کره شمالی می گوید آزمایش های موشکی تمرینی برای “حملات هسته ای تاکتیکی” است


سئول، کره جنوبی
CNN

رسانه دولتی کره شمالی سکوت خود را در مورد آزمایش های موشکی اخیر این کشور شکسته و مدعی است که این آزمایش ها بخشی از یک سری روش های شبیه سازی شده برای نشان دادن آمادگی این کشور برای شلیک کلاهک های هسته ای تاکتیکی به اهداف احتمالی در کره جنوبی است.

بر اساس گزارش CNN، رژیم کیم از 25 سپتامبر هفت بار موشک های بالستیک آزمایش کرده است که آخرین مورد از 25 رویداد پرتاب موشک های بالستیک و کروز در سال جاری است که تنش ها را به بالاترین سطح خود از سال 2017 افزایش داده است.

خبرگزاری دولتی کره (KCNA) به نقل از کیم جونگ اون، رهبر این رزمایش که نظارت بر رزمایش ها را بر عهده داشت، گفت این آزمایش ها که همزمان با مانورهای نظامی نزدیک بین ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن انجام شد، نشان داد که پیونگ یانگ آماده پاسخگویی به منطقه ای است. تنش با درگیر کردن “نیروهای مسلح عظیم” آن.

KCNA گفت: مجموعه هفت رزمایش «واحد عملیات هسته‌ای تاکتیکی» کره شمالی نشان داد که «نیروهای رزمی هسته‌ای» این کشور «کاملاً آماده هستند تا در مکان‌های مورد نظر در زمان تعیین‌شده، اشیاء تنظیم‌شده را بزنند و از بین ببرند».

جفری لوئیس، مدیر برنامه منع گسترش تسلیحات تسلیحاتی شرق آسیا و استاد موسسه مطالعات بین المللی میدلبری، گفت که اعلامیه های کره شمالی در روز دوشنبه حاکی از پیشرفت بالقوه در برنامه موشکی این کشور است.

آنچه که من قابل توجه می دانم این است که این پرتاب ها به عنوان آزمایش خود موشک ها نیست، بلکه به عنوان واحدهایی که آنها را پرتاب می کنند، طراحی شده اند. لوئیس در توییتر گفت که این نشان می دهد که این سیستم ها مستقر هستند.

KCNA در 25 سپتامبر گفت، کارگران کره شمالی در تمریناتی در داخل سیلو زیر یک مخزن شرکت کردند تا آنچه را که به عنوان بارگیری کلاهک های هسته ای تاکتیکی برای بررسی حمل و نقل سریع و ایمن تسلیحات هسته ای توصیف می کند، تمرین کنند.

سه روز بعد، آنها بارگیری یک کلاهک هسته‌ای تاکتیکی را روی موشکی شبیه‌سازی کردند که در صورت وقوع جنگ در «خنثی‌سازی فرودگاه‌ها در مناطق عملیاتی کره جنوبی» استفاده می‌شد.

یک آزمایش موشکی کره شمالی در تصویری که روز دوشنبه توسط رسانه های دولتی منتشر شد نشان داده شده است.

رسانه دولتی پیونگ یانگ اعلام کرد، در 6 اکتبر، کره شمالی رویه هایی را تمرین کرد که می توانست حمله هسته ای تاکتیکی را به “تاسیسات اصلی فرماندهی نظامی دشمن” و روز یکشنبه، بنادر دشمن آغاز کند.

از جمله تأسیسات نظامی کلیدی در کره جنوبی، کمپ هامفریس ارتش ایالات متحده است که بزرگترین تأسیسات نظامی ایالات متحده در خارج از ایالات متحده با جمعیتی بیش از 36000 نفر از نیروهای آمریکایی، کارگران غیرنظامی، پیمانکاران و اعضای خانواده است.

پرتاب موشک کره شمالی در عکسی که روز دوشنبه توسط رسانه های دولتی منتشر شد دیده می شود.

هانس کریستنسن و مت کوردا از پروژه اطلاعات هسته ای با فدراسیون دانشمندان آمریکایی در ماه سپتامبر نوشتند: کارشناسان می گویند که کره شمالی احتمالاً تعدادی کلاهک هسته ای ساخته است – “20 تا 30 کلاهک برای تحویل عمدتاً توسط موشک های بالستیک میان برد”.

اما توانایی آن در منفجر کردن دقیق آنها در میدان جنگ اثبات نشده است.

عکسی از رسانه دولتی کره شمالی که روز دوشنبه منتشر شد، پرتاب موشک را نشان می دهد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که با گزارش های روز دوشنبه، کره شمالی سکوت شش ماهه در مورد برنامه آزمایشی خود را شکست. قبل از آن، معمولاً روز بعد اطلاعیه و تصاویری از آزمایش ها در دسترس قرار می گرفت.

لیف-اریک ایزلی، دانشیار مطالعات بین‌الملل در دانشگاه اوها وومنز در سئول، گفت که پیونگ‌یانگ انگیزه‌های متعددی برای اعلام این خبر در روز دوشنبه دارد.

ایزلی گفت، علاوه بر ارائه یک “عنوان میهن پرستانه” برای مصرف داخلی در هفتاد و هفتمین سالگرد حزب حاکم، “این کشور تهدید هسته ای را در پس پرتاب های موشکی اخیر خود آشکار می کند.”

او گفت: «گزارش KCNA ممکن است پیشگوی آزمایش هسته‌ای آتی برای نوعی کلاهک تاکتیکی باشد که واحدهایی را که کیم در میدان بازدید کرده است، مسلح کند.»

مقامات کره جنوبی و ایالات متحده از ماه می هشدار داده اند که کره شمالی ممکن است برای اولین آزمایش هسته ای خود از سال 2017 آماده شود و تصاویر ماهواره ای فعالیت در سایت آزمایش هسته ای زیرزمینی این کشور را نشان می دهد.

در گزارش KCNA آمده است که رزمایش‌های اخیر، از 25 سپتامبر تا 9 اکتبر، برای ارسال “هشدار واکنش نظامی قوی به دشمنان” و برای راستی‌آزمایی و بهبود توانایی‌های رزمی کشور طراحی شده‌اند.

کیم جونگ اون در عکسی که روز دوشنبه توسط رسانه دولتی کره شمالی منتشر شد، پرتاب موشک را تماشا می کند.

کیم در این گزارش، کره جنوبی و آمریکا را «دشمن» خواند و گفت کره شمالی نیازی به مذاکره با آنها ندارد.

کیم همچنین تاکید کرد که پیونگ یانگ به طور کامل تحرکات نظامی دشمنان را زیر نظر خواهد گرفت و در صورت نیاز “به شدت تمام اقدامات متقابل نظامی” را انجام خواهد داد.

ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن همگی با رزمایش های نظامی در جریان موج اخیر مانورهای شمالی فعال بوده اند.

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در عکسی از رسانه دولتی کره شمالی، رزمایش نظامی را در 8 اکتبر مشاهده می کند.

در بیانیه ای از گروه ضربت 70 نیروی دریایی ایالات متحده آمده است که یک گروه حمله ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده در چند روز تمرینات دوجانبه و سه جانبه با واحدهای کره جنوبی و ژاپن که روز شنبه پایان یافت، شرکت کرد.

Rear Adm گفت: “تعهد ما به امنیت منطقه ای و دفاع از متحدان و شرکایمان با انعطاف و سازگاری ما برای انتقال این گروه ضربتی به جایی که نیاز است نشان داده می شود.” مایکل دانلی، فرمانده گروه ضربت 70/گروه حمله حامل 5.

شورای امنیت ملی کره جنوبی روز یکشنبه پرتاب موشک های بالستیک اخیر کره شمالی را به شدت محکوم کرد و گفت که ارتش کره جنوبی موضع دفاعی و بازدارندگی ترکیبی خود را از طریق مانورهای نظامی مشترک با آمریکا و همکاری های امنیتی سه جانبه شامل ژاپن بیشتر تقویت خواهد کرد.

ستاد مشترک ژاپن گفت که محیط امنیتی در اطراف ژاپن “به طور فزاینده ای شدید” شده است. و اینکه تمرینات با نیروی دریایی ایالات متحده توانایی اتحاد برای پاسخ به تهدیدات را تقویت می کند.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما