طرز تهیه سالاد با سیب

در رفتن سالاد یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در جهان است که بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. اما بسیاری از آنها به دلیل موادی که دارند می توانند به عنوان غذای واقعی نیز استفاده شوند. سالادها از ترکیب سبزیجات مختلف به همراه چاشنی هایی مانند سرکه، سس، نمک، فلفل، لیمو، آب و … تهیه می شوند که معمولا سرد سرو می شوند و می توان غذاهای دیگری مانند تخم مرغ، لوبیا پخته و… گوشت، پنیر و… نیز به آنها اضافه می شود تا ارزش غذایی آنها افزایش یابد و از عنوان غذای واقعی نیز لذت ببرید.

سالاد сиб земени ба шудил یکی از انواع سالادهای سرد است که به دلیل داشتن مرغ و سیب زمینی در دستور پختش غذای کامل و دلچسبی به حساب می آید که می توان آن را به عنوان یک غذای واقعی سرو کرد. این سالاد برای جشن تولد و مهمانی ها نیز انتخابی خوشمزه و مناسب است. در ادامه این مقاله طرز تهیه سالاد سیب زمینی را به همراه نکات و تکنیک های مهم مربوط به تهیه آن خواهید آموخت.

مواد لازم برای سالاد سیب زمینی را آماده کنید

سیب زمینی متوسط: 3 عدد
سینه مرغ: 1 عدد
زیتون سرکش: 2 قاشق غذاخوری
سس مایونز: 5 تا 6 قاشق غذاخوری
شوید تازه: 200 گرم
مقدار: 3 عدد
ذرت: 1 فنجان
آب لیمو ترش: 2 قاشق غذاخوری
پاپریکا و پودر پیاز: هر کدام 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه: همچنین لازم است

نکات مربوط به مواد اولیه

سس مایونز

نکات مربوط به سس مایونز

همیشه وقتی سس مایونز یکی از مواد اولیه در تهیه غذا یا سالاد است، عده ای می پرسند آیا می توان به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این موضوع تا حدودی ذهنی است. اگر منع مصرف دارید یا به دلیل اینکه مایونز را به دلیل کالری زیاد نمی خواهید استفاده کنید، می توانید آن را با ماست جایگزین کنید. اما دکل ما معمولا آب می ریزد. بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانان انجام ندهید.

نکات مربوط به مرغ

مرغ

یکی از مهم ترین نکات در تهیه انواع غذا، انتخاب مواد اولیه سالم و تازه است. وقتی مرغ را انتخاب می‌کنید، حتماً مکان‌هایی مانند سینه و موهای متصل را بررسی کنید. زیرا در این قسمت ها جوجه ها بیمار و ناسالم می شوند. اگر این سرنوشت بوی نامطبوع می دهد; یعنی مرغ تازه نیست. مراقب باشید جوجه هایی را که خیلی خیس هستند انتخاب نکنید. رطوبت هوا زیاد است و مرغ از قبل منجمد شده است. اگر از مرغ بسته بندی شده استفاده می کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و مطمئن شوید که خونریزی ندارد.

به نقاط متصل شود

تبدیل شود

برای تهیه سالاد سیب زمینی بهتر است از کلم تازه استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که باید آن را به اندازه ای که می خواهید برش دهید. اگر زیاد خرد کنید سالاد آبکی می شود که خوشایند نیست. اگر شیشوند تازه در مقصد ندارید می توانید از شیشوند خشک استفاده کنید.

نکات مربوط به روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد در رژیم غذایی بسیاری از افراد جایگاه ویژه ای دارد. اما از آنجایی که قیمت روغن زیتون خالص بالاست معمولاً هنگام عرضه در بازار با روغن های معمولی مخلوط می شود. در نتیجه، کیفیت کاهش می یابد. بنابراین، کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می پرسند که چگونه روغن زیتون اصلی را تشخیص دهند. البته تشخیص روغن زیتون خالص به این سادگی نیست. اما کارشناسان سه روش زیر را برای تشخیص روغن زیتون ارائه کرده اند:

۱- بهتر است ابتدا روغن مرغ را انتخاب کنید تا اینکه آن را بجوشانید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که بستگی به نوع زیتون یا زمان برداشت آن دارد. پس اگر بوی فلز به مشام می رسد بدانید که روغن آن بد یا پوسیده است.

2- راه دوم برای تشخیص روغن زیتون، چشیدن آن است. اگر 1 قاشق روغن زیتون را در دهان خود قرار دهید، آن را در دهان بچرخانید و با یک دم هوا آن را باد کنید، پس از چند لحظه باید تلخی و تلخی شدیدی را در گلوی خود احساس کنید. به نهوی که گلوی شما بسوزد. در برخی موارد، افراد روغن بیش از حد سرفه می کنند. دقیقا بعد از 1 دقیقه تلخی و تلخی آن از بین می رود و خوشمزه می شود. در عین حال فرد پس از خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی کند. با خوردن روغن زیتون احساس شیرینی در ابتدای زبان و احساس تلخی و سوزش در انتهای زبان خواهید داشت.

3- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون رنگ اصلی آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد و سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست. زیرا می توانید به راحتی تقلب کنید.

طرز تهیه سالاد با سیب

سالاد سیب

1 – برای شروع ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید و در قابلمه ای بریزید و گاز را به همراه آب روی اجاق بگذارید تا سیب زمینی ها کاملا بپزند.
۲ بعد از خنک شدن سیب زمینی های پخته شده، پوست آن ها را بگیرید و در ظرفی بریزید. سس مایونز، نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز و پاپریکا را به آن اضافه کنید و با چرخ گوشت یا غذاساز سیب زمینی ها را کاملا له کنید. در صورت تمایل می توانید به جای آن سیب زمینی ها را خرد کنید.
3) سینه مرغ را بعد از پخت رنده کرده و سیب زمینی را به آن اضافه کنید.
4) بعد از اینکه کنسرو ذرت را به مدت بیست دقیقه جوشانید، آن را به مواد فوق اضافه کنید.
5) بعد از شستن و شستن، پیاز را خرد کرده و سالاد را داخل آن بریزید.
6 – در مرحله آخر آب لیمو ترش و روغن زیتون را به سالاد اضافه کنید و همه مواد سالاد را خوب مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند. سالاد آماده شده را در ظرف سرو بریزید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس یک غذا بخورید، یک نوشیدنی بنوشید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

برای تهیه سالاد کپک زده می توانید یک کیسه فریزر کف قالب پهن کنید و سالاد آماده شده را داخل قالب بریزید و روی کیسه فریزر بگذارید تا روی قالب را بپوشاند. سالاد را با کف دست فشار دهید تا خوب فشرده و مخلوط شود. حالا یک ظرف یا بشقاب مناسب را روی قالب قرار دهید و خیلی آرام قالب را دوباره داخل بشقاب قرار دهید. حالا قالب را بلند کرده و کیسه فریزر را با دقت از سالاد جدا کنید.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما