پسر مدرسه ای تاریخ ساز گلف از تایلند: Ratchanon ‘TK’ Chantananuwat

اما Ratchanon مانند اکثر بچه های هم سن و سال خود نیست — او در حال حاضر یک گلف باز آماتور تاریخ ساز است که با برخی از بهترین حرفه ای های بازی رقابت می کند.
در آوریل – پنج هفته پس از تولد 15 سالگی اش – او به عنوان جوانترین بازیکن مردی که در یک تور بزرگ برنده شده است، تبدیل به تیتر خبرهای بین المللی شد و مدعی کسب 750,000 دلار Trust Golf Asian Mixed Cup در زادگاهش تایلند شد.

این ماه، او برای امتحان‌های مهم زیست‌شناسی و اقتصاد درس می‌خواند، استرسی که او مجبور بود برای نمایندگی کشورش در سی و یکمین بازی‌های آسیای جنوب شرقی (SEA) در ویتنام کنار بیاید.

این یک اقدام متعادل کننده با ابعاد دلهره آور است، اما یک Ratchanon بی حوصله نکته ای برای اثبات دارد.

او به CNN گفت: “گاهی اوقات کمی سخت می شود، اما من از این چالش لذت می برم.” “من دوست دارم در هر دو خوب کار کنم و ثابت کنم که همه شک دارند اشتباه می کنند.

ظاهراً اگر ورزشکار هستید، نمی‌توانید در مدرسه خوب پیش بروید. من سعی می‌کنم آن را تغییر دهم.»

پیروزی در تور آسیا نقطه اوج جدیدی را در حرفه نوپای یکی از درخشان ترین ستاره های جوان این ورزش رقم زد. راتچانون از زمانی که – فقط 13 سال و چهار ماه داشت – به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که در تاریخ تور گلف تایلند در آگوست 2020 موفق به کسب رتبه شده است، از یک رشد شگفت انگیز برخوردار بوده است.

و به طرز باورنکردنی، او خیلی زودتر به برنده شدن در یک رویداد تور آسیایی نزدیک شد و در اولین رویداد حرفه ای بین المللی خود در ژانویه بین المللی سنگاپور سوم شد.

داستان مبدا

داستان منشا گلف راتچانون مانند یک کتاب کمیک خوانده می شود. TK که بازی با چماق و توپ پلاستیکی را در سن سه سالگی شروع کرده بود – نام مستعاری که حروف اول والدینش را دوقلوی می‌کند – در اولین تورنمنت خود در چهار سالگی آخرین رتبه را کسب کرد.

راچانون به یاد می آورد: «بچه ای را دیدم که جام را گرفت و واقعاً حسادت کردم. “من نمی دانستم چرا یکی را دریافت نکردم، بنابراین واقعا ناراحت شدم. سپس پدرم مجبور شد به من توضیح دهد که چگونه او برنده شد، بنابراین او جام را گرفت.”

و به این ترتیب پس از یک ماه تمرین شدید زیر نظر پدری مشابه رقابتی و دوستدار گلف، او در تلاش بعدی جام را به دست آورد.

در اولین رویداد جهانی نوجوانان یک سال بعد، پیام‌های انگیزشی روی صندلی‌های هر سه راهی نوشته شد. یکی از آنها را بخوانید: «برنده‌ها هرگز تسلیم نمی‌شوند و کسانی که ترک می‌کنند هرگز برنده نمی‌شوند»، شعاری که نمونه‌ای از ذهنیت و اخلاق کاری راتکانون است.

پدرش به عنوان کادر او و همچنین مربی سوم عمل می کند و ساعات بیشتری را با پسرش صرف می کند تا از دو مربی دیگر درس بگیرد. ده روز بدون مدرسه، یک رژیم تمرین فشرده از قبل به سطح دیگری می رسد، این جوان بین هفت تا نه ساعت را در دوره می گذراند تا هنر خود را تقویت کند.

Ratchanon در نمایشگاه PIF Saudi International در فوریه به سبز می رسد.

Ratchanon که نسبت به خستگی هشدار داده شده است، شروع به انجام نیم روز گاه به گاه کرده است – وقت خود را صرف تدریس خصوصی، فیزیوتراپی یا تناسب اندام می کند – اما از هرگونه پیشنهاد فرسودگی شانه خالی می کند.

Ratchanon گفت: “من نمی بینم که این اتفاق بیفتد. من عاشق گلف هستم. من عاشق تمرین هستم.”

“بله، سخت است — دردناک است و نظم و انضباط زیادی می طلبد، اما حتی فقط دو ماه کار بسیار سخت فقط برای به دست آوردن آن یک ضربه خوب یا فقط یک نتیجه خوب، فکر می کنم برای من جواب می دهد.”

الگو

و چه کسی بهتر از هموطن خود Thongchai Jaidee، یک اسطوره تور آسیایی با 20 برد حرفه ای، بر صعود Ratchanon نظارت می کند. این نماد 52 ساله از اولین ملاقات آنها در سال 2019 به جوان در جنبه های مختلف بازی خود کمک کرده است.

زمانی که راتکانون می خواست تراشه چرخان قهرمان خود را یاد بگیرد، این زوج سه هفته بعدی را به مدت شش ساعت در روز صرف تمرین این تکنیک کردند.

راچانون گفت: “او در بازی‌ام خیلی به من کمک می‌کند. او مرد بزرگی است.” “من فکر می کنم او فقط از کمک به توسعه گلف بازان تایلندی برای آینده گلف تایلندی لذت می برد.”

Jaidee در جریان Chubb Classic در باشگاه گلف Tiburon فلوریدا در ماه فوریه.

Thongchai همچنین به شکل‌گیری جنبه ذهنی بازی نوجوان کمک کرده است و به او کمک می‌کند تا برنامه‌ای را برای غلبه بر افت عملکرد تحت فشار اجرا کند. اکنون، Ratchanon روشی برای استفاده در لحظات بزرگ دارد: کم کردن سرعت، نوشیدن یک جرعه آب و تاب خوردن “بدون تردید”.

این نوجوان 15 ساله در پاسخ به سوالی در مورد فشار برچسب “عجوبه نوجوان” و مالش دادن شانه با نخبگان این ورزش به سادگی پاسخ می دهد: “از این کار لذت می برم.”

او گفت: “من احساس فشار نمی کنم… من از بازی با افراد خوب نمی ترسم.”

“هیچ کس واقعاً به من فشار نیاورده است و من بسیار خوش شانس هستم که افراد خوب زیادی در اطرافم دارم که به حمایت از من کمک می کنند و من را در صف نگه می دارند.”

در مدرسه بمون

این نگرشی است که به راتکانون کمک می کند تا همه چیز را یک قدم در یک زمان بردارد. او که می‌خواهد در بازی حرفه‌ای عجله نداشته باشد، تمرکز لیزری دارد تا مدرسه را با شکوفایی تمام کند.

مرتبط: پتی تاواتاناکیت: گلفبازی که اعتراف می‌کند «عجیب» است که فکر کند او یک برنده اصلی است
Ratchanon در حال حاضر رویای تحصیل فیزیک در کالجی در ایالات متحده را در سر می پروراند و تعادل گلف خود را در کنار هم حفظ می کند. او مشتاق است از نمونه های کالین موریکاوا و پتی تاواتاناکیت تایلندی پیروی کند، که به ترتیب از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و UCLA فارغ التحصیل شد و قبل از چشیدن طعم افتخار بزرگ، فارغ التحصیل شد.

او گفت: “من بسیاری از بازیکنان تایلندی را دیده ام که زود حرفه ای می شوند، اما اکنون فکر می کنم بسیاری از مردم می دانند که رفتن به دانشگاه ارزش وقتشان را دارد.”

“اگر حرفه ای شویم، این زندگی ماست. ما واقعا نمی توانیم به عقب برگردیم.”

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما