(تصاوير) عملة تعليمي زاكاني; درهای بسته برکاین امیرکبیر!

اقتصاد نیوز نوشت: سی ام مهرماه، شهردار تهران روز نهم شنبه پارکینگ امید و افتخار امیرکبیر را افتتاح کرد. پارکینگی که گفته شد اولین پارکینگ است هوشمند و 100 درصد زیرزمینی است که دارای تاییدیه تابلوی آتش نشانی است.

سید مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم بهره برداری از این پارکینگ طبقاتی در جمع اصحاب رسانه، ایجاد پارکینگ های طبقاتی و حاشیه ای را از مهم ترین تاثیرات آن دانست. بر جريان تردد، آزادسازي ظرفيت جاده هاي اطراف آنهاست و به جاي مردم براي استفاده از جاده هاي همجوار براي پاركينگ مي توانند به راحتي از پاركينگ ايجاد شده براي اين منظور استفاده كرده و جاده ها هموارتر شود. به خصوص اینکه این پارکینگ در نزدیکی این پارکینگ با ترافیک محدود قرار دارد و افرادی که می خواهند ورود را محدود کنند به راحتی می توانند از این پارکینگ استفاده کنند.

(تصاوير) عملة تعليمي زاكاني;  درهای بسته برکاین امیرکبیر!

علیرضا زاکانی نیز در این مراسم گفت که خواهان ایجاد سیستم جدید پارکینگ در تهران است تا فضاهای شهر از حضور خودروهای پارک شده رها شود. امیرکبیر درباره پارکینگ طبقاتی نیز گفت: ساخت این پارکینگ 13 سال پیش آغاز شد و با پیشرفت کمتر از 70 درصد به پایان رسید. در مدت 8 ماه 30 درصد باقیمانده کار به اتمام رسید، بنابراین امروز می توانیم شاهد افتتاح شهر در این نقطه باشیم. این پارکینگ حدود 20000 متر مربع مساحت دارد و اولین پارکینگ هوشمندی است که دارای تابلوی آتش نشانی است. حتی پارکینگ های خصوصی هم چنین قابلیتی ندارند. به طوری که هر قسمت از آن تصادف می کند، می توان آن را 100% مهار کرد و از سرایت آن به قسمت های دیگر جلوگیری کرد.

شهردار تهران یادآور شد: حدود 550 پارکینگ وجود دارد و اولین پارکینگ زیرزمینی است که محیط عمومی شهری روی آن قرار دارد و بالای آن هیچ ساخت و سازی صورت نگرفته است.

(تصاوير) عملة تعليمي زاكاني;  درهای بسته برکاین امیرکبیر!

8 آوریل; بارکگی تبباکی امیر کیبیر

8 روز بعد از ماجرا، پارکینگ کلاس امیرکبیر کمی نزدیک به مترو امیرکبیر چندنفر گذشته و اهالی محله در میدان کوچک آجری نشسته اند. دنبال پارکینگ جدید میگردم پارکینگ رو میگم ولی هنوز از پارکینگ استفاده نشده چند قدمی خروجی پارکینگ امیرکبیر داره ورزش میکنه. آیا به دنبال پارکینگ هستید؟ میگم ولی این پارکینگ هفته پیش باز نشد. میگه از همون روز پارکینگ دو ماه دیگه تعطیله. در انتهای شیب تند تابلو پارکینگ امیرکبیر است که لبه آن خروجی نوشته شده است. روی زمین نشانه ای از زباله دیده می شود که همچنان در این مسیر ترافیکی وجود ندارد.

تا به ورودی پارکینگ می رسیم، پارکینگ را دنبال می کنیم. یکی از اهالی می گوید اگر پارکینگ باز می شد این تعداد پارکینگ در خیابان نبود.

(تصاوير) عملة تعليمي زاكاني;  درهای بسته برکاین امیرکبیر!

اشاره به خیابان و حاشیه میدان امیرکبیر است. ساکنان امیدوار بودند به جای پارک کردن در کنار خیابان، از این پارکینگ برای پارک برخی از خودروهای خود استفاده کنند.

یکی از اهالی می گوید کارگران همچنان در پارکینگ مشغول به کار هستند اما به نظر نمی رسد این پارکینگ به این زودی ها به بهره برداری برسد. می گویم اما یک هفته پیش این مراسم را نگرفتند، مردمی که دورتر نشسته اند لبخند می زنند و می گویند نوار را بریده اند و عکس هایش را گرفته اند و رفته اند. حالا شاید از آن سوء استفاده کنند.

(تصاوير) عملة تعليمي زاكاني;  درهای بسته برکاین امیرکبیر!

در ورودی که می رسیم کارگران مشغول هستند. خانه نگهبانی هنوز رنگ آمیزی نشده است و محل خواب و استراحت کارگران است. وقتی از مردی که در ورودی نشسته می‌پرسم که آیا می‌توانیم وارد پارکینگ شویم، می‌گوید تا ۳ ماه دیگر پارکینگ آماده استفاده نیست. می گویم ولی یک هفته پیش به بهره برداری نرسیده، می گوید هنوز کار باقی است، شاید زودتر آماده شود، اما هر چه زودتر کار انجام شود، تا یک ماه تمام نمی شود. هنوز برق در پارکینگ نیست من می گویم روز اولی که طبقات برق داشتند که جواب دادند، همان روز از طبقه اول به طبقات دیگر برق دادند و بعد هم جمع کردند. عجله نکنید. .

(تصاوير) عملة تعليمي زاكاني;  درهای بسته برکاین امیرکبیر!

برخی از اهالی محل از عملکرد این پروژه اطلاعی ندارند، می گویند تمام شده است. کسانی که از بهره برداری آن آگاه هستند، به تمسخر می گویند که اکثر پروژه هایی که مسئولان از آن بهره برداری می کنند، نتیجه یکسانی دارند. اما چرا شهردار تهران برای اجرای کامل پروژه چند هفته صبر نکرد؟

شورای شهر تهران که در روزهای اول نسبت به شنبه های امید و سربلندی حساسیت نشان داد، بعد از 10 هفته بریدن و پاره شدن روبان، بر این پروژه ها نظارت دارد؟

ناصر امانی یکی از اعضای شورای شهر تهران در این خصوص به آکوایران می گوید: تا جایی که اطلاع دارم کمیسیون هایی در این زمینه فعال شده اند و کارشناسان آنها در حال حاضر در حال بازدید از این پروژه ها هستند و بیشتر در حوزه کمیسیون های عمرانی، حمل و نقل است. ، بهداشت، معماری و شهرسازی. مقرر شد از نزدیک بازدید شود و به شورا گزارش شود که این پروژه ها به بهره برداری رسیده یا شخم زده شده است.

(تصاوير) عملة تعليمي زاكاني;  درهای بسته برکاین امیرکبیر!

حال باید منتظر ماند و دید که شهروندان تهرانی چه زمانی می توانند خودروهای خود را در پارکینگ تازه افتتاح شده پارک کنند. آنچه از شواهد مشخص است این است که این موضوع برای سالگرد درگذشت امیرکبیر، شاید 22 بهمن ارزشی قائل نیست؟

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما