نزدیک ترین محله بازار، پایتخت است

بازار زمین و املاک کلنجی از ابتدای تابستان با کمترین حجم معاملات روبه‌رو بوده و به گفته واسطه‌ها، این بازار دورافتاده‌ترین منطقه بازار محسوب می‌شود.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، تعداد معاملات زمین و ملک در تهران به حداقل رسیده است. در اولین ماه تابستان سال جاری علیرغم اینکه بیش از 8000 معامله ملکی مسکونی در تهران انجام شد، اما به گفته دلالان در بسیاری از مناطق مصرفی تهران تنها چند خانه وجود داشت.

رکود جدی ساخت و ساز که حداقل شش سال متوالی ادامه داشته و اکنون در هفتمین سال خود قرار دارد را می توان دلیل اصلی عدم تمایل به خرید ملک در کلینگا در بازار تابستان امسال دانست. سازندگانی که هنوز واحدهای تکمیل شده را در پروژه های چند سال اخیر نفروخته اند، حتی اگر سرمایه نقدی کافی داشته باشند، باز هم دلیل موجهی برای ورود به بازار زمین ندارند.

تنها گروهی از سرمایه گذاران املاک که سازنده حرفه ای نیستند، اما با توجه به سرمایه قابل توجهی که در اختیار دارند، آپارتمان را گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت نمی دانند، تمایل خود را به خرید زمین ابراز کرده و برخی از آنها را تعطیل کرده اند. معاملات آنها در دو ماه گذشته انجام شده است

بررسی فایل‌های موجود در موتورهای جستجو برای آگهی‌های ملکی در بخش املاک و زمین نشان می‌دهد که عرضه این املاک در مناطق میانی و پایین‌تر از مناطق میانی و شمالی شهر بیشتر است. در جدول زیر تعدادی از فایل های کلینگی عرضه شده در بازار مسکن پایتخت با کلمه طولی گردآوری شده است که یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ارزش زمین است.

نزدیک ترین محله بازار، پایتخت است

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما