(ویدئو) بیمار در حین جراحی روی مغزش ساکسیفون می نواخت

یک نوازنده ایتالیایی در بیمارستانی در رم با مغزی پیچیده که تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، ساکسیفون نواخت. این نوازنده در طول عملیات 9 ساعته هوشیار بود.

بر اساس این گزارش، این بیمار 35 ساله در بیمارستان بین المللی رم «پاییدیا» با موفقیت عمل کرد و از بیمارستان مرخص شد.

بر اساس این گزارش، این نوازنده جنجالی معروف به «جی.زی» از تومور مغزی رنج می برد. بیمارستان در بیانیه‌ای تأیید کرد که بیمار نه تنها در حین جراحی مغز بیدار و کاملاً هوشیار بوده، بلکه خودش نیز ساکسیفون می‌نواخت.

دکتر کریستین بروگنا جراح مغز و اعصاب در مصاحبه ای گفت: جراحی مغز در حالت بیداری نقش بسیار مهم و دقیقی در این عمل جراحی دارد، زیرا شبکه های عصبی وظایف مختلف مغز از جمله بازی، همراهی و… را بر عهده دارند. حرکت، احتمال آسیب عصبی. ترشح تومور حداقل است.

وی افزود که بیمار به تیم پزشکی گفته بود که می تواند آلات موسیقی بنوازد، بنابراین به او اجازه داده شد ساکسیفون بزند تا پزشکان ببینند کدام قسمت از مغز آسیب دیده است.

بروگنا با اشاره به اینکه جراحی مغز در بیداری یکی از اکتشافات شگفت انگیز پزشکی است، گفت: با استفاده از این روش بهترین نتایج پزشکی را در حذف تومورهای مغزی و تشخیص و حذف سلول های سرطانی آسان به دست می آوریم.

او همچنین گفت که نواختن ساکسیفون برای این بیمار بسیار مفید بود و به پزشکان اجازه داد تا عملکردهای مختلف مغز را در حین عمل ترسیم کنند.

بیمار همچنین تاکید کرد که در حین جراحی مغزش ترسی نداشته و برعکس احساس آرامش واقعی داشته است.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما