اصلاح قیمت مرغ و تخم مرغ در هفته آخر شهریور

با توجه به افزایش هزینه های تولید، مرغداران خواهان تعدیل قیمت مرغ و تخم مرغ هستند که قرار است در هفته آخر شهریور ماه تعدیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس، پس از یارانه مردمی مصرف مرغ بین 30 تا 50 درصد کاهش یافت، هرچند وزارت جهاد کشاورزی 50 درصد را قبول ندارد اما تایید می کند. مبلغ 30 درصد .

در عین حال مرغداران با وجود گذشت 4 ماه از افزایش قیمت ها با توجه به افزایش هزینه های تولید باز هم خواستار اصلاح قیمت هستند که در شرایط فعلی اقتصادی تاثیر منفی بر مصرف دارد اما مسئولان اتحادیه و سازمان های تولیدی خواهان تخصیص پروتئین هستند.

آقای دماوندی نژاد دستیار وزیر جهاد می گوید: قرار است در پایان هفته شهریور جلسه ای با دستیار اول رئیس جمهور برگزار شود.

اسداله نژاد، مدیرعامل انجمن صنفی فروشندگان گوشت گفت: قیمت نهایی هرکیلوگرم مرغ زنده 50 هزار تومان است و قرار است دولت در هفته پایانی شهریور ماه قیمت را اصلاح و اعلام کند.

به گفته مدیرعامل انجمن صنفی مرغداران، افزایش قیمت مجددا بر اقتصاد و مصرف تاثیر منفی می گذارد، اما تولیدکنندگان ضرر می کنند، نمی توانند به روند فعلی ادامه دهند؛ این افزایش قیمت در سال 1390 به بازار عرضه شد. కారు క్ర్ర్క్ క్ర్ కాలు క్ర్క్ క్ర్కు ఆట్ట్ట్ట్.

آمارها حاکی از آن است که در اردیبهشت 123 میلیون قطعه، خرداد 108 میلیون قطعه، تیر 91 میلیون و 280 هزار قطعه و مرداد 90 میلیون و 720 هزار قطعه جوجه گذاشته شده که حکایت از کاهش 30 درصدی تولید دارد.

قیمت هر عدد تخم مرغ به 100 هزار تومان می رسد

آقای حمیدرضا کاشانی رئیس هیئت مدیره انجمن مرغداران کشور گفت: قیمت فعلی هر کیلو تخم مرغ در مرغداری 35 تا 36 هزار تومان معادل 65 تا 70 هزار تومان است. که باید با قیمت توافقی هر مرغ 80 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

به گفته وی روزانه 3000 و 300 تن تخم مرغ تولید می شود اما حداکثر مصرف 3000 تا 3000 تن است.

کاشانی می گوید: با توجه به افزایش هزینه های تولید و ضرر و زیان مرغداران، پیشنهاد قیمت جدید را به وزارت جهاد اعلام کردیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران داخلی قیمت پیشنهادی هر کیلو تخم مرغ در مرغداری را 50 هزار تومان معادل 100 هزار تومان اعلام کرد و گفت: پس از بررسی و آنالیز قیمت تخم مرغ کامل. قیمت بسته بندی تخم مرغ نیز اصلاح می شود.» اما عرضه هر تخم مرغ کامل با قیمت 150 هزار تومان برای مصرف کننده تایید نمی شود.

به گفته کاشانی، علیرغم اینکه تخم مرغ ارزان ترین پروتئین کالایی در دسترس خانوارها محسوب می شود، پس از اصلاح نظام یارانه ای، مصرف تخم مرغ 10 درصد کاهش یافت که در نهایت منجر به زیان بین 5 تا 6 هزار تومان در ماه شد. مرغداران هي اخريه شد.

آمارها نشان می دهد که سرانه مصرف تخم مرغ در سال گذشته 12 کیلو برای هر نفر بوده است در حالی که میانگین جهانی حداقل 20 تا 21 کیلو است.

قیمت مناسب مرغ کیلویی 75 هزار تومان

آقای محمدعلی کمالی نماینده انجمن فروشندگان گوشت گفت: با توجه به افزایش 6 برابری قیمت مرغ، عرضه نقدی تولید مرغ زنده نسبت به سال قبل 2.2 برابر رشد داشته است.

به گفته وی، 65 تا 70 درصد هزینه های تولید مربوط به هزینه های انجام شده است. بنابراین قیمت هر کیلو مرغ زنده 49 تا 52 هزار تومان و مرغ گرم 74 تا 75 هزار تومان است.

کمالی سروستانی می گوید: با توجه به افزایش هزینه های تولید، ارائه تسهیلات با قیمت پایین برای جبران کمبود نقدینگی در اختیار مرغداران قرار گیرد.

مشاور انجمن صنفی فروشندگان گوشت گفت: با توجه به میزان تورم و قدرت خرید مردم، طبق آمار مرکز تحقیقات معتقدیم مصرف گوشت گاو بین 30 تا 50 درصد کاهش یافته است که این امر منجر شده است. کاهش 15 تا 20 درصدی تولید.

به گفته کمالی، در شرایط فعلی به دلیل ذخایر، عرضه کافی نداریم، اما واردات مرغ مربوط به توصیه های قبلی و دامپینگ دولت علیه تولیدکننده است که منجر به خروج مرغداران شده است. از چرخه تولید

وی عرضه مرغ با قیمت های 80 تا 100 هزار تومانی را غیرمنطقی دانست و گفت: مرغ باید بر اساس قیمت تمام شده تولید و سود منطقی عرضه شود، با فشار آوردن به بازار فروش بیش از سود معقول را نمی پذیریم. مصرف كننده.

با یارانه های عمومی قیمت گذاری مفهوم قانونی ندارد و بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان صنعت معتقدند با مدیریت تولید می توان محصول را با مناسب ترین حاشیه سود عرضه کرد.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما