نماینده ارشد سازمان ملل متحد خواستار تعهد مجدد به آتش بس لیبی شد

روز دوشنبه، عبدالله بثیلی، که همچنین نماینده ویژه دبیرکل است، از دولت خواست تا منابع مناسب را تخصیص دهد، تلاش های سیاسی برای پایان دادن به بن بست را افزایش دهد و مشروعیت نهادهای لیبی را از طریق انتخابات بازگرداند.

“روح وحدت”

از زمان سرنگونی حاکم سابق معمر قذافی در سال 2011، لیبی نفت خیز دچار بحران های متعددی شده است که این کشور را بین دولت های رقیب تقسیم کرده است – دولت وفاق ملی به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان ملل (GNA) مستقر در پایتخت طرابلس، و دولت خودگردان. ارتش ملی لیبی (LNA) به رهبری ژنرال خلیفه حفتر.

آقای. باثیلی، که ریاست جلسات دو روزه را بر عهده داشت، از JMC – نمایندگان نظامی طرف‌های مخالف، که 5+5 نامیده می‌شوند – به دلیل “عزم و تعهد آنها نسبت به صلح و ثبات در لیبی و وحدت و یکپارچگی آن” ستایش کرد.

و او از رهبران سیاسی خواست “برای غلبه بر بحران کنونی، همان روحیه وحدت و انکار برادرانشان را در کمیسیون مشترک نظامی نشان دهند.”

“ابزار امید”

این مقام ارشد سازمان ملل متحد بر حمایت سازمان ملل از JMC و نهادهای مربوطه لیبی در تلاش‌های آنها برای اتحاد مجدد نهادهای نظامی و امنیتی و خروج مزدوران که مطابق با برنامه اقدام برای حفظ تمامیت ارضی لیبی است، تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم شناسایی راه‌هایی برای تعامل با کشورهای همسایه برای پایان دادن به حضور این نیروها در خاک لیبی تاکید کرد و از جامعه بین‌المللی خواست از JMC 5+5 به عنوان “ابزار امید برای همه مردم لیبی” حمایت کند.

از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست، JMC در مورد تعامل با گروه های مسلح با هدف ایجاد یک محیط مساعد برای صلح و امنیت پایدار در لیبی صحبت کرد.

در جلسه اختتامیه یک تیم بازدیدکننده از مقر سازمان ملل حضور داشتند که وظیفه آنها ارزیابی چگونگی اجرای توصیه های UNSMIL توسط یک بررسی استراتژیک مستقل که سال گذشته انجام شد، بود.

هدف از این بازنگری ارتقای عملکرد ماموریت در انجام وظایف محوله برای برآورده کردن بهترین انتظارات مردم و نهادهای لیبی برای صلح و ثبات بود.

SRSG Abdoulaye Bathily سخنان رسانه ای، نشست کمیسیون مشترک نظامی 5+5، سرت، 16 ژانویه 2023

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما