پرزیدنت بایدن از دستور کار دولت بزرگ خود عقب نشینی نمی کند

واشنگتن – در اولین سخنرانی رئیس جمهور بایدن در مورد وضعیت اتحادیه در مجلس جمهوری خواهان هیچ محور اقتصادی وجود نداشت. او از تلاش خود برای افزایش مالیات بر افراد پردرآمد یا هزینه های کلان برای برنامه های جدید دولتی حمایت نکرد. او به محافظه‌کارانی که او را متهم می‌کردند که کشور را با وام‌گیری دولتی وارد بحران می‌کند، شاخه زیتون پیشنهاد نکرد.

این یک تغییر از آقای بود. دو سلف اخیر دموکرات بایدن در کاخ سفید، که پس از از دست دادن حداقل یکی از اتاق‌های کنگره، رویکردی آشتی‌جویانه‌تر و محدودتر از دولت را در سیاست اقتصادی اتخاذ کردند. اما سه شنبه شب آقای بایدن جلوتر بود.

رئیس‌جمهور درخواست‌های خود را برای تریلیون‌ها دلار از برنامه‌های فدرال جدید، از جمله برای مراقبت از کودکان و کالج‌های اجتماعی، به دلیل مخالفت‌های بعضاً شدید جمهوری‌خواهانی که مبارزه خود را با آقای ترامپ متمرکز کرده‌اند، تجدید کرد. بایدن در مورد هزینه ها و بدهی ها. او از یک برنامه مخارج فدرال که مایل به کاهش آن بود نامی نبرد. او گفت که برای کاهش کسری بودجه تلاش خواهد کرد، اما با افزایش مالیات بر افراد پردرآمد و شرکت‌ها، موضعی برای جمهوری‌خواهان تنفر است.

این سخنرانی طرحی برای تصویب هیچ یک از آن پیشنهادها نبود، که شانس کمی برای تبدیل شدن به قانون در دوره اول ریاست جمهوری او دارند.

در عوض، این یک پیشنهاد افتتاحیه سرپیچی برای یک درگیری پرمخاطره بر سر افزایش سقف استقراض کشور بود. این یک تعهد مجدد بدون ربع به یک موضوع کمپین بود که دقیقاً رای دهندگان یقه آبی در ایالت های نوسان سال 2024 را هدف قرار می داد، با تمرکز بر توسعه دولت در پیگیری آنچه آقای آقای. بایدن سیاست اقتصادی «میانه رو» می خواند.

دستیاران می گویند این انتخاب برای سرپیچی از درخواست های جمهوری خواهان برای آقای. بایدن برای تغییر مسیر در سیاست اقتصادی عمدی بود که هم اعتقاد عمیق رئیس جمهور در مورد سیاست و هم اعتقاد او به اینکه پیام سیاسی برنده ای یافته است را منعکس می کند.

همچنین شرطی بود که اقتصاد، که تا کنون بر آقای آقایی تاثیر گذاشته است. محبوبیت بایدن در نهایت به عنوان یک باد دم در کمپین انتخاباتی که به طور گسترده انتظار می رود او باشد، ثابت خواهد شد. افزایش سریع قیمت ها در حال کاهش است و مشاغل فراوان هستند و نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود از سال 1969 رسیده است.

به همین منظور، آقای بایدن بیشتر سخنرانی خود را صرف اعلام این موضوع کرد که اقتصاد آمریکا بیشتر از آنچه منتقدان او – یا حتی بسیاری از رای دهندگانش – اذعان می کنند، تحت نظارت او عمل می کند. او به جزئیات قوانینی که برای سرمایه گذاری در لوله های آب، کارخانه های نیمه هادی، خودروهای برقی و غیره امضا کرده است، پرداخت، در حالی که قول داد که این طرح ها مشاغل پردرآمد را برای کارگران بدون مدرک دانشگاهی به ارمغان می آورد. او قول داد که هزینه‌های کارت‌های اعتباری، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره را برای مصرف‌کننده پسند کند. روز چهارشنبه، آقای بایدن برای ترویج قوانین اقتصادی خود به ویسکانسین رفت، در حالی که دبیران کابینه او در سراسر کشور برای انجام همین کار حرکت کردند.

او گفت: “ما در حال ساختن اقتصادی هستیم که هیچ کس در آن جا نمانده باشد.” بایدن در سخنرانی خود گفت. “شغل ها در حال بازگشت هستند، غرور در حال بازگشت است، به دلیل انتخاب هایی که در چندین سال گذشته انجام دادیم. می دانید، به نظر من، این طرحی است برای بازسازی آمریکا و ایجاد تغییر واقعی در زندگی شما در خانه.”

او بعداً افزود: “این پیام من برای همه شماست.” “من پشت تو را دارم.”

آقای. رویکرد بایدن نشان داد که چگونه او تسلط جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را به عنوان سرزنش سیاست های خود تلقی نکرده است.


چگونه خبرنگاران تایمز سیاست را پوشش می دهند ما به خبرنگاران خود متکی هستیم تا ناظران مستقل باشند. بنابراین، در حالی که کارکنان تایمز ممکن است رأی دهند، آنها مجاز به حمایت یا تبلیغات برای نامزدها یا اهداف سیاسی نیستند. این شامل شرکت در راهپیمایی ها یا راهپیمایی ها در حمایت از یک جنبش یا دادن پول یا جمع آوری پول برای هر نامزد سیاسی یا هدف انتخاباتی است.

این نمونه ای را که توسط آقای مهندس تعیین شده بود، به چالش کشید. اسلاف دموکرات بایدن پس از از دست دادن کنترل مجلس نمایندگان در اولین دوره میان دوره ای خود. پرزیدنت بیل کلینتون در سال 1995 وعده عصر جدیدی از دولت کوچکتر را داد. پرزیدنت باراک اوباما در سال 2011 قول داد “مسئولیت کسری بودجه خود را بپذیرد” و آنچه را “کاهش دردناک” در هزینه های داخلی خواند، پیشنهاد کرد.

آقای. بایدن به خاطر سیاست های خود عذرخواهی نکرد. او با ادعای اعتباری برای کاهش 1.7 تریلیون دلاری کسری بودجه فدرال در سال گذشته، خود را نسبت به سلف بلافصل خود، رئیس جمهور سابق، دونالد جی. ترامپ، مسئول تر از نظر مالی دانست. این بهبود عمدتاً محصول برنامه‌های مربوط به همه‌گیری در حال انقضا بود، اما آقای. بایدن پیشنهاد کرد که برای حفظ کسری بین آنچه دولت خرج کرده و آنچه از طریق مالیات و سایر درآمدها به دست می آورد، اقداماتی را انجام دهد. او گفت که بودجه بعدی او که در 9 مارس منتشر خواهد شد، کسری بودجه را به میزان 2 تریلیون دلار در یک دهه کاهش خواهد داد.

او در تضاد شدید با جمهوری‌خواهان، خواستار افزایش مالیات بر شرکت‌ها و ثروتمندان شد تا نشان دهد که علیرغم برنامه‌های مخارج خود، تعهد به کاهش کسری بودجه دارد. پیشنهادات او شامل افزایش مالیات بر بازپرداخت سهام و مالیات بر ثروت میلیاردرها بود.

او جمهوری خواهان را در یک جفت برنامه مهم سیاسی، تامین اجتماعی و مدیکر طعمه گرفت و وقتی گفت که برخی از مخالفانش می‌خواهند برنامه‌ها را غروب کنند، تمسخرهای مداوم را برانگیخت. در حالی که صدها قانونگذار جمهوری‌خواه طرح‌هایی را برای کاهش هزینه‌های شبکه ایمنی با افزایش سن بازنشستگی و سایر کاهش‌ها در مزایای آینده امضا کرده‌اند. اتهام «غروب آفتاب» بایدن بر تأثیرات احتمالی طرحی برای مجوز مجدد برنامه‌های هزینه‌ای که هر پنج سال یک بار توسط سناتور ریک اسکات از فلوریدا ارائه می‌شود، استوار است، که در میان رهبران حزب مورد توجه کمی قرار گرفته است.

جمهوری خواهان این سخنرانی را نوعی انحراف از آقای دکتر خواندند. درخواست های قبلی بایدن برای اتحاد و قطع ارتباط در مورد مسائل عمده اقتصادی.

«در حالی که رئیس جمهور مشغول گرفتن یک دور پیروزی زودهنگام و ناشایست، با تمجید از قوانینی است که دموکرات ها بر اساس خط حزبی تصویب کردند، خانواده ها در ویرجینیای غربی و آمریکا در هر مرحله با مشکل مواجه هستند زیرا بسیاری از سیاست ها و اولویت های این دولت باعث شده است سناتور شلی مور کاپیتو، جمهوری خواه ویرجینیای غربی در بیانیه ای پس از سخنرانی گفت: تحقق رویای آمریکایی سخت تر است.

آقای. متحدان بایدن تشویق کردند. لیز شولر، رئیس سازمان قدرتمند کارگری AFL-CIO، شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای خبری گفت: رئیس‌جمهور طرحی جسورانه برای اقتصادی ارائه کرد که در نهایت، کارگران شاغل را در اولویت قرار می‌دهد.

آقای. بایدن خود را یک توافق‌کننده کنگره می‌سازد، و روز سه‌شنبه، او تعداد انگشت شماری از ابتکارات در مقیاس کوچک‌تر را در مورد مسائل دیگر، مانند مهار جریان فنتانیل و تنظیم فناوری‌های بزرگ، که ممکن است به طور قابل قبولی از حمایت دو حزب در کنگره جدید برخوردار شود، بیان کرد. اما این سخنرانی دستورالعملی برای سازش اقتصادی نبود.

رئیس جمهور مجدداً خواستار سرمایه گذاری های جدید فدرال در مراقبت از کودکان و کمک به سالمندان، کالج محلی، مهدکودک و بیمه سلامت شد. اما او هیچ راه قابل قبولی برای تکمیل کار، به قول خودش، در لیست طولانی پیشنهادها ارائه نکرد، که به دلیل مخالفت دموکرات های میانه رو در دو سال اول، نتوانست آن را در مجموعه وسیعی از قوانین اقتصادی که در دو سال اول خود امضا کرد، بگنجاند. مجلس سنا.

چیزی که او بیان کرد، موضع مذاکره سرکشی بود، زیرا او و قانونگذاران جمهوری خواه بر سر افزایش سقف استقراض 31.4 تریلیون دلاری فدرال که ماه گذشته ایالات متحده به آن رسید، مبارزه می کنند. این سقف، که توانایی دولت را برای استقراض وجوه برای پرداخت هزینه هایی که کنگره قبلاً مجاز کرده است، محدود می کند، باید در اواخر سال جاری تعلیق یا برداشته شود تا ایالات متحده به پرداخت صورتحساب خود ادامه دهد و از بحران مالی جلوگیری کند.

جمهوری خواهان از افزایش این حد خودداری می کنند مگر اینکه آقای. بایدن با کاهش شدید هزینه ها موافقت کرد. آقای. بایدن گفته است که از چانه زنی بر سر سقف وام خودداری خواهد کرد و سه شنبه شب به جمهوری خواهان یادآوری کرد که آنها توافق کرده اند که به طور موثر سقف بدهی را سه بار افزایش دهند. ترامپ رئیس جمهور بود. علیرغم آنچه که هر دو طرف آن را ملاقات سازنده هفته گذشته در کاخ سفید بین رئیس جمهور و کوین مک کارتی رئیس جمهور، جمهوری خواه کالیفرنیا، آقای. بایدن روز سه شنبه در این موضع تزلزل نکرد.

او گفت: “ما به سمت تهدید به عدم پرداخت بدهی سوق داده نمی شویم.” بایدن گفت.

آقای. مک کارتی که پشت سر او نشسته بود، خشنود به نظر نمی رسید.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما