(विददु) गेष्ट व ज़ाद दर बागी डाबी

گشت و گذار در باغ های دبی

باغ معجزه دبی که در شهر دبی قرار دارد هر ساله با فرا رسیدن فصل پاییز با مجموعه ای متنوع از گل ها و گیاهان افتتاح می شود. این باغ در یازدهمین سال افتتاح خود با تعداد بی سابقه 150 میلیون گل بازدیدکنندگان خود را شگفت زده کرد.

لطفا فرار کنید، دیدنی های شناخته شده این باغ از جمله ایرباس A380 پوشیده از گل و یک خرس اسباب بازی 12 متری پوشیده از گل همچنان تماشاگران را مجذوب خود می کند. در کنار قاب‌های چوبی و فلزی، رقصندگان باله با دامن‌های حاشیه‌دار، و مجسمه‌های بزرگ سر اسب، شاهزاده خانم نیز به سبکی زیبا در مقابل قصری افسانه‌ای در هوا آویزان شده است.

طراحی باغ هر ساله تا حد زیادی تغییر می کند به طوری که دیدنی های جدیدی دارد. طرح های مهم امسال تونل های گل است، یعنی راهروهایی که مردم می توانند در آن بنشینند و نقاشی گل ها را تماشا کنند، البته 32 اسمورف و بسیاری طرح های جدید دیگر نیز وجود دارد. اسمورف های این باغ امسال شکل و شمایل جدیدی خواهند ساخت و هر کدام پیراهن یکی از تیم های حاضر در جام جهانی را خواهند داشت.

باغ پروانه های دبی نیز در کنار باغ معجزات این شهر قرار دارد و ساختار آن مجموعه ای از گنبدهای متصل به هم است. در این باغ می توانید 50 نوع پروانه بزرگ و رنگارنگ را تماشا کنید.

این باغ دارای یک سالن نمایش در آسمان در ارتفاع یک برجی 55 متری و منظره ای پانوراما از مکان قبلی اکسپو 2020 در دبی است که امروزه به یک مرکز آموزشی و فرهنگی بزرگ تبدیل شده است.

مجموعه پارک مانند واحه ای در دل کویر با یک دریاچه مصنوعی در وسط آن است. ساکنان و بازدیدکنندگان می توانند از مسیر پیاده روی اطراف دریاچه و امکانات ورزشی و تفریحی آن استفاده کنند. همچنین حدود 20 هکتار فضای سبز با درختان مقاوم از جمله کهور و درختان سایه دار مانند چریش و پنج پا در اطراف این دریاچه ایجاد شده است.

باغ ها و پارک ها با فاضلاب و آبیاری قطره ای تصفیه می شوند و آب آن از تصفیه خانه های شهر تامین می شود. این روش آبیاری باعث رشد سریع گیاهان و درختان می شود.

طراحی پارک ها و فضای سبز اینجا هماهنگ با فرهنگ بومی انجام شده است و به همین دلیل وجود زندگی رنگارنگ در شب و نورپردازی فضای بیرون از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. از آن زمان به بعد نیازها و انتظارات مردم از ملیت های مختلف ساکن دبی نیز مورد توجه قرار گرفت و وسایل ورزشی و تفریحی، مسیرهای دویدن و مکان هایی برای توقف و استراحت در هوای آزاد ایجاد شد.

یکی از محبوب ترین جاذبه های دبی برای خانواده ها پارک زبیل است و باغ تابان دبی به گونه ای است که به نام آن نامگذاری شده است، فضای سبز آن شب ها 10 میلیون است. E. روشن می شود. این مکان دارای پنج پارک مختلف از جمله پارک جادویی است که میزبان بازی بوده است. این مکان مناسب برای گرفتن عکس هایی است که دوستان اینستاگرامی را شگفت زده می کند. و اگر همه اینها نظر کسی را جلب نمی کرد، مطمئناً ساکنان پارک دایناسورها، از جمله یک تیرانوزوروس رکس متحرک، قطعا توجه همه را به خود جلب خواهند کرد.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما