امام جمعه قوم: تصادف این دختر ممکن است هر جا اتفاق بیفتد. قانون را باید به حرف آخر اضافه کرد

امام جمعه قم گفت: انقلاب اسلامی با آزمون‌های بزرگ‌تری نسبت به حوادث اخیر مواجه است، اما ملت ایران با شخصیتی پایدارتر این راه را ادامه می‌دهد.

به گزارش مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی این شهر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) را به شما عزیزان تبریک می گویم. : خداوند می فرماید پیغمبر از جنس خودت می گویند در همه سختی ها هم دغدغه دارد و وظیفه اش این است که مردم را در مسیر سعادت راهنمایی کند و در این زمینه مشتاق است که افراد بیشتری را متدین کند. و اگر مردم در آن زمان مقام پیامبر را می دانستند با او این گونه رفتار نمی کردند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: سیره و اخلاق پیامبر باعث شد افراد زیادی جمع و جمع شوند و تا پایان تاریخ پیامبر اسلام الگوی بشریت است.

آیت الله حسین بوشهری گفت: یکی از ویژگی های پیامبر این بود که احساس راحتی نمی کرد و من همیشه به آن فکر می کردم و یکی دیگر از صفات پیامبر این بود که به لطف خدا زبانش نرم شد و مردم جذب شدند. وقتی با او صحبت کردند.

رئیس حوزه علمیه حوزه علمیه قم در ادامه با تبریک میلاد امام جعفر صادق (علیه السلام) خاطرنشان کرد: مذهب برای مذاهب جعفری شناخته نمی شود. چون در آن زمان عده ای دین خدا را به شوخی گرفتند و امام تصمیم گرفت که نخبه پروری کند تا جامعه به خدا ایمان بیاورد.

و گفت: امام صادق (علیه السلام) می فرماید شیعه واقعی در زبان و عمل، الگوی رفتار اوست.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته وحدت گفت: هدف از وحدت این نیست که اهل سنت شیعه شوند یا بالعکس، بلکه باید به این نکته توجه داشت که امروز امت اسلامی با استکبار مواجه است که اگر این وحدت و وحدت است. امروز در میان امت اسلامی وجود داشت فلسطین و یمن تنها نبودند و اموال آنها غارت نشد و اسلام به عنوان یک قدرت در جهان شناخته شد.

امام جمعه قم افزود: این همایش وحدت نباید در یک بیانیه خلاصه شود و باید کاری عملی و موثر انجام شود و بیداری لازم در جهان اسلام صورت گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد ورود حضرت معصومه(س) به قم، ابراز داشت: امروز به برکت حضرت معصومه(س) مردم از سراسر دنیا برای فراگیری معارف اسلامی و انتقال آن به دیار خود به قم می آیند.

وی ادامه داد: امروز حوزه علمیه روز به روز به برکت حضرت معصومه(س) در نشر معارف اسلامی فعالیت می کند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کیشور گفت: قبل از طرح موضوع کشته شدن این دختر ابتدا باید به طرح ها و نقشه های دشمن اشاره کرد و آنها از این فرصت استفاده کردند و در پایان آخرین اقدامات انجام شد. گرفته شدند.

عضو نشست خبری رهبری افزود: کشورهای اروپایی پای میز مذاکره نشسته اند و به دنبال نابودی اسلام و انقلاب هستند.

عنوان ایشان این بود: ملت ایران برای حفظ کشور و ارزش های آن شهید داده است تا کشور اهمیت خود را از دست ندهد.

وی با بیان اینکه مرگ این دختر در هر جایی ممکن است اتفاق بیفتد، گفت: قانون باید به این موضوع پایان دهد که عده ای بدون انجام تحقیقات لازم در این مورد کل سیستم را زیر سوال می برند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: انقلاب اسلامی با آزمون های بزرگتر از این مواجه است اما معتقدیم ملت ایران این راه را با ثبات تر ادامه خواهد داد.

وی خطاب به مسئولان گفت: این حوادث ممکن است بیاید و برود اما این به معنای غفلت مسئولان از وظیفه واقعی خود نیست و رضایت مردم در حفظ انقلاب نقش اساسی دارد یعنی ملت با وجودش آرام نمی گیرد. هر جا دشمن جوانان و نظام را هدف قرار دهد، مشکلات را در پی داشته باشد.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما