سهام قبل از بازار: یک “تغییر تکتونیکی” در ثروت جهانی که سال ها طول می کشد تا از آن بازیابی شود

نسخه ای از این داستان برای اولین بار در خبرنامه CNN Business’ Before the Bell ظاهر شد. مشترک نیستید؟ می توانید ثبت نام کنید درست همین جا. با کلیک بر روی همین لینک می توانید به نسخه صوتی خبرنامه گوش دهید.


نیویورک
کسب و کار CNN

بازارها صبح پنجشنبه پس از آن که آمارهای داغ تورم این نگرانی را در وال استریت ایجاد کرد که فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ های بهره ادامه خواهد داد، سقوط کرد. سپس، اتفاق عجیبی افتاد.

سهام یک بازگشت عظیم را انجام داد. میانگین صنعتی داوجونز 1500 واحد از اوج به پایین افزایش یافت و S&P 500 گسترده ترین محدوده معاملاتی خود را از مارس 2020 به ثبت رساند و روز را بیش از 2 درصد افزایش داد.

چه اتفاقی می افتد: شاخص قیمت مصرف کننده یا CPI در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل 0.4 درصد افزایش یافت که دو برابر برآورد 0.2 درصدی تحلیلگران مورد نظر رفینیتیو است. تورم سالانه 8.2 درصد افزایش یافته است.

فدرال رزرو نمی تواند از این گزارش خوشحال باشد. در صورتجلسه ماه سپتامبر خود که روز چهارشنبه منتشر شد، مقامات نسبت به “خطر اثرات نامطلوب قابل توجهی بر چشم انداز اقتصادی” در صورت تداوم شتاب تورم ابراز نگرانی کردند.

بنابراین، چه چیزی واگرایی شدید بین بازارها و داده های به ظاهر وحشتناک تورم را توضیح می دهد؟ سرمایه گذاران می توانند شرط بندی کنند که گزارش تورم قوی تر از حد انتظار به معنای نزدیک شدن افزایش قیمت ها به اوج خود است. بازار ترن هوایی نشان می دهد که چگونه سرمایه گذاران به شدت به سرنخ هایی در مورد آنچه فدرال رزرو در آینده انجام خواهد داد دست پیدا می کنند.

در این میان تورم لجام گسیخته به شدت به خانوارها ضربه می زند، برجسته کردن قطع ارتباط بین وال استریت و خیابان اصلی.

تصویر بزرگ: بر اساس گزارش جدید شرکت خدمات مالی آلیانز، ثروت خانوارها در مسیر اولین کاهش قابل توجه خود از زمان بحران مالی در سال 2008 است.

آلیانز گزارش می دهد که دارایی های جهانی در سال 2022 بیش از 2 درصد کاهش می یابد. این بدان معناست که خانوارها به طور متوسط ​​در سال جاری حدود یک دهم ثروت خود را از دست خواهند داد.

این گزارش تصویری تاریک را ترسیم می کند. بحران مالی 2008 با یک چرخش نسبتاً سریع مشخص شد، اما چشم انداز فعلی رشد راکد را در آینده نشان می دهد. انتظار می‌رود میانگین رشد دارایی‌های مالی تا سال 2025 حدود 4.6 درصد باشد، در حالی که این رشد در سه سال گذشته 10.4 درصد بوده است.

جنگ روسیه علیه اوکراین پتانسیل بهبود اقتصادی پس از همه گیری را مختل کرده و کمبود غذا و انرژی را افزایش داده است. تورم بیداد می کند و بانک های مرکزی در سراسر جهان هزینه های استقراض را افزایش می دهند. بازارهای سهام احتمالاً سال را با رنگ قرمز به پایان خواهند رساند – محققان آلیانز نوشتند: “ممکن است سال 2021 آخرین سال “عادی جدید” قدیمی با نرخ بهره پایین و بازارهای سهام صعودی باشد.”

در همین حال، بدهی خانوارها در سطح جهانی در حال افزایش بوده است. محققان گزارش دادند: «زمینه افزایش نرخ بهره و هزینه‌های بالاتر زندگی می‌تواند خطری برای ترازنامه خانوارها ایجاد کند».

غذای آماده: آلیانز این تغییرات را «تغییر تکتونیکی» در ثروت جهانی می‌نامد که بهبود آن سال‌ها طول می‌کشد. انتشار امروز خرده‌فروشی در ایالات متحده برای ماه سپتامبر احتمالاً وضعیت مصرف‌کننده را روشن می‌کند، همانطور که گزارش‌های درآمدی از برخی از بزرگترین وام‌دهندگان کشور – JPMorgan (JPM)، سیتی گروپ (C)، ولز فارگو (WFG) و Morgan Stanley خواهد بود. (MS) همه گزارش های امروز صبح.

نرخ وام مسکن در ایالات متحده این هفته دوباره افزایش یافت – حتی به 7٪ نزدیک تر شد.

طبق گفته فردی مک، متوسط ​​وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت 6.92 درصد در هفته منتهی به 13 اکتبر بود که نسبت به هفته قبل از آن 6.66 درصد بود. این بالاترین میانگین نرخ از آوریل 2002 است.

تغییر به سمت بالا سریع بوده است: فقط یک سال پیش، نرخ ثابت 30 ساله 3.05٪ بود. نرخ‌های وام مسکن در سال گذشته بیش از دو برابر شد، زیرا فدرال رزرو با کمپین بی‌سابقه خود برای افزایش نرخ‌های بهره به منظور مهار تورم فزاینده پیش رفت.

همکار من آنا بهنی گزارش می‌دهد که ترکیب افزایش نرخ‌های بانک مرکزی، نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد رکود و اخبار اقتصادی مختلط، نرخ‌های وام مسکن را در چند ماه گذشته نوسان کرده است.

سام خاتر، اقتصاددان ارشد فردی مک گفت: «ما همچنان داستان دو اقتصاد را در داده ها می بینیم. رشد شدید شغل و دستمزدها ترازنامه مصرف‌کنندگان را مثبت نگه می‌دارد، در حالی که تورم طولانی، ترس از رکود و قیمت مناسب مسکن باعث کاهش شدید تقاضای مسکن می‌شود.»

انجام حساب: طبق محاسبات فردی، یک سال پیش، خریداری که 20 درصد از خانه 390,000 دلاری را کاهش داد و بقیه را با وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت با نرخ بهره متوسط ​​3.05 درصد تامین مالی کرد، طبق محاسبات فردی، ماهانه 1324 دلار وام مسکن پرداخت کرد. مک.

امروزه، صاحب خانه ای که خانه ای با همان قیمت را با نرخ متوسط ​​6.92 درصد خریداری می کند، 2059 دلار در ماه به عنوان اصل و بهره پرداخت می کند. هر ماه 735 دلار بیشتر است.

بعدش چیه: خاطر نشان کرد: چند ماه آینده بدون شک برای اقتصاد و بازار مسکن مهم خواهد بود. در حال حاضر، فروش خانه در حال کاهش است و قیمت ها کاهش می یابد.

با توجه به اینکه افراد کمتری به دنبال خرید وام مسکن یا تامین مالی مجدد خانه هستند و تصویر اقتصادی نامشخصی در پیش است، تامین اعتبار سخت‌تر می‌شود.

نتفلیکس (NFLX) زمانی پناهگاهی امن در برابر رگبار دائمی تبلیغات روزانه بود.

همکارم فرانک پالوتا گزارش می دهد که دیگر اینطور نیست.

نتفلیکس روز پنجشنبه از «Basic with Ads»، برنامه اشتراک تبلیغاتی مورد انتظار خود، رونمایی کرد. سطح جدید 6.99 دلار در ماه در ایالات متحده هزینه خواهد داشت.

گزینه جدید بیشتر مواردی را که با طرح پایه 9.99 دلاری فعلی نتفلیکس در دسترس است، ارائه می دهد، اما به طور متوسط ​​شامل چهار تا پنج دقیقه تبلیغات در ساعت می شود. این تبلیغات 15 یا 30 ثانیه طول می کشد و قبل و در طول سریال ها و فیلم های تلویزیونی پخش می شود.

اولین طرح اشتراک با پشتیبانی از تبلیغات لحظه مهمی در تاریخ ۲۵ ساله نتفلیکس است.

نتفلیکس در نامه ای به سهامداران در سال 2019 گفت: “ما… تبلیغات رایگان داریم.”

اما پس از یک کابوس 2022، این پلت فرم دیگر نمی تواند به این رویکرد پایبند باشد.

در ماه آوریل، نتفلیکس فاش کرد که برای اولین بار در بیش از یک دهه مشترکین خود را از دست داده است.

به دنبال آن خبر، سهام سقوط کرد و شرکت میلیاردها دلار از ارزش بازار را از دست داد. صدها کارمند از کار اخراج شدند و تردیدها در مورد آینده این پلتفرم بیداد کرد و سؤالاتی را در مورد دوام کل بازار پخش جریان ایجاد کرد.

در نهایت، نتفلیکس به درآمد بیشتری نیاز دارد و تبلیغات یکی از راه‌های دستیابی به آن است.

جی پی مورگان چیس (JPM)، ولز فارگو (WFM)، سیتی گروپ (C) و مورگان استنلی (MS) درآمدهای سه ماهه سوم را قبل از زنگ خطر گزارش کردند.

انتظار می رود اداره سرشماری ایالات متحده اطلاعات خرده فروشی ماه سپتامبر را در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی منتشر کند.

هفته آینده:

▸ انجمن ملی مشاوران املاک، فروش خانه های موجود را برای ماه سپتامبر گزارش می دهد.

▸ درآمد سه ماهه سوم از بانک های آمریکا (BAC)، گلدمن ساکس (GS)، جانسون اند جانسون (JNJ)، خطوط هوایی متحده (UAL)، خطوط هوایی آمریکا (AAL)، تسلا (TSLA)، AT&T (T)، ورایزون (VZ) ) و نتفلیکس (NFLX).

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما
همه محتویات این سایت توسط هوش مصنوعی و بر پایه داده‌های موجود در اینترنت تولید می‌شوند و هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن پذیرفته نمی‌شود و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.