هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد شربت های سرفه “هشدار” است، حلقه های گم شده ای وجود دارد که باید بررسی شود: کارشناس | اخبار هند

دهلی نو: یک کارشناس روز شنبه گفت هشدار اخیر سازمان بهداشت جهانی مبنی بر ارتباط شربت های سرفه تولید شده توسط یک شرکت داروسازی هندی با مرگ کودکان در گامبیا “هشدارکننده” است و برخی حلقه های گمشده وجود دارد که باید “بررسی” شوند.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه هشداری صادر کرد و گفت که چهار شربت سرفه “آلوده” و “غیر استاندارد” تولید شده توسط Maiden Pharmaceuticals Limited می تواند دلیل مرگ و میر در این کشور غرب آفریقا باشد.

این چهار محصول عبارتند از: محلول خوراکی پرومتازین، شربت سرفه کودک کوفکسمالین، شربت سرفه کودک ماکوف و شربت سرد Magrip N.

وی افزود: اطلاعات سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه شربت های سرفه تولید شده توسط یک شرکت داروسازی هندی باعث مرگ 66 کودک به دلیل وجود اتیلن گلیکول شده است، نگران کننده است.

پروفسور YK Gupta، فارماکولوژیست ارشد و نایب رئیس کمیته دائمی ملی داروها (SNCM) گفت: «با این حال، برخی از حلقه‌های گمشده وجود دارد که باید به دقت مشخص و بررسی شوند.»

دکتر گوپتا گفت که اولین مرگ مشکوک به همین دلیل در ماه ژوئیه ثبت شد.

کنترلر کل مواد مخدر هند (DCGI) در 29 سپتامبر یک پیام از WHO دریافت کرد و دولت هند و تنظیم کننده دارو بلافاصله وارد عمل شدند.

این نامه بلافاصله با جستجوی جزئیات کامل پاسخ داده شد. دکتر گوپتا توضیح داد که علیرغم اینکه 1 اکتبر یکشنبه و 2 اکتبر تعطیلات ملی است، تحقیقات آغاز شد.

“در اینجا مهم است که درک کنیم که فقط تاییدیه داروی جدید توسط DCGI اعطا می شود در حالی که مجوز ساخت و فروش توسط کنترل کننده داروی دولتی داده می شود.

وی به PTI گفت: “در این مورد مجوز ساخت و فروش از سوی کنترل کننده دولتی دارو صادر شده است. این شرکت فقط مجوز صادرات به این یک کشور را داشت و نه در هیچ کشور دیگری یا در بازار داخلی هند.”

دکتر گوپتا گفت: حلقه مفقود دیگر این است که از 23 نمونه آزمایش شده توسط WHO، اتیلن گلیکول تنها در چهار نمونه یافت شد و افزود: “این گیج کننده است و نیاز به توضیح دارد.”

وی گفت: “همچنین کشور واردکننده آن را طبق استانداردهای تعریف شده یا داروسازی آنها آزمایش می کند. به نظر می رسد این امر به نوعی مغفول مانده است.”

مقررات هند بسیار مستحکم هستند و در چنین مواردی یک سیاست تحمل صفر دارند. او گفت، بنابراین نباید هوشیاری نهادهای نظارتی را زیر سوال برد.

وی تصریح کرد: بخش داروسازی هند داروها و واکسن هایی را تولید می کند که در سراسر جهان استفاده می شود و به کیفیت معروف هستند و مردم به آنها اعتماد دارند.

دکتر گوپتا افزود، چنین بروز جداگانه ای باید به طور کامل بررسی شود و اقدامات لازم انجام شود، اما نباید آنها را تعمیم داد و اجازه داد که سایه بدی بر کل تولیدکننده دارو در هند بیاندازد.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما