اوکراین: کشورها باید برای جلوگیری از «آبشار» فقر و گرسنگی از بهبودی مقاوم حمایت کنند

آنتونیو گوترش در یک اجلاس بین المللی یک روزه در پاریس با حضور رهبران حدود 50 کشور سخنرانی می کرد که در آن توافق برای ارائه برخی از کشورها به دست آمد. 1 میلیارد یورو تامین مالی جدید برای کمک به تعمیر شبکه انرژی، سیستم های آب و تأسیسات بهداشتی آسیب دیده در اثر حملات موشکی روسیه.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که حدود 10 میلیون مصرف کننده بدون برق هستند و میلیون ها نفر از آب و گرمای ضروری قطع شده اند، زیرا دمای زمستان به شدت کاهش یافته است.

پشتیبانی مستقیم

“در چند ماه گذشته، کمک های بشردوستانه به بیش از 630000 غیرنظامی کمک مستقیم زمستانی ارائه کرده اندوی افزود: 400 ژنراتور در تاسیسات حیاتی توزیع شده است.

اما همه اینها یک قطره در سطل است. مقیاس ویرانی در سراسر کشور نیازمند حمایت قوی جامعه بین‌المللی است – فراتر از کمک‌های بشردوستانه.

ما باید در بازسازی و بازسازی مقاوم اوکراین سرمایه گذاری کنیم تا از وقوع بحران فعلی جلوگیری کنیم آبشار به فقر، گرسنگی و فقر برای میلیون ها اوکراینی.”

خدمات بهداشتی زیر آتش: WHO

پیش از این، سازمان بهداشت سازمان ملل متحد، WHO، هشدار جدیدی در مورد تلفات جسمی و روحی برای کسانی که در جنگ زندگی می کنند صادر کرد.

این آژانس تأیید کرد که خدمات بهداشتی در اوکراین همچنان مورد انتقاد قرار گرفته است 715 حمله تایید شده به مراکز درمانی و کارگران، از زمان تهاجم روسیه در 24 فوریه.

در ژنو، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت، دکتر. مارگارت هریس همچنین خواستار دسترسی افراد مبتلا به HIV در مناطق خطرناک یا غیرقابل دسترس در شرق اوکراین شد:

ما در مورد تعداد زیادی از افراد مبتلا به HIV بسیار نگران هستیم. مردم منطقه دونتسک به ویژه، که نتوانسته اند داروهای خود را دریافت کنند. ما واقعاً به کریدورهای بشردوستانه نیاز داریم، ما واقعاً به فرصت، فرصت کمک به بسیاری از افراد نیازمند نیاز داریم.”

زنی به آوارهای ریخته شده در آپارتمانش در منطقه خارکفسکا، اوکراین نگاه می کند.

زنی به آوارهای ریخته شده در آپارتمانش در منطقه خارکفسکا، اوکراین نگاه می کند.

افزایش بیماری تنفسی

دکتر. هریس توضیح داد که حملات مکرر به زیرساخت های برق منجر به قطع روزانه برق برای بسیاری شده است و مردم چاره ای جز سوزاندن آنچه برای گرم ماندن پیدا می کنند، اغلب در فضاهای تنگ و بدون تهویه باقی می گذارد.

وی گفت: این آتش‌سوزی‌ها به ویژه برای ریه‌های کودکان و افراد مسن مضر است و افزود:افزایش شدید” در بیماری های تنفسی مانند برونشیت و برونشیت.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت که “سریع آنفولانزای بزرگ” نیز در جریان است و نگرانی هایی در مورد شیوع دیفتری و سرخک در جمعیت های بزرگ واکسینه نشده وجود دارد.

رئیس امداد سازمان ملل در خرسون

مارتین گریفیث، هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل، برای دومین روز از سفر خود به کشور که روز سه‌شنبه در خرسون به سر می‌برد، یک ماه پس از آن که نیروهای دولتی کنترل دومین شهر بزرگ اوکراین را دوباره به دست گرفتند، حضور دارد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، به خبرنگاران در نیویورک گفت که در دو روز گذشته، به گفته مقامات محلی “بسیاری از منازل و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله یک مدرسه و یک مرکز پزشکی، در اثر گلوله باران آسیب دیده‌اند.”

در ماه گذشته، کاروان های بشردوستانه آب، غذا، دارو، پتو و سایر اقلام ضروری را برای جمعیت غیرنظامی خرسون، از جمله ژنراتور برای بیمارستان ها و مدارس آورده اند تا آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

“آقای. گریفیث از یکی از 22 نقطه تاب آوری بازدید کرد که مکانی برای گرم کردن مردم است، زمانی که بحران انرژی آنها را بدون برق و بدون گرمایش در خانه رها می کند. دوجاریک.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما