الگوی “وخیم” و رو به وخامت نقض حقوق در اوکراین ادامه دارد |

این گزارش با تاکید بر طیف گسترده ای از نقض حقوق بشر بین المللی و حقوق بشردوستانه، به موارد متعدد «قتل عمد»، بازداشت خودسرانه، ناپدید شدن اجباری، شکنجه و بدرفتاری و خشونت جنسی مرتبط با درگیری اشاره می کند.

ماتیلدا بوگنر، رئیس HRMMU، با اشاره به اینکه خصومت‌ها نه تنها جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد، گفت: «خصومت‌ها به کشتار و مجروح شدن غیرنظامیان و همچنین تخریب و آسیب به زیرساخت‌های غیرنظامی ادامه می‌دهند. بلکه آنها را در شرایط تحقیرآمیز به سر می برند و حقوق آنها در مورد بهداشت، آموزش، مسکن، غذا و آب را تضعیف می کند“.

طمع سوء استفاده

از زمان تهاجم روسیه در 24 فوریه، این مأموریت ثبت شده است 5996 غیرنظامی از جمله 382 کودک و 8848 مجروح کشته شدندبا اشاره به اینکه ارقام واقعی بسیار بیشتر است، زیرا نمی توان اطلاعات کاملی از مناطق درگیری به دست آورد.

به گفته HRMMU، ناپدید شدن اجباری و بازداشت خودسرانه در قلمرو تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه یا گروه های مسلح وابسته و همچنین موارد شکنجه و بدرفتاری با زندانیان غیرنظامی گسترده بود.

خانم خانم گفت: «ممنوعیت شکنجه و محرومیت خودسرانه از زندگی مطلق است و در شرایط درگیری و غیر درگیری برای همه افراد اعمال می‌شود». بوگنر. “مرتکبین باید پاسخگو باشند و قربانیان و بستگان آنها باید از حقوق خود برای جبران خسارت و حقیقت برخوردار شوند“.

HRMMU همچنین موارد تجاوز جنسی، از جمله یک دختر را ثبت کرده است. خشونت جنسی که به عنوان شکنجه یا بدرفتاری با مردان استفاده می شود. برهنه کردن اجباری در ملاء عام – و سایر اشکال خشونت جنسی، مانند برهنگی اجباری، لمس جنسی ناخواسته، سوء استفاده جنسی و تهدید به خشونت جنسی.

اسرای جنگی

این گزارش همچنین نشان داد که اوکراینی اسیران جنگی (اسرا) تحت شکنجه یا رفتارهای ظالمانه و تحقیرآمیز قرار گرفتند.

«چنین بدرفتاری…سیستماتیک به نظر می رسد، نه تنها پس از دستگیری آنها، بلکه پس از انتقال آنها به مکانهای اسارت در هر دو منطقه اوکراین اشغال شده توسط فدراسیون روسیه و در خود فدراسیون روسیهرئیس HRMMU گفت، آن را “نقض شدید قوانین بین المللی بشردوستانه” خواند که روسیه باید به آن رسیدگی کند.

در همین حال، برخی از اسرای روسی توسط نیروهای مسلح اوکراین نیز مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند.

باید تحقیقات به موقع و موثر انجام شود وی ادامه داد: «صرف نظر از وابستگی، مرتکبین باید به طور مقتضی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند».

“کوچک شدن فضای مدنی”

خصومت ها به شدت بر حقوق افراد دارای معلولیت و سالمندان که اکثریت آنها را زنان تشکیل می دهند، تحت تاثیر قرار داده است و آنها را بدون مراقبت های بهداشتی، مسکن مناسب، گرمایش، آب و برق رها کرده است.

علاوه بر این، برخی از روزنامه نگاران، کارکنان رسانه ها و وبلاگ نویسان در مناطق تحت کنترل ارتش روسیه یا گروه های مسلح وابسته به آن کشته شده اند.

در این گزارش تاکید شده است که آزادی بیان از جمله دسترسی به رسانه ها در مناطق اشغالی محدود شده است.

ما نگران کاهش فضای مدنی و محیط بسیار محدود کننده در مناطق تحت اشغال فدراسیون روسیه هستیم. مردم را از گزارش نقض حقوق بشر که تجربه کرده یا شاهد بوده اند بازدارندگفت خانم بوگنر گفت.

یک دختر دوازده ساله در مقابل مدرسه خود ایستاده است که در جریان درگیری در خارکف اوکراین در حمله هوایی ویران شده است.

© یونیسف/اشلی گیلبرتسون

یک دختر دوازده ساله در مقابل مدرسه خود ایستاده است که در جریان درگیری در خارکف اوکراین در حمله هوایی ویران شده است.

توصیه ها

در این گزارش توصیه هایی به دولت ها و جامعه بین المللی ارائه شد و خواستار اجرای سریع آنها برای بهبود حقوق بشر در کشور، حفاظت بهتر از غیرنظامیان و تقویت پاسخگویی شد.

خانم. بوگنر اطمینان داد که HRMMU “به مستندسازی و گزارش حقایق در محل ادامه خواهد داد و صدایی به قربانیان خواهد داد”.

ما این را بخش مهمی از تلاش برای جلوگیری از تخلفات بیشتر می‌دانیم و مسئولین را در قبال تخلفاتی که قبلاً مرتکب شده‌اند، پاسخگو می‌دانیم.»

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما