کریس داوسون، سوژه پادکست «معلم حیوان خانگی»، به جرم قتل همسر مجرم شناخته شد.

کریس داوسون که در سال 2018 پس از افشای پادکست جنایی واقعی “حیوان خانگی معلم” در مورد ناپدید شدن همسرش در سال 1982 دستگیر شد، روز سه شنبه در دادگاهی در استرالیا به جرم قتل او مجرم شناخته شد.

آقای. داوسون 74 ساله قتل لینیت داوسون، معشوق دبیرستانی اش و مادر دو دخترشان را رد کرده است. او از حومه شهر سیدنی استرالیا ناپدید شد، اما جسد او هرگز پیدا نشد. پس از اینکه پادکست در صدر جدول بین المللی قرار گرفت، شواهد جدیدی ظاهر شد و قاضی ایان هریسون از دادگاه عالی نیو ساوت ولز روز سه شنبه پس از یک محاکمه سه ماهه حکم داد.

«هیچ یک از شرایطی که در نظر گرفته شده به تنهایی نمی تواند باعث ایجاد آقای. به گزارش گاردین، قاضی گفت که گناه داوسون است. اما هنگامی که به نیروی ترکیبی آنها توجه شود، من هیچ شکی باقی نمی‌مانم.»

آقای. به گزارش رویترز، وکیل داوسون، گرگ والش، به خبرنگاران گفت که او قصد دارد به این محکومیت اعتراض کند.

این حکم به یک پرونده سرد 40 ساله پایان داد که مدت ها منبع جذابیت و گمانه زنی در استرالیا بود. آقای. داوسون، بازیکن حرفه ای راگبی در دهه 1970 قبل از اینکه معلم دبیرستان شود، گفت که همسرش خانواده اش را رها کرده است.

فقط چند روز بعد از خانم ناپدید شدن داوسون، آقای. داوسون پرستار بچه 16 ساله این زوج را که در دبیرستان با او آشنا شده بود دعوت کرد تا به خانه خانواده نقل مکان کند و این گمانه زنی را تقویت کرد که او همسرش را به قتل رسانده تا با دوست دختر جوانش باشد. “حیوان خانگی معلم” که توسط روزنامه نگار هدلی توماس تهیه شده است، جزئیات عمیقی را در مورد روابط آنها توضیح داد و بیگناهی او را بیشتر مورد تردید قرار داد.

بازرسان مدت‌هاست روی آقای. داوسون در سال 2001، تحقیقات پزشکی قانونی نشان داد که یک فرد “معروف” خانم را کشته است. داوسون و تحقیق دیگری در سال 2003 توصیه کردند که آقای. داوسون در قتل او متهم شد. با این حال، مقامات با استناد به فقدان شواهد، از پیگرد قانونی او خودداری کردند.

پلیس تحقیقات دیگری را در سال 2015 آغاز کرد و مقامات شواهد جدیدی را ارائه کردند. در سپتامبر 2018، مقامات خانه داوسنز را در جستجوی جسد او حفاری کردند که آن را پیدا نکردند.

به گفته پلیس، انتشار پادکست در سال 2018 – برترین نمودارها در استرالیا، ایالات متحده و کانادا با بیش از 28 میلیون بارگیری در آن سال – برای تحقیقات “مهم” نبود اما به کشف شواهد جدید کمک کرد.

با این حال، با اشاره به “طوفان رسانه ای” وکلای مدافع، دادگاه را به تاخیر انداخت. دولت استرالیا در تلاش برای اطمینان از محاکمه عادلانه، این پادکست را در سال 2019 در این کشور در دسترس نیست.

ژانر پادکست جنایت واقعی گهگاه بر روند عدالت تأثیر گذاشته است. سال گذشته، اتهامات قتل علیه یک مرد می سی سی پی، کورتیس فلاورز، پس از یک شاهد که ادعا می کرد آقای. فلاورز در طی مصاحبه ای با پادکست “در تاریکی” در زندان اعتراف کرده بود که داستان خود را بازگو می کند.

و محبوبیت سریال به یکی از سوژه‌های آن، عدنان سید، کمک کرده است که درخواست‌های محکومیت به قتل خود را طولانی‌تر کند. (نیویورک تایمز شرکت پشت سر «سریال» را در سال 2020 خرید.)

روز سه شنبه خانم برادر داوسون، گرگ سیمز، به خبرنگاران گفت که “این حکم برای لین است.”

به گزارش گاردین، او گفت: «امروز نام او پاک شده است. “او عاشق خانواده اش بود و هرگز آنها را به میل خودش ترک نمی کرد. در عوض، مردی که دوستش داشت به اعتماد او خیانت کرد.”

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما