افشاگران اف‌بی‌آی جیم جردن در مقابل کنگره شهادت می‌دهند، زیرا سؤالات درباره مشروعیت آنها همچنان باقی است.



CNN

سه افشاگر اف‌بی‌آی که خود را معرفی می‌کنند و کلید روایت جمهوری‌خواهان هستند که اف‌بی‌آی علیه محافظه‌کاران مسلح است، روز پنجشنبه در جلسه استماع مجلس نمایندگان، آخرین تشدید تحقیقات جیم جردن، رئیس قوه قضائیه درباره اتهامات تبعیض و سوگیری در FBI، شهادت دادند.

این جلسه یک روز پس از آن برگزار شد که اف‌بی‌آی اعلام کرد مجوزهای امنیتی سه ماموری را که یا در شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا شرکت کرده‌اند یا از نظریه‌های دیگری درباره حمله به کنگره حمایت کرده‌اند، باطل کرده است. چهارشنبه، که یک نسخه از آن توسط CNN به دست آمد. حداقل دو نفر از آن ماموران – مارکوس آلن و استیو فرند – از جمله افرادی بودند که در روز پنجشنبه در مقابل هیئت مدیره شهادت دادند.

جردن، جمهوری‌خواه اوهایو، مدت‌هاست که ادعاهای مربوط به آنچه که او ادعا می‌کند «ده‌ها» افشاگر هستند که مبنای اظهارات کمیته‌اش مبنی بر سیاسی شدن فزاینده اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری در سال‌های اخیر است، مطرح کرده است. اما اولین افرادی که در اوایل سال جاری برای مصاحبه های پشت درهای بسته با کمیته فرعی اردن فروختند، از جمله دو تن از افشاگرانی که در جلسه روز پنجشنبه علنا ​​حضور خواهند یافت، به نقطه عطف اولیه در تحقیقات هیئت تبدیل شدند و دموکرات ها در مورد مشروعیت خود به عنوان افشاگر سوالاتی را مطرح کردند. و اعتبار شهادت آنها.

در طول جلسه استماع، جمهوری خواهان افشاگران را شجاعانه به دلیل مطرح کردن ادعاهای خود توصیف کردند و استدلال کردند که آنچه باید بگویند مهم است. از سوی دیگر، دموکرات‌ها نگرانی‌هایی را در مورد دسترسی خود به اطلاعات در مورد برخی از این ادعاها مطرح کردند و اعتبار افراد شهادت‌دهنده را زیر سوال بردند.

دل استیسی پلاسکت، دموکرات ارشد کمیته فرعی سلاح‌سازی، در جریان جلسه استماع درباره اینکه آیا دموکرات‌ها می‌توانند از مصاحبه آلن با اعضای حزب جمهوری‌خواه کمیته به شهادت دسترسی داشته باشند یا خیر، فشار آورد. اما تا حد زیادی برای دموکرات‌ها، اردن از ارائه متن مصاحبه یا فیلم کوتاه نمی‌آید.

جردن گفت که آلن از گنجاندن دموکرات ها در مصاحبه خود راحت نیست و گفت که دموکرات ها حق دریافت تمام شواهد جمع آوری شده در مورد افشاگران را ندارند.

پلاسکت پاسخ داد: “اینها افشاگر نیستند.” «قانون مشخص نکرده است که آنها افشاگر هستند. وکیل او فقط این را ادعا می کند.»

جردن گفت: “ما می توانیم در مورد شهادت صحبت کنیم، اما در حال حاضر، شما شهادت را دریافت نمی کنید.”

نماینده حزب دموکرات گفت: «به نظر من این باور نکردنی است که شواهدی که یک طرف به دست آورده است با طرف دیگر به اشتراک گذاشته نشود.» لیندا سانچز اکنون کمیته ها به این ترتیب کار می کنند.

جردن در یک کنفرانس خبری پیش از جلسه استماع گفت که از اینکه FBI مجوزهای امنیتی دو نفر از افراد شهادت دهنده را لغو کرد تعجب نکرد.

“ما در واقع انتظار آن را داشتیم. ما متعجبیم که این همه طول کشید تا این نامه را در مورد این افراد ارسال کنند، اما شما امروز از این افراد، این آمریکایی های شجاع خواهید شنید.”

بر اساس یک کپی از نامه تعلیق ارسال شده به آلن و دریافت شده توسط CNN، آلن، متخصص عملیات کارکنان FBI، در ژانویه 2022 پس از ابراز حمایت از قیام 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده، مجوز امنیتی او به حالت تعلیق درآمد.

آلن شکایتی علیه کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی تنظیم کرده است که ادعا می‌کند این آژانس حقوق قانونی او را نقض کرده و او را به دروغ متهم به داشتن “دیدگاه‌های توطئه‌آمیز” کرده است.

دل استیسی پلاسکت، دموکرات ارشد کمیته فرعی سلاح‌سازی، در جریان جلسه استماع درباره اینکه آیا دموکرات‌ها می‌توانند از مصاحبه آلن با اعضای حزب جمهوری‌خواه کمیته به شهادت دسترسی داشته باشند یا خیر، فشار آورد. اما تا حد زیادی برای دموکرات‌ها، اردن از ارائه متن مصاحبه یا فیلم کوتاه نمی‌آید.

جردن گفت که آلن از گنجاندن دموکرات ها در مصاحبه خود راحت نیست و گفت که دموکرات ها حق دریافت تمام شواهد جمع آوری شده در مورد افشاگران را ندارند.

پلاسکت پاسخ داد: “اینها افشاگر نیستند.” «قانون مشخص نکرده است که آنها افشاگر هستند. وکیل او فقط این را ادعا می کند.»

جردن گفت: “ما می توانیم در مورد شهادت صحبت کنیم، اما در حال حاضر شما شهادت را دریافت نمی کنید.”

FBI رسما مجوز امنیتی آلن را در 3 مه لغو کرد و دلایل مختلفی را برای انجام این کار فهرست کرد، از جمله ایمیلی در 29 سپتامبر 2021 که در آن آلن از مقامات FBI خواسته بود در پیگیری هر گونه تحقیقات یا سرنخ های تحقیقاتی “احتیاط و احتیاط شدید داشته باشند”. بر اساس نسخه ای از نامه مربوط به رویدادهای “6 ژانویه”.

آلن همچنین ادعا کرد که اطلاعات منبع باز درباره سوژه‌ای که گفته می‌شود در 6 ژانویه در فعالیت‌های مجرمانه در کاپیتول شرکت داشته است، پیدا نکرده است، اما یک کارمند جداگانه FBI بعداً متوجه شد که سوژه مورد بحث به افسران پلیس کنگره در طول حمله حمله فیزیکی کرده است.

اف‌بی‌آی در لغو مجوز امنیتی خود گفت که تحقیقات نشان می‌دهد آلن «قضاوت مشکوک، غیرقابل اعتماد بودن و عدم تمایل به رعایت قوانین و مقررات» دارد که نشان می‌دهد او نمی‌تواند به درستی از اطلاعات طبقه‌بندی شده یا حساس محافظت کند.

تام فیتون، رئیس سازمان دیده بان قضایی، که گروهش از طرف آلن شکایتی را تنظیم کرد، در بیانیه ای به CNN گفت: «آقای. آلن کارمند ارشد اف بی آی بود. و مجازات شد چون کارش را انجام می داد. و من فکر می‌کنم آمریکایی‌ها یک قهرمان آمریکایی را می‌بینند که فقط سعی می‌کرد کار درست را انجام دهد و سرش را به او تحویل داد.»

فرند، یک مامور سابق FBI که در فلوریدا کار می کرد، در سپتامبر 2022 مجوز امنیتی خود را به دلیل مخالفت با استفاده از یک تیم SWAT برای دستگیری سوژه ای که به گفته FBI به طور غیرقانونی در 6 ژانویه در کاپیتول بود، به حالت تعلیق درآمد. دوست، در مصاحبه قبلی با سی ان ان گفت که این نیرو علیه فردی که مرتکب تخلف شده است غیرضروری است.

همانطور که سی ان ان قبلا گزارش کرده بود، فرند پس از تعلیق خود، شکایتی از افشاگر به بازرس کل وزارت دادگستری و ادعایی به دفتر بازپرس ویژه ایالات متحده ارائه کرد که وظیفه آن محافظت از کارمندان فدرال است که شکایت های افشاگر را ارائه می کنند. ادعاهای او در نهایت توسط هر دو نهاد رد شد.

بر اساس نامه‌ای که سی‌ان‌ان به دست آورده بود، مجوز امنیتی فرند توسط FBI در 16 مه لغو شد. در توضیح تصمیم خود، FBI فاش کرد که Friend در 3 سپتامبر 2022 “وارد فضای FBI شده و اسناد را از سیستم های کامپیوتری FBI در یک فلش مموری غیرمجاز دانلود کرده است.” فرند همچنین در “مصاحبه های رسانه ای متعدد و تایید نشده، از جمله مصاحبه با یک فلش مموری” شرکت کرده است. اف‌بی‌آی نوشت: خبرگزاری دولتی روسیه» و نشستی را با مدیریت FBI ضبط کرد که ممکن است قوانین ایالت فلوریدا را نقض کرده باشد. اف‌بی‌آی گفت که پس از مصاحبه با فرند، همکارانش و بررسی فعالیت‌های فرند در رسانه‌های اجتماعی، تصمیم خود را برای لغو مجوز امنیتی فرند گرفته است.

راشل سمل، سخنگوی مرکز نوسازی آمریکا، جایی که فرند یک کارشناس ارشد است، به سی ان ان گفت: “این راز نیست که شجاعت و صداقت استیو تهدیدی برای فساد اف بی آی است و به همین دلیل است که آنها بهترین دروغ های خود را منتشر می کنند. اطلاعات غلط.»

هر دو آلن و فرند 30 روز فرصت دارند تا در مورد تصمیم FBI تجدید نظر کنند.

بر اساس رونوشت‌هایی که سی‌ان‌ان بررسی کرده، گرت اوبویل، مامور تعلیق شده اف‌بی‌آی، افشای مستقیم خود یا اطلاعیه تعلیق اف‌بی‌آی را به دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا فاش نکرده است. اوبویل هنگامی که در اوایل سال جاری در جریان مصاحبه پشت درهای بسته خود با کمیته فرعی تسلیحات در مورد اتهاماتش علیه FBI پرسیده شد، او گفت که آنها محرمانه هستند.

چهارمین فردی که در روز پنجشنبه شهادت می دهد، تریستان لیویت، رئیس Empower Oversight است – سازمانی که به طور قانونی نماینده یک سری از افشاگران است که با کنگره در ارتباط هستند، از جمله Friend.

لیویت قبلاً در دفتر بازپرس ویژه در دوران ترامپ کار می کرد، جایی که به گفته خودش به اصلاح برنامه افشای افشاگران این دفتر کمک کرده است.

این جلسه در حالی برگزار می‌شود که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال افزایش فشار بر دستیار اجرایی مدیر منابع انسانی FBI، جنیفر لی مور، پس از اولین مصاحبه داوطلبانه‌اش، بر اساس نامه‌ای که به طور انحصاری برای CNN ارائه شده است.

جمهوری خواهان ادعا کرده اند که مور بخشی از “پاکسازی” کارمندان اف بی آی با دیدگاه های محافظه کارانه بوده است و صدور احضاریه برای او موجه است زیرا او در اولین مصاحبه خود با هیئت از پاسخگویی به سوالات خودداری کرده است. بر اساس نامه FBI که توسط CNN به دست آمده است، مور پیشنهاد داده است که یک روز قبل از جلسه استماع برای مصاحبه حضور یابد – زمانی که بتواند اطلاعات بیشتری در مورد موارد خاص به اشتراک بگذارد – و کمیته تصمیم گرفت که مصاحبه بعدی را ادامه ندهد.

مور همچنین به اشتراک گذاشت که وی مجوزهای امنیتی حدود 38000 کارمند را در اختیار دارد و تنها 32 نفر در حال حاضر در حالت تعلیق هستند. مور گفت که تقریباً 50 حادثه امنیتی در یک هفته اتفاق می‌افتد که در سال‌های اخیر «تقریباً» استاندارد بوده است.

این داستان با پیشرفت های اضافی به روز شده است.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما