انجمن فاس با توجه به الگوی تساهل و همزیستی مراکش به پایان می رسد

میگل آنجل موراتینوس، نماینده عالی سازمان ملل متحد و ناصر بوریتا، وزیر امور خارجه، همکاری های آفریقا و مهاجران مراکشی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک درباره این مجمع و نتایج آن صحبت کردند. آنها همچنین از مشارکت گسترده و سطح بالا که گفت و گوهایی را که در این گردهمایی دو روزه برگزار شد، غنی تر کرد.

“مردم تشنه صلح هستند”

در یک زمینه ژئوپلیتیکی بسیار پیچیده، ما اینجا در فاس درباره صلح، تفاهم، احترام متقابل و تعهد به زندگی مشترک صحبت کردیم. موراتینوس به خبرنگاران گفت: «این چیزی است که مردم به آن نیاز دارند… آنها تشنه صلح هستند. و من فکر می کنم این چیزی است که باید به خاطر بسپاریم.”

نماینده عالی به متن نتیجه مجمع معروف به اعلامیه فاس اشاره کرد و آن را “نقشه راهی برای جامعه بین المللی از جمله اتحاد تمدن ها” خواند و به نمونه مراکش اشاره کرد که باید الهام بخش همه باشد.

او توضیح داد: «الگوی مراکش از نظر نیازهای فوری به احترام متقابل، برادری، صلح و تفاهم نتایج ملموسی به همراه داشته است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در سخنان افتتاحیه‌اش در مجمع از فاس با «تاریخ غنی و سکولارش استقبال کرد. [as] مکانی ایده آل برای ملاقات و شرکت در تأمل در مورد وضعیت جهان ما.»

زمان تایید مدارا، گفتگو و تفاهم است

وی با اشاره به اینکه «حضور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، شخصیت خاصی به این نشست بخشید»، گفت: ناصر بوریطه موفقیت نشست فاس را از نظر مشارکت و همچنین ماهیت گفت وگوها و گفتگوها ستود و خاطرنشان کرد: این نشست در زمانی برگزار شد که جهان نیاز به تایید ارزش گفت وگو، تفاهم و مدارا دارد.

«وضعیت بین‌المللی امروز ما را ملزم می‌کند که به زبان عقل، زبان خرد گوش فرا دهیم و ادعا کنیم که ارزش‌های گفت‌وگو ارزش‌های اساسی هستند و علیرغم تفاوت‌ها در علایق و تفاوت‌های مذهبی و نژادی، این بشریت دارای بسیاری از مشترکات،” او تاکید کرد.

تقویت آقای در اظهارات موراتینوس، وزیر امور خارجه به تشریح اینکه مراکش چیست و شهر فاس چه چیزی را نمایندگی می کند، تصریح کرد: آنچه در مراکش موفق بوده است، می تواند در جهان موفق باشد. آنچه مراکش توانسته در سطح ملی از نظر هماهنگی و همزیستی در طول قرن ها انجام دهد، می تواند منبع الهام برای سایر مناطق باشد.

مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت (IOM)، آنتونیو ویتورینو، در فاس، مراکش.

“ما باید بر اساس اعلامیه فاس کار کنیم”

آنتونیو ویتورینو، مدیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) در مصاحبه‌ای با UN News گفت: آژانسی که او ریاست آن را بر عهده دارد در سراسر جهان در ۸۰ کشور جهان حضور دارد، اما ما بدون شک عملیات‌های بسیار مهمی در قاره آفریقا داریم. برای حمایت و حمایت از مهاجران.”

او توضیح داد که 80 درصد از مهاجران آفریقایی یک کشور آفریقایی را به کشور آفریقایی دیگر ترک می کنند. این نشان دهنده اهمیت اقدام IOM در سراسر قاره آفریقا است. و ما امیدواریم که این اولین نشست اتحاد تمدن ها در اینجا در آفریقا یک لحظه ضروری برای تایید تعهد ما به حمایت از مهاجران باشد.

در پاسخ به این سوال که او به بیانیه تصویب شده فاس چگونه نگاه می کند، آقای. ویتورینو گفت: “اعلامیه ها همیشه مهم هستند – از نظر سیاسی. اما کافی نیست. ما باید بر اساس اعلامیه کار کنیم. و ما متعهد هستیم.”

هدف IOM هر روز، همه جا، همراه با افرادی که به ما نیاز دارند، تبدیل ماهیت بیانیه به اقدامات مشخص، محافظت از مهاجران، حمایت از مهاجرت امن، منظم و منظم و مبارزه با قاچاق انسان است که یک حمله است. علیه حقوق اساسی مهاجران».

عکس سازمان ملل

علی محمود از لبنان، یکی از شرکت کنندگان در رویداد جوانان در دانشگاه یورومد فاس

گفت و گو بین نسل ها

در دیگر فعالیت‌های روز چهارشنبه، حدود 100 شرکت‌کننده جوان از کشورهای مختلف در دانشگاه فاس در یورومد گرد هم آمدند تا درباره «آینده‌ای که می‌خواهند» صحبت کنند. آنها بر اهمیت گفت‌وگوی بین نسلی و مزایایی که نسل جوان می‌تواند از نظر مقابله با لفاظی‌های نفرت‌آمیز به میز مذاکره بیاورد، تأکید کردند.

علی محمود از لبنان، یکی از شرکت کنندگان در رویداد جوانان به UN News گفت که او و همتایانش در انجمنی به نام “ADYAN” در حال کار بر روی برنامه ای برای عقب نشینی از سخنان نفرت انگیز و تأثیر آن بر جامعه لبنان، چه از نظر روانی یا جسمی هستند. ، از طریق کارگاه ها و کمپین هایی که همه را در کشور هدف قرار می دهد.

به طور کلی، مجمع فاس شاهد مشارکت متحرک حدود 42 شرکت کننده در سطح وزیران، 90 رئیس سازمان های منطقه ای و 12 رئیس سابق دولت یا دولت بود که همانطور که توسط وزیر امور خارجه مراکش بیان شد، نقطه بالایی برای نشست های اتحاد بود.

از زمان آغاز به کار، UNAOC به یک پلت فرم سازمان ملل متحد برای گفتگو، تفاهم و همکاری بین فرهنگی تبدیل شده است. دولت‌ها، قانون‌گذاران، مقامات محلی، سازمان‌های جامعه مدنی، رسانه‌ها و افرادی را که وقف ارتقای تفاهم در جوامع مختلف هستند، به هم متصل کرده است.

نکات مهم اتحاد تمدن ها – نهمین مجمع جهانی در مراکش به پایان رسید | سازمان ملل

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما