تابستان NIMBY در شیک ترین شهر سیلیکون ولی

سان فرانسیسکو – غول‌های صنعت فناوری برای رسیدن به جایی که امروز هستند تلاش زیادی کرده‌اند – رکود دات‌کام، رکود اقتصادی سال 2008، واکنش منفی علیه قدرت فناوری، همه‌گیری. آنها بر رقابت‌های اتاق هیئت مدیره، جنگ قدرت سرمایه‌گذاران و مین‌های زمینی نظارتی غلبه کرده‌اند.

اما در تابستان امسال، برخی از آنها با تهدیدکننده‌ترین حریف خود مواجه شدند: خانه‌های شهری چندخانواری.

نبرد آنها در یکی از منحصر به فردترین و ثروتمندترین شهرهای سیلیکون ولی رخ داد: آترتون، کالیفرنیا، منطقه ای به وسعت 4.9 مایل مربع در شمال دانشگاه استنفورد با جمعیت 7500 نفر. در آنجا، مدیران ارشد فناوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در این شبح که بیش از یک خانه می‌تواند در یک هکتار زمین در مجاورت کلی املاک آنها وجود داشته باشد، متحد شدند.

سلاح آنها؟ حروف قوی.

در مواجهه با احتمال ساخت و ساز جدید، ریچل وتستون، مدیر ارشد ارتباطات نتفلیکس و یکی از ساکنان آترتون، به شورای شهر و شهردار نامه نوشت که در مورد ترافیک، حذف درختان، آلودگی نور و صوتی و منابع مدرسه “بسیار نگران” است.

یکی دیگر از افراد محلی، آنتونی نوتو، مدیر اجرایی شرکت فناوری مالی SoFi، و همسرش، کریستین، نوشتند که سرقت ها و سرقت از قبل به حدی بد شده بود که بسیاری از خانواده ها، از جمله او، از امنیت خصوصی استفاده می کردند.

همسایگان آنها بروس دانلوی، شریک موسس شرکت سرمایه‌گذاری بنچمارک، و همسرش الیزابت، گفتند که این تحولات در تضاد با قانون درخت میراث آترتون است که حذف درختان را تنظیم می‌کند و «شهری را ایجاد می‌کند که دیگر طبیعت حومه‌ای ندارد. اما شهری، به همین دلیل ساکنان آن به آنجا نقل مکان کردند.»

سایر ساکنان نیز اعتراض کردند: اندرو ویلسون، مدیر اجرایی شرکت الکترونیک آرتز، سازنده بازی های ویدیویی. نیکش آرورا، مدیر اجرایی Palo Alto Networks، یک شرکت امنیت سایبری؛ ران جانسون، مدیر ارشد سابق اپل؛ امید کردستانی، مدیر ارشد سابق گوگل؛ و مارک آندرسن، یک سرمایه گذار برجسته.

همه آنها در حال مبارزه با طرحی بودند که به آترتون کمک کند تا از الزامات ایالتی برای مسکن پیروی کند. هر هشت سال یکبار، شهرهای کالیفرنیا باید به قانونگذاران ایالتی نشان دهند که برای تامین مسکن جدید برنامه ریزی کرده اند تا رشد جامعه خود را برآورده کنند. Atherton در حال افزایش 348 واحد است.

بسیاری از شهرهای کالیفرنیا، به ویژه شهرهایی با افراد ثروتمند، در سال‌های اخیر با طرح‌های مسکن با تراکم بالاتر مبارزه کرده‌اند، روندی که به NIMBYism برای «در حیاط خلوت من نیست» معروف شده است. اما وضعیت آترتون به دلیل ثروت شدید ساکنان آن متمایز است – میانگین فروش خانه در سال 2020 7.9 میلیون دلار بود – و به این دلیل که رهبران فناوری که در آنجا زندگی می کنند از اهداف مسکن دفاع می کنند.

شرکت‌هایی که ساکنان آترتون را ثروتمند کردند، مبالغ هنگفتی را به سازمان‌های غیرانتفاعی اهدا کرده‌اند تا تأثیر آن‌ها بر اقتصاد محلی، از جمله افزایش هزینه‌های مسکن را جبران کنند. برخی از نامه نویسان حتی در هیئت مدیره موسسات خیریه با هدف رسیدگی به فقر و مشکلات مسکن منطقه فروخته شده اند.

طرفداران مسکن گفتند که ساکنان آترتون با این پیشرفت ها مخالفت کرده اند، اگرچه تراکم مسکن شهر بسیار کم است.

جرمی لوین، یک مدیر سیاست در شورای رهبری مسکن شهرستان سن متئو، یک سازمان غیرانتفاعی که از پیشنهاد خانه شهری چندخانواره حمایت می‌کند، می‌گوید: «آترتون در مورد مسکن چند خانواری به‌گونه‌ای صحبت می‌کند که گویی حمله به مریخ یا چیز دیگری است.

آترتون، که بخشی از شهرستان سن متئو است، مدت‌هاست که به دلیل دوری از توسعه شناخته شده است. این شهر قبلاً از ایالت شکایت کرده بود تا از عبور یک خط راه آهن سریع السیر از آن جلوگیری کند و به تعطیلی یک ایستگاه قطار رأی داد.

قوانین منطقه بندی آن اجازه خانه های چند خانواده را نمی دهد. اما در ماه ژوئن، شورای شهر یک «پوشش» را پیشنهاد کرد که مناطقی را که می‌توان 9 ساختمان مسکونی در آن ساخت، تعیین کرد. اکثر سایت ها دارای پنج یا شش واحد هستند، که بزرگترین آنها دارای 40 واحد در پنج هکتار است.

آن زمان بود که فریادها شروع شد. برخی از مخالفان راه‌های خلاقانه‌ای برای انطباق با الزامات دولت بدون ساخت مسکن جدید ارائه کردند. یکی از مدیران فناوری در نامه خود پیشنهاد کرد که آترتون سعی کند تمام خانه های استخر را بشمارد.

دیگران مستقیماً در مورد ارزش های خانه خود صحبت کردند. آقای. اندرسن، سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز، و همسرش، لورا آریلاگا-آندرسن، از فرزندان جان آریلاگا، توسعه‌دهنده املاک و مستغلات، در نامه‌ای در ماه ژوئن هشدار دادند که بیش از یک اقامتگاه در یک هکتار زمین «به‌شدت ارزش خانه‌های ما را کاهش می‌دهد. کیفیت زندگی خود و همسایگانمان را به شدت افزایش می دهد و آلودگی صوتی و ترافیک را افزایش می دهد. این زوج نامه را با آدرس خود و اشاره ای آشکار به چهار ملکی که در خیابان توسکالوزا آترتون دارند، امضا کردند.

آتلانتیک پیشتر از نامه آندریسن ها خبر داده بود.

آقای. Andreessen از طرفداران سرسخت ساخت انواع چیزها، از جمله مسکن در منطقه خلیج بوده است. در مقاله ای در سال 2020، او از کمبود مسکن ساخته شده در ایالات متحده ابراز تاسف کرد و از “قیمت های سرسام آور مسکن” در سانفرانسیسکو نام برد.

او نوشت: «ما باید آسمان‌خراش‌های درخشان و محیط‌های زندگی تماشایی در بهترین شهرهایمان داشته باشیم. “آنها کجا هستند؟”

سایر سرمایه گذاران سرمایه گذاری خطرپذیر که در آترتون زندگی می کنند و با خانه های شهری مخالف هستند عبارتند از آیدین سنکوت، سرمایه گذار شرکت Felicis Ventures. گری سوارت، سرمایه گذار در Polaris Partners. Norm Fogelsong، سرمایه گذار در IVP. گرگ استنگر، سرمایه گذار در Iconiq. و تیم دریپر، سرمایه گذار در Draper Associates.

بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در سال‌های اخیر برای رسیدگی به بحران مسکن منطقه خلیج کمک مالی کرده‌اند. متا، شرکتی که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، جایی که آقای. اندرسن یکی از اعضای هیئت مدیره است که 1 میلیارد دلار برای حل این مشکل متعهد شده است. گوگل تعهد یک میلیارد دلاری داد. اپل با تعهد 2.5 میلیارد دلاری هر دو را در صدر قرار داد. نتفلیکس به Enterprise Community Partners، یک سازمان غیرانتفاعی مسکن کمک های مالی داد. آقای. آرورا از شبکه های پالو آلتو در هیئت مدیره Tipping Point، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر مبارزه با فقر در منطقه خلیج بود.

آقای. سنکوت گفت که ناراحت است زیرا احساس می‌کرد که پیشنهاد خانه‌های شهری آترتون به روشی یواشکی و بدون نظر جامعه انجام شده است. او گفت که پتانسیل افزایش ترافیک او را نگران ایمنی فرزندانش کرده است.

او گفت: “اگر قرار است کاری انجام دهید، از محله بپرسید که آنها چه می خواهند.”

آقای. دراپر، آقای جانسون و نمایندگان آقای. آندرسن، آقای آرورا و آقای ویلسون از الکترونیک آرتز از اظهار نظر خودداری کرد. سایر نامه نویسان به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

حجم پاسخ ها باعث شد شورای شهر آترتون در ماه جولای بخش خانه شهری را از برنامه خود حذف کند. در آگوست 2، در عوض برنامه ای را برای تشویق ساکنان به اجاره واحدهای مسکونی جانبی در املاک خود، به مردم اجازه تقسیم املاک و ایجاد مسکن برای معلمان در املاک مدرسه پیشنهاد کرد.

در این پیشنهاد آمده است: «آترتون واقعاً متفاوت است. این طرح می‌گوید علیرغم «ماهیت مرفه» شهر، این شهر شهری «فقیر نقدینگی» است و تعداد کمی از مردم در معرض خطر مسکن قرار دارند.

ریک دیگولیا، شهردار آترتون، گفت که مشکل خانه های شهری این است که با تعریف ایالتی از مسکن مقرون به صرفه مطابقت ندارند، زیرا زمین در آترتون 8 میلیون دلار در هر هکتار قیمت دارد. یکی از توسعه دهندگان به او گفت که هر واحد می تواند حداقل 4 میلیون دلار قیمت داشته باشد.

او گفت: «همه کسانی که به آترتون خرید می‌کنند مقدار زیادی پول برای ورود به آن خرج کرده‌اند. “آنها در مورد حریم خصوصی خود بسیار نگران هستند – مطمئناً. اما تمرکز متفاوتی برای دستیابی به مسکن مقرون به صرفه وجود دارد و این چیزی است که من روی آن تمرکز کرده ام.”

طرح جدید آترتون نیاز به تایید وزارت مسکن و توسعه جامعه کالیفرنیا دارد. شهرهایی که از الزامات ایالتی برای مسکن جدید برای برآورده کردن رشد جامعه پیروی نمی کنند، با جریمه نقدی مواجه می شوند، یا کالیفرنیا می تواند مقامات محلی استفاده از زمین را غصب کند.

رالف رابینسون، دستیار برنامه ریز در Good City، شرکت مشاوره ای که آترتون برای ایجاد پیشنهاد مسکن استخدام کرد، گفت که ایالت اکثریت قریب به اتفاق پیشنهادات اولیه را در زمان های اخیر رد کرده است.

او گفت: «ما از این موضوع بسیار آگاه هستیم. ما می دانیم که این بازخورد را دریافت خواهیم کرد و ممکن است مجبور شویم در پاییز برخی چیزها را دوباره مرور کنیم.”

آقای. رابینسون شرایط مشابهی را در سراسر کالیفرنیای شمالی مشاهده کرده است. با این حال، تفاوت اصلی با آترتون، ثروت او است که توجه و علاقه را به خود جلب می کند، نه همه آنها مثبت.

او گفت: مردم کمتر دلسوز هستند.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما