جورجینا بیر، 65 ساله، از مرگ; به عنوان اولین نماینده تراجنسیتی در مجلس

ملبورن، استرالیا – جورجینا بیر، یک سیاستمدار نیوزیلندی که مسیر دلهره‌آوری را به‌عنوان فردی که عموماً تصور می‌شود اولین نماینده تراجنسیتی آشکار در پارلمان جهان است، ترسیم کرد، روز دوشنبه در یک آسایشگاه در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند درگذشت. او 65 ساله بود.

دوستانش اسکات کندی و مالکوم وان در بیانیه ای مرگ او را تایید کردند اما دلیل آن را مشخص نکردند. ام‌اس. Beyer برای سال ها به دلیل بیماری شدید کلیوی تحت درمان قرار گرفته بود.

به عنوان یک قانونگذار، خانم Beyer برای حقوق کارگران جنسی، LGBTQ و مردم بومی مائوری نیوزلند مبارزه کرد. مسیر او به سمت مناصب دولتی مسیری رنگارنگ و گاه دشوار بود که به دلیل چالش‌های یافتن کار به عنوان یک فرد تراجنسیتی آشکار پیچیده بود.

ام‌اس. بیر، که مائوری بود، در نوامبر 1957 در ولینگتون در خانواده جک برتراند، افسر پلیس، و نولین تاماتی، که در حال آموزش پرستاری بود، به دنیا آمد. پس از تولد او، پدرش که یک قمارباز اجباری بود، به جرم دزدی زندانی شد و این زوج طلاق گرفتند.

ام‌اس. بیر ابتدا در یک خانه ارتش رستگاری و سپس با پدربزرگ و مادربزرگ مادری اش در تاراناکی، منطقه ای در شمال غربی ولینگتون، فرستاده شد تا زمانی که حدود 5 سال داشت. پس از ازدواج مجدد مادرش، خانم. بایر برای زندگی با او بازگشت و در نهایت نام خانوادگی او را به نام خانوادگی ناپدری اش، کالین بیر، وکیل برجسته نیوزیلندی تغییر داد.

او در سال 2018 به نشریه Stuff نیوزلند گفت که او از سنین پایین می دانست که یک دختر است. او گفت: “من آن را بازی کردم تا زمانی که از من نظم و انضباط گرفت، از من قلدری کرد، از من سوء استفاده کرد.” من خودم را در کنترل زندگی خودم دیدم.»

او قبل از اینکه ازدواج مادرش به هم بخورد و خانواده به اوکلند نقل مکان کنند، در کالج مقدماتی ولزلی، یک مدرسه خصوصی پسرانه در ولینگتون، سوار شد. در آنجا به دبیرستان پاپاتوتو رفت. او در اواخر نوجوانی مدرسه را ترک کرد، به این امید که کاری به عنوان بازیگر پیدا کند و آگاه بود که ترجیح می دهد به عنوان یک زن ارائه شود.

انتقال به او کمک کرد تا به قول خودش احساس «کامل» کند. اما یافتن کار را غیرممکن کرد. او در سال 2018 به نشریه نیوزیلندی The Spinoff گفت که تنها انتخاب او این بود که ادعای “اختلال روانی جنسی” برای دریافت مزایای سلامتی یا کار غیرقانونی در صنعت سکس داشته باشد، همانطور که او تصمیم گرفت. او بعداً به عنوان بازیگر، مجری رادیو و مجری کلوپ شبانه مشغول به کار شد.

در بازدید از سیدنی در سال 1979، خانم. بیر گفت، او توسط گروهی از مردان مورد تجاوز جنسی قرار گرفت، اما به دلیل ترس از اینکه او را جدی نگیرند، آن را به پلیس گزارش نکرد. او گفت که این حمله ماه ها او را به خودکشی کشاند، اما در نهایت به او این اطمینان را داد که باید سعی کند قلب و ذهنش را تغییر دهد.

او گفت: “وقتی از انتهای دیگر خارج شدم، آتش واقعی در شکمم به وجود آمد.” «این اتفاق نباید برای من می افتاد. این اتفاق نباید برای کسی بیفتد.”

به دنبال تغییر صحنه، خانم بیر در سال 1990 به کارترتون، یک شهر روستایی در منطقه Wairarapa در شمال ولینگتون نقل مکان کرد. او ابتدا به عنوان معلم نمایش کار کرد، سپس به کار اجتماعی کشیده شد و به عنوان عضو شورای منطقه خدمت کرد.

در سال 1995، او اولین زنی بود که به عنوان شهردار شهر خدمت کرد و همانطور که در آن زمان در سطح بین المللی گزارش شد، اولین شهردار آشکارا تراجنسیتی در جهان شد. او در سال 2008 به Windy City Times گفت: «شهرداری من اتفاق افتاد، علی‌رغم ماهیت محافظه‌کارانه رای دهندگانم، زیرا در مورد خودم صادق بودم، توانایی داشتم و مورد اعتماد بودم.»

چهار سال بعد، او به عنوان نماینده وایرراپا در پارلمان برای حزب حاکم کارگر به پیروزی چشمگیری دست یافت. او در سال 2002 برای دومین بار برنده شد.

با ناامیدی او، رسانه های خبری اغلب بر هویت جنسی و جنسیت او بیشتر از سیاست ها یا خواسته های سیاسی او تمرکز می کردند. او به عنوان مدافع حقوق دگرباشان جنسی، برای قانونی شدن اتحادیه های مدنی برای زوج ها از هر جنسیتی که در سال 2005 به قانون تبدیل شد، مبارزه کرد. این کشور ازدواج برابر را در سال 2013 قانونی کرد.

او با اشاره به مفاهیم قدیمی سیالیت جنسیتی در کشورهای اقیانوس آرام، از جمله فاافافین، کلمه ای ساموایی برای افراد دارای جنسیت سوم، به اسپینوف گفت: «ما هزاران سال است که در اطراف بوده ایم. او افزود: “وقتی شما کلماتی به زبان دارید که ما را شامل شود، باید این پیام را ارسال کند که هفته گذشته این اتفاق نیفتاد.”

در سال 2003، او با موفقیت برای نیوزیلند لابی کرد تا روسپیگری را غیرقانونی کند و سخنرانی خود را در مناظره پارلمانی آغاز کرد: «خانم رئیس مجلس، من این آزادی را می پذیرم که فرض کنم تنها نماینده این مجلس هستم که دانش دست اولی از صنعت سکس دارد. ” هیچ کس در این مورد مناقشه نکرد.

در زمان حضور در دولت، خانم Beyer به خاطر شوخ طبعی اش معروف بود. او در اولین نطق خود به عنوان نماینده مجلس در جمع نمایندگان مجلس و در مورد کلمه «شهردار» در مورد خودش گفت: «این نریان بود که تبدیل به یک مادیان شد و حالا مادیان شده است». “باید بگویم که اکنون خود را به عضویت آن رسانده ام. بنابراین من به دایره کامل رسیده ام.”

او در سال 2007 سیاست را ترک کرد، زیرا از حزب کارگر به دلیل رویکرد آن به حقوق زمین مائوری ناراضی شده بود. او گفت که وقتی به وجدانش به عنوان یک زن مائوری می رسید، سازش نمی کرد.

سال های بعد بسیار چالش برانگیز بود. او نتوانست کار دستمزدی متناسب با سطح تجربه‌اش پیدا کند و سال‌ها با کمک هزینه بیکاری زندگی کرد. در سال 2013، او از نارسایی کلیه رنج می برد و ساعت ها در روز را دیالیز می کرد تا اینکه در سال 2017 پیوند کلیه را دریافت کرد.

با نگاهی به دوران حرفه ای خود در سال 2008، خانم. بیر گفت که به آنچه که برای رای دهندگانش و همچنین برای افرادی که ممکن است امیدوار باشند راه او را دنبال کنند افتخار می کند.

او گفت: “اگر زندگی یک نفر از موفقیت من الهام گرفته شده است یا روزنه ای از امید را ارائه کرده است، پس من افتخار می کنم، اما متواضع.”

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما