشای سفارشی (یا چندین فهرست) تنظیم کرده‌اید، روی نماد علامت ضربه بزنید تا صفحه‌ای پر از داده دریافت کنید. برای مشاهده عملکرد در طول زمان، روی محدوده زمانی در بالای نمودار ضربه بزنید، یا برای مشاهده جزئیات بیشتر، روی داده های زیر نمودار بکشید.

فشار دادن وسط نمودار با یک انگشت مقدار را برای یک روز و ساعت مشخص نشان می دهد و فشار دادن با دو انگشت تفاوت مقدار را در طول زمان نشان می دهد. آیا می خواهید دید سریعی از عملکرد سهام داشته باشید؟ فقط علامت تیک آن را در لیست تماشای خود فشار دهید و نگه دارید.

برنامه ماشین حساب اپل برای آیفون، ریاضیات اولیه را در حالت عمودی انجام می دهد و در صورت استفاده در حالت افقی، به یک ماشین حساب علمی با عملکردهای پیشرفته تبدیل می شود.اعتبار…سیب

برنامه قابل اعتماد ماشین حساب قدیمی – که مدت هاست یک ماشین حساب علمی را برای عملکردهای ریاضی پیشرفته تر هنگام استفاده از آیفون در حالت افقی پنهان کرده است – چند میانبر دیگر دارد. تصادفاً شماره را اشتباه وارد کنید؟ فقط کافی است انگشت خود را به سمت چپ یا راست روی نمایشگر بکشید تا آخرین رقم حذف شود. و برای کپی کردن یک محاسبه برای چسباندن در جای دیگر، انگشت خود را به سمت پایین فشار دهید.

نرم افزار از پیش نصب شده اندروید بسته به نسخه سیستم عامل متفاوت است. اما یک برنامه ماشین حساب از روزهای اولیه استاندارد بوده است. نسخه فعلی عملیات پایه ریاضی و علمی مانند توابع مثلثاتی، لگاریتمی و نمایی را انجام می دهد، مهم نیست که گوشی را در کدام سمت نگه دارید، و صفحه نمایش در بالا محاسبات گذشته شما را ذخیره می کند.

برنامه ماشین حساب Google محاسبات گذشته شما را نشان می دهد و دکمه هایی را برای عملکردهای ریاضی بالاتر در حالت عمودی یا افقی ارائه می دهد.اعتبار…گوگل

برخی از سازندگان سخت افزار مانند سامسونگ نسخه های خود را دارند. ماشین حساب سامسونگ دارای یک تابع مبدل واحد برای ترجمه اندازه گیری است.

همانطور که در سمت چپ نشان داده شده است، می توانید به دو روش یک میانبر آب و هوا به صفحه اصلی اندروید خود از برنامه Google اضافه کنید. گزارش آب و هوای گوگل شامل پیش بینی بارش ساعتی، سرعت باد و اطلاعات دیگر است.اعتبار…گوگل

می‌توانید آب و هوا و سهام را از طریق برنامه Google در اکثر تلفن‌های اندرویدی ردیابی کنید. وقتی برنامه را باز می‌کنید و روی دکمه آب‌وهوا ضربه می‌زنید، می‌توانید میانبر پیش‌بینی را در صفحه اصلی خود ذخیره کنید. اگر این گزینه را نمی بینید، روی نماد منوی سه نقطه در سمت راست ضربه بزنید و افزودن به صفحه اصلی را انتخاب کنید.

برای راه‌اندازی و پیگیری سبد سهام خود، روی دکمه سهام ضربه بزنید و نمادهای علامت‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سایر محتواها را به فهرست تماشای خود اضافه کنید. Google اخبار مربوط به لیست شما را ارائه می دهد و می توانید میانبر Google Finance را در صفحه اصلی خود ذخیره کنید.

اپل و گوگل ده‌ها ابزار را ایجاد کرده‌اند که تلفن شما را حتی بیشتر به یک چاقوی دیجیتالی ارتش سوئیس تبدیل می‌کند، مانند برنامه‌های ترجمه رایگان زبان، سلامت و نقشه‌ها. اپل تمایل دارد این موارد را مانند برنامه های Magnifier، Voice Memos، Measure و Compass روی دستگاه های جدید بارگذاری کند. اگر موردی را که به دنبالش هستید نمی بینید، دانلود رایگان آن را در اپ استور جستجو کنید.

اپل و گوگل ده ها برنامه رایگان برای iOS و اندروید دارند که می توانید آنها را دانلود کنید – یا دوباره دانلود کنید.اعتبار…سیب؛ گوگل

بسته به تلفن، ممکن است برخی از برنامه‌های ساخت Google را که قبلاً نصب شده‌اند، بیابید. فروشگاه Google Play یک صفحه کامل از برنامه های اندروید رایگان دارد که توسط Google برای مرور توسعه یافته است. بسیاری از برنامه‌های توسعه‌یافته Google دارای همتایان iOS هستند و در اپ استور iOS در دسترس هستند، مانند Google Earth و Socratic، یک کمک‌کننده تکالیف با هوش مصنوعی.

اگر از برنامه ای استفاده نمی کنید، حذف آن باعث صرفه جویی در فضا می شود و به شما کمک می کند صفحه اصلی خود را مرتب نگه دارید. اپل اکنون اجازه می دهد تا اکثر برنامه های آیفون خود را با فشار دادن یک نماد حذف کنند تا زمانی که منویی با گزینه “حذف” ظاهر شود.

در آیفون، سمت چپ، انگشت خود را روی یک نماد فشار دهید و نگه دارید تا منوی حذف آن را دریافت کنید. یکی از راه‌های سریع برای حذف یک برنامه از گوشی اندرویدی، در نزدیکی سمت چپ، کشیدن آن به بالای صفحه روی دکمه حذف نصب است.اعتبار…سیب؛ گوگل

در گوشی اندرویدی، می‌توانید با کشیدن هر نماد به بالای صفحه به گزینه Uninstall، بسیاری از برنامه‌ها را به سرعت حذف کنید.

و اگر بعداً نظر خود را تغییر دهید، همیشه می‌توانید آن برنامه‌ها را دوباره دانلود کنید.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما