استخراج روغن از دانه های روغنی اعم از قدیمی و جدید

استخراج روغن از دانه های روغنی یکی از سودآورترین مشاغل در میدان آتاری است. امروزه عطرفروشی ها برای جلب رضایت مشتری و تکمیل محصولات خود اقدام به خرید دستگاهی مناسب برای استخراج روغن از دانه های روغنی تازه و مستعمل کرده اند. اگر شما نیز به دنبال راهی برای تولید روغن های طبیعی به خصوص از دانه های روغنی مانند آفتابگردان، کنجد و زیتون هستید، باید با روش های مختلف روغن گیری آشنا شوید. در این مقاله به معرفی روش استخراج سنتی تا مدرن روغن می پردازیم. برای آشنایی با این روش ها این مقاله را تا انتها بخوانید.

روش سنتي; یکی از راه های استخراج روغن از دانه های روغنی است

در زمان های قدیم مردم از روش های سنتی برای استخراج روغن از دانه های روغنی استفاده می کردند. هنوز هم در بسیاری از روستاها استفاده می شود. در روش سنتی دانه های روغنی به صورت دستی آسیاب می شوند و در دستگاه های روغن گیری مکانیکی وارد فرآیند تولید روغن می شوند. این دستگاه ها بهترین روش استخراج نفت در روستاهای در حال توسعه محسوب می شوند. برای راه اندازی آتاری، اکثر صاحبان مشاغل با خرید دستگاه روغن گیری متناسب با فروش خود، در زمینه فروش روغن های گیاهی طبیعی نیز اقدام می کنند. البته راندمان استفاده از روش سنتی بسیار پایین بوده و با تعداد زیادی مشکلات تبدیلی همراه است. به همین دلیل از این روش فقط در مقیاس کوچک استفاده می شود.

rosh pers گرم; استخراج روغن از دانه های روغنی با حلال

روش دوم استخراج روغن از دانه های روغنی گرم است. در این روش از حلال ها و آنزیم ها برای تولید روغن استفاده می شود. در استخراج روغن از دانه های روغنی، بسته به نوع ماده، از آنزیم های خاصی برای شکستن بافت دانه های روغنی و در نتیجه آزادسازی روغن از بافت استفاده می شود. قبل از اختراع دستگاه پرس سرد، استخراج روغن حلال برای تولید و فروش بیشتر انواع روغن های گیاهی مورد استفاده قرار می گرفت. در این روش از یک حلال برای جداسازی روغن از دانه های بافت در شرایط و دمای بالا استفاده می شود. به دلیل دمای بالایی که در پرس گرم مورد نیاز است، امکان سوختن روغن و کاهش ویتامین های موجود در دانه های روغنی افزایش می یابد.

سرد فارسی; جدیدترین روش استخراج روغن از دانه های روغنی

در سال 1373 صنعت استخراج روغن از دانه های روغنی در جهان دچار تحول بزرگی شد. در این سال دستگاه پرس سرد توسط شرکت ایران کلد پرس اختراع و به ثبت رسید. با کمک این دستگاه دیگر نیازی به سرمایه برای تولید و توزیع روغن خوراکی اصلی به روش پرس داغ نیست. با استفاده از فناوری پرس سرد، بدون امکان سوختن و حفظ ویتامین ها، می توانید از هر دانه روغن مرغوب تولید کنید. با توجه به این دستگاه ها، آتاری را می توان با توجه به مصرف هر تولید و مغازه ای تهیه کرد. شما فقط باید با کارشناسان فروش دستگاه پرس ایران سرد تماس بگیرید تا بهترین دستگاه را با توجه به سایز و سرمایه اولیه به شما معرفی کنند.

انواع دانه های روغنی در آتاری رایج است

در ایران بیش از 95 درصد نفت مصرفی وارداتی است. به دلیل اینکه تولید کم و تقاضا زیاد است، زمین و پتانسیل منطقه تولید نفت بسیار سودآور است. برای ورود به این حرفه باید با دانه های روغنی خوراکی و خواص آن آشنا باشید. در ادامه به معرفی روغن چهار دانه محبوب در ایران می پردازیم.

1- دانه های کنجد یکی از محبوب ترین دانه های روغنی به حساب می آید. از این دانه به صورت خام، آسیاب شده و روغن استفاده می شود. مصرف کنجد باعث کاهش کلسترول بد خون می شود. به همین دلیل مصرف آن به افرادی که در معرض بیماری قلبی هستند توصیه می شود.

2- زیتون همچنین یکی دیگر از دانه های روغنی محبوب نیز به صورت خام استفاده می شود. روغن زیتون سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری است که از شما در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. روغن زیتون را می توان با پرس سرد و بدون افت کیفیت تولید کرد.

3- اشعه های خورشید یا تخمه آفتابگردان نیز بخشی از دانه های روغنی است که در ظروف آجیل نیز یافت می شود. روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین های D و A است که بهترین جایگزین برای روغن حیوانی در سرخ کردن و پختن به حساب می آید.

4- کالزا گیاهی است که از دانه های آن برای تولید روغن استفاده می شود. خواص روغن کلزا در طب سنتی بسیار گسترده است. این روغن برای بهبود رطوبت پوست، تامین اسیدهای چرب ضروری بدن استفاده می شود و منبع امگا 3 است.

استخراج روغن از دانه های روغنی اعم از قدیمی و جدید

استخراج روغن مرغ با دستگاه پرس سرد ایران; اولین دستگاه پرس در ایران

در این مقاله روش های مختلف استخراج روغن از دانه های روغنی را معرفی کردیم. روش سنتی، پرس سرد و پرس گرم از انواع روش های تولید روغن از دانه های گیاهی به شمار می روند. هر یک از روش های سنتی و سنتی کیف پول دارای محدودیت هایی است. به عنوان مثال، تولید روغن عمدتاً به روش سنتی و دستی امکان پذیر نیست. همچنین به دلیل استفاده از دستگاه ها و آنزیم ها یا حلال های مخصوص برای تولید روغن، به سرمایه زیادی نیاز خواهید داشت.

ویترین مارکت، шарфога онлайный шаркты ایران کلادپرسینگ، امکان مشاوره و همکاری جهت راه اندازی کارگاه رنگ و روغن کاری در هر مقیاس و ابعادی را برای متقاضیان و علاقمندان به این فعالیت فراهم کرده است. دستگاه و تجهیزات لازم برای روغن گیری را می توانید به صورت مستقیم از شرکت پرس ایران سرد با گارانتی خریداری نمایید. برای این کار وارد سایت vitrinemarket.com شوید و یا با شماره 02122953584 تماس بگیرید تا کارشناسان بازار ویترین شما را راهنمایی کنند.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما