جموهري اسلامي: به اما و اغرها ديگي و برجام برجام

روزنامه جمهروی اسلامی نوشت: تأخیر در تعیین بار تحریم ها که کاملاً به توافق بستگی دارد، با منافع ملی ناسازگار است. بر اساس برآوردهای آگاه ترین منابع، بین 120 تا 180 میلیون بشکه نفت و میعانات نفتی کیشورمان در آب های بین المللی است و منتظر توافق مشترک برای جذب در بازار انرژی است.

اروپا در آستانه فصل سرما قرار دارد و ایران به شدت به نفت و گاز نیاز دارد. می توانیم از این فرصت نهایت استفاده را برای تکمیل توافق کنیم و با گرفتن امتیازات قابل توجه به سردرگمی مذاکرات و تحریم ها پایان دهیم.

در زمینه مذاکرات دو خط شکل گرفته است که یکی موافق نتیجه گیری است و معتقد است که باید هر چه زودتر تکمیل شود تا از بزرگترین خسارات ملت ایران با تاخیر چند ساله جلوگیری شود. خط دیگر به دنبال توافقی برای جلوگیری از حصول آن است. حضور رژیم صهیونیستی در صفوف مخالفان به خوبی نشان می دهد که کدام یک از این دو صف را باید حامی ملت ایران شناخت.

دیوید برنی، رئیس سازمان جاسوسی موساد، این توافق را “فاجعه راهبردی” برای اسرائیل می خواند و چندین نفر از رژیم صهیونیستی در دو هفته گذشته برای لابی با مقامات آمریکایی برای جلوگیری از این توافق به واشنگتن سفر کرده اند. اخبار منتشر شده در رسانه های غربی حاکی از آن است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی داشته و وی گفته است که قصد دارد ساختن و تصویب برجام با ایران را متوقف کند.

امتناع رئیس جمهور آمریکا از گفتگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان از عزم وی برای دستیابی به توافق با ایران دارد.

علاوه بر سران رژیم صهیونیستی، چند تن از سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی نیز از مخالفان این توافق هستند. آنها همچنین مدام مخالفت خود را با این توافق اعلام می کنند و به کسانی که نباید آن را قبول کنند هشدار می دهند. در خاورمیانه عربی، سران کشورهایی مانند عربستان سعودی منتظرند ببینند آیا این مذاکرات به توافق منجر خواهد شد یا خیر تا در مورد مذاکره با ایران برای احیای روابط و همچنین در مورد مسائل منطقه تصمیم گیری کنند. از جمله جنگ در یمن.

بخشی دیگر از کسانی که در صف مخالفان توافق حضور دارند، مخالفان توافق داخلی هستند. تا کنون اجماع داخلی مخالفان دیده و شنیده نشده است. حتی آنها به این سوال پاسخ ندادند که چرا وقتی دولت خود شما با این توافق موافق است با آن مخالفت می کنند؟

علاوه بر این، نحوه پاسخگویی به آسیب های عمده ای که تاکنون به تعویق افتاده است، مشخص نیست. به گفته مسئولان بخش اقتصادی، برنامه و بودجه دولت حتی برای تصمیم گیری برای افزایش حقوق بازنشستگان نیز دچار مشکل هستند و وجود مشکلات مالی دولت را نمی توان انکار کرد. در چنین شرایطی دولت نباید موافقت مخالفان را بپذیرد.

با توجه به اینکه دولت سیزدهم خود را مردمی می داند و اعلام کرده است که تصمیمی بر خلاف منافع ملی نخواهد گرفت، عموماً از دولت انتظار می رود که در صورت پایان دادن به آن و نه دیرتر از آن، تصمیم نهایی اتخاذ شود. نهایی. گرفتن

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما