چگونه سایت هایی مانند Tripadvisor و Yelp با بررسی های جعلی مبارزه می کنند

اوبا باتلر می‌دانست که نوشتن نقدهای آنلاین جعلی برای رستوران‌هایی که هرگز ناهار نخورده است اشتباه است.

اما او 21 ساله بود و در خانه پدر و مادرش در Feckenham، یک دهکده انگلیسی در 115 مایلی شمال غربی لندن زندگی می کرد. یک فروشنده بی چهره در وب سایتی که کار مستقل را تبلیغ می کرد، به او پیشنهاد داد به ازای هر نقدی که می نوشت و در سایت مسافرتی Tripadvisor پست می کرد، 10 پوند، حدود 15 دلار در آن زمان، به او پرداخت کند.

کار ساده بود او ایمیلی با نام رستوران دریافت می کرد. سپس برای جلوگیری از سوء ظن وارد یکی از چهار یا پنج پروفایلی که در Tripadvisor تنظیم کرده بود، به تصاویر غذاهای رستوران نگاه می کرد و منو را مطالعه می کرد.

او گفت که بررسی‌ها همیشه مثبت بودند (هیجان زدن یک الزام شغلی بود) و “پرمخاطب”.

در یکی از پست ها آمده بود که یک پیشخدمت آنقدر حواسش است که باید حقوقش را افزایش دهد. دیگری گفت: “این مکان یکی از بهترین شیرینی های یونانی در لندن را دارد.”

آقای او گفت: «من در آن زمان حتی در لندن زندگی نمی کردم. باتلر گفت. “من از تجربه بسیار محدودی از خانه های کاری و چیپس فروشی ها می نوشتم. در آن زمان من به حبوبات و نان تست مسلط تر بودم.»

10 سال از زمان آقای باتلر که اکنون 30 ساله است و در واقع در لندن زندگی می کند، نقدهای نادرستی نوشته است، اما بسیاری از افراد دیگر از جایی که او آن را رها کرده وارد عمل شده اند.

در سال 2022، Yelp، یکی دیگر از سایت‌های بررسی، گفت ناظران آن بیش از 700000 پست را که خط‌مشی‌های آن را نقض می‌کردند حذف کردند – از جمله بسیاری از پست‌هایی که توهین‌آمیز یا فریبنده بودند. در سال 2020، بیش از 26 میلیون نقد در Tripadvisor ارسال شد. طبق گزارش شفافیت سال 2021، این شرکت اعلام کرد که نزدیک به یک میلیون مورد تقلب را حذف کرده است.

بررسی های جعلی منجر به عواقب قانونی شده است. در سال 2018، مالک PromoSalento، یک شرکت ایتالیایی که پیشنهاد نوشتن نقدهای پولی در مورد مشاغل مهمان‌نوازی را ارائه می‌دهد، پس از اینکه دادگاه ایتالیایی تشخیص داد که او از هویت جعلی برای نوشتن نظرات نادرست در Tripadvisor استفاده کرده است، به 9 ماه زندان محکوم شد.

نوامبر گذشته، گوگل علیه ده‌ها شرکت و وب‌سایت شکایت کرد و آنها را متهم کرد که «یک کلاهبرداری در مقیاس بزرگ» برای گمراه کردن کسب‌وکارهای کوچک با فروش «خدمات جعلی یا بی‌ارزش» به آن‌ها انجام داده‌اند، از جمله «گزینه‌ای که اساساً کسب‌وکار رقیب را زیر پا می‌گذارد». نمایه» در جستجوی Google با نظرات یا رتبه‌بندی‌های منفی جعلی یافت می‌شود.

سایت هایی مانند Yelp و Tripadvisor می گویند که بررسی های نادرست درصد کمی از پست های کلی را نشان می دهد که آن را آنلاین می کند. آنها به استفاده از فناوری و محققان انسانی اشاره می کنند که به آنها امکان می دهد پست های بد را حذف کنند بنابراین به ندرت منتشر می شوند.

با این حال، از آنجایی که مشتریان بیشتر و بیشتر به رتبه بندی افرادی که می گویند از یک رستوران یا هتل حمایت می کنند، تکیه می کنند، نیاز به به روز رسانی فناوری که پست های معتبر را از پست های نادرست جدا می کند، در حال افزایش است.

در ماه اکتبر، نمایندگانی از Yelp، Tripadvisor، Trustpilot، Google و چندین سایت بررسی دیگر برای یک کنفرانس یک روزه پشت درهای بسته در سانفرانسیسکو گرد هم آمدند تا در مورد چگونگی همکاری با یکدیگر برای مقابله با بررسی های آنلاین جعلی صحبت کنند. بکی فولی، مدیر ارشد اعتماد و ایمنی در Tripadvisor که این اجلاس را سازماندهی کرد، گفت که این اولین بار بود که چنین جلسه ای برگزار می شد. کمیسیون تجارت فدرال، که به دنبال تشدید مجازات‌ها علیه شرکت‌هایی است که نظرات جعلی را درخواست می‌کنند و می‌فروشند، نماینده‌ای به نام خانم را فرستاد. فولی گفت.

او گفت که تجارت بزرگ نویسندگان نقد جعلی “برای همه ما بد است.” “اگر مردم به نظرات در Yelp اعتماد ندارند، پس آنها به نظرات در Tripadvisor اعتماد نخواهند کرد.”

سایت های بررسی از سیستم های خودکار با الگوریتم های داخلی برای جست و جوی داده ها و شناسایی پست های غیر معتبر یا مشکل دار استفاده می کنند.

نه Yelp و نه Tripadvisor جزئیاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم‌های خود ارائه نمی‌کنند زیرا نمی‌خواستند دانش را به کلاهبرداران احتمالی ارسال کنند.

چند نمونه واضح از یک پست مشکوک وجود دارد. به عنوان مثال، تعداد زیادی از نظرات مثبت از هتلی در کانکون، مکزیک، ممکن است نشان دهد که پست ها توسط خود کسب و کار ایجاد شده اند، نه توسط افرادی که در آنجا اقامت داشته اند.

به طور کلی، پست های نادرست مثبت هستند، خانم. فولی گفت. آنها می توانند از طریق نویسندگان پولی یا روسایی که تحت فشار کسب و کار برای ارسال یک بررسی درخشان هستند یا مشوق هایی برای انجام این کار به آنها پیشنهاد می شود، بیایند.

Noorie Malik، معاون عملیات کاربر در Yelp، گفت که برخی از هتل ها هنگام خروج مهمانان صفحه نمایش های هوشمند را به جلو می برند و از آنها می خواهند که نظرات خود را در محل بگذارند، که می تواند آنها را تحت فشار قرار دهد تا تحسین های نابخردانه ای را ارائه دهند.

یکی از هتل‌ها در بوئنا پارک، کالیفرنیا، تخفیف‌هایی را به مهمانانی که موافقت کردند نظرات پنج ستاره بنویسند، ارائه کرد. مالک گفت. Yelp گفت که از یکی از کاربران خود از تخفیف ها مطلع شده است.

این فقط نوعی راهنمایی است که یک محقق انسانی منتظر است تا به آن بپرد. یک الگوریتم کامپیوتری می‌تواند یک الگو یا یک پست را علامت‌گذاری کند، اما زمانی که بررسی‌های مشکوک نیاز به بررسی عمیق‌تری دارند، سایت‌ها به کارآگاهان تخصصی تکیه می‌کنند، که می‌گویند آنها نیز فعالانه کار می‌کنند و به دنبال سوء استفاده‌های احتمالی هستند.

گاهی اوقات بازرسان عملیات تند انجام می‌دهند، به وب‌سایت‌هایی مراجعه می‌کنند که نقد می‌فروشند و وانمود می‌کنند که صاحبان مشاغلی هستند که به دنبال افزایش رتبه خود هستند. فولی گفت.

یکی از محققین ارشد Tripadvisor که 15 سال در این شرکت کار کرده و قبل از شروع به کار مکانیک بوده است، گفت: “در هر زمان، احتمالاً سه یا چهار گفتگو با کلاهبرداران مختلف در جریان است.”

محققان در Tripadvisor از طیف وسیعی از پیشینه ها هستند. برخی افسران پلیس یا کارآگاهانی بودند که در مورد کلاهبرداری یا بهره کشی از کودکان تحقیق می کردند. دیگران در امنیت سایبری کار می کردند.

دو نفری که با نیویورک تایمز صحبت کردند، خواستند ناشناس بمانند و در طی یک مصاحبه آنلاین، از ترس اینکه ممکن است هدف قرار بگیرند، چهره خود را مخفی نگه داشتند. برخی از بازرسان توسط کاربرانی که پس از بررسی‌های نادرست از سایت حذف شده‌اند، تهدید شده‌اند. فولی گفت.

رابرت اونیل، مدیر ارشد تحقیقات اعتماد و ایمنی در Tripadvisor، گفت که بزرگترین الزامات برای این شغل، کنجکاوی و سرسختی است.

او گفت که محققین موفق باید “این ایده را داشته باشند که به اندازه کافی تنها نمانند.”

یکی دیگر از محققین ارشد Tripadvisor گفت که او به توصیه یکی از دوستانش برای این کار درخواست داده است، که فکر می کرد به دلیل تحقیقات وسواس گونه اش در مورد مکان های تعطیلات و رستوران ها، به عنوان یک مدیر محتوا عالی خواهد بود.

محققی که قبل از پیوستن به Tripadvisor 19 سال پیش، به عنوان مدیر دفتر و در هنرهای گرافیکی کار می کرد، گفت: “دوستان من فکر می کردند من یک ادم صفحه گسترده هستم.”

برای او، کشف نظرات نادرست شخصی است.

او سفری را به یاد آورد که چند سال پیش برای کار به لندن رفته بود. او با عجله وارد یک رستوران شد – “یک انتخاب غذای تایید نشده” – و یک پای مرغ خرید که در راه رفتن به یک جلسه خورد. بعداً او دچار مسمومیت غذایی وحشتناک شد که مرحله بعدی سفر او به هلند را خراب کرد.

«این لحظاتی از زندگی ما هستند که وقتی به گذشته نگاه می کنید ممکن است به آنها فکر کنید. و اینکه با یک غذای بد یا یک هتل وحشتناک خرابش کنم،» او گفت، صدایش می لرزید و سپس خاموش می شد. من فقط احساس خوبی دارم که می توانم نقشی را ایفا کنم.»

FTC که از تایید فرستادن نماینده به اجلاس اکتبر خودداری کرد، در همان ماه اعلام کرد که به دنبال ایجاد قانونی است که “از بازاریابی ناعادلانه یا فریبنده با استفاده از بررسی ها و تاییدها جلوگیری کند.”

ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده در FTC در بیانیه ای گفت: “این بلا ادامه دارد.”

اعمال یا اقدامات “غیرمنصفانه یا فریبنده” در تجارت بر اساس قانون کمیسیون تجارت فدرال ممنوع است. این زبان می‌تواند شامل خرید یا فروش بررسی‌های جعلی باشد، اما FTC گفت که قانونی را پیشنهاد می‌کند تا واضح‌تر تعریف کند که چه رفتاری ممنوع است و به آژانس این اختیار را می‌دهد که در صورت اولین تخلف، مجازات‌های مدنی مانند جریمه را درخواست کند.

آژانس خواستار نظرات عمومی در مورد این قانون شده است. چندین شرکت، از جمله Yelp، Google و Tripadvisor، در حمایت از این تلاش، توضیحاتی نوشته اند.

آقای. باتلر، نویسنده لندنی، گفت که تجربه نوشتن پست‌های نادرست او را نسبت به سیستم بررسی Tripadvisor و قدرتی که به نظر می‌رسید بر مردم و صاحبان رستوران‌ها دارد، “وسواس” کرده است.

آقای. باتلر فریب خود را در سال 2017 به اوج رساند، زمانی که یک رستوران ساخت و شروع به نوشتن نقدهای جعلی درباره آن کرد. او آن را آلونک در دالویچ نامید، نامی که از حیاط خلوت مخروبه پشت آپارتمانی الهام گرفته شده است که او ماهانه 800 پوند اجاره کرده بود.

او آن را به عنوان یک تجربه ناهار خوری منحصربفرد توصیف کرد که فقط با قرار قبلی باز بود و از غذاهایی با نام های خلقی مانند “همدلی”، “شهوت” و “تفکر” پذیرایی می کرد. او و دوستانش به اندازه کافی نقدهای پنج ستاره نوشتند که پس از چند ماه، رستوران Shed به رتبه‌بندی برتر لندن در Tripadvisor تبدیل شد.

آقای. باتلر رستوران را برای یک شب باز کرد و هرگز از مهمانان برای لازانیاهای بسته بندی شده و ماکارونی و پنیر که او و دوستانش برایشان سرو می کردند هزینه ای دریافت نکرد.

هنگامی که او زبان روسی خود را در یک مقاله Vice فاش کرد، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. مجری برنامه «صبح بخیر بریتانیا» او را «شیطون» خطاب کرد. یک سرمایه گذار در دبی گفت که به آقای باتلر تا کاری را که با شید برای رستوران خودش انجام داد، که هنوز وجود نداشت، تکرار کند.

او همچنین از صاحبان رستوران‌ها شنید که می‌گفتند آزمایش او بر مشکل تلاش برای آرام کردن مشتریان برای کسب رتبه‌بندی بالا تأکید می‌کند.

آقای بی‌انصافی واقعاً احساس می‌کند افرادی که در مهمان‌نوازی کار می‌کنند نسبت به این پلتفرم‌ها احساس می‌کنند. باتلر گفت.

این احساس برای کریس ویکن، صاحب Packing House، رستورانی در میلواکی که والدینش در سال 1974 افتتاح کردند، آشناست.

او می‌گوید سال‌ها با پست‌های منفی دو نوع آدم برخورد کرده است: مشتریانی که منتظر می‌مانند تا رستوران را ترک کنند تا به صورت آنلاین شکایت کنند و منتقدانی که اصلاً در رستوران غذا نخورده‌اند.

او می گوید که وقتی به پست های آنها پاسخ می دهد، فهمیده است که آنها معمولاً به دنبال یک چیز هستند: پول یا گواهی هدیه.

آقای “این اساساً اخاذی است.” ویکن گفت.

در پنج سال، او گفت که هزاران دلار برای ارسال کارت های هدیه به ارزش 150 تا 250 دلار هزینه کرده است تا نظرات بد را از بین ببرد.

“جایگزین چیست؟” آنها می توانند ادامه دهند و به سطل زباله شما ادامه دهند.” “آنها می توانند پروفایل های جدیدی ایجاد کنند و به نوشتن نظرات جعلی ادامه دهند.”

او رتبه‌بندی چهار ستاره در Yelp و Tripadvisor دارد. اما او گفت که تمام پست‌های مثبت خود را با پایان سایت‌های بررسی آنلاین معاوضه خواهد کرد.

و با وجود بهترین تلاش‌های سایت‌هایی مانند Yelp و Tripadvisor، و فشار فدرال برای حذف بررسی‌های جعلی، انگیزه مالی برای جستجو و نوشتن آن پست‌ها همچنان قوی است، حتی اگر نویسندگان بدانند که کاری که انجام می‌دهند ممکن است اشتباه باشد.

آقای. باتلر، که کتابی در مورد فرارهای خود به عنوان یک منتقد قلابی نوشت، آن را اینگونه خلاصه کرد: “وقتی ناامید هستید واقعاً به آن فکر نمی کنید، درست است؟”

سفر نیویورک تایمز را دنبال کنید ده اینستاگرام، توییتر سوگند فیس بوک. سوگند – دشنام برای خبرنامه هفتگی اعزام سفر ما ثبت نام کنید برای دریافت نکات تخصصی در مورد سفر هوشمندانه و الهام بخش برای تعطیلات بعدی خود. رویای یک فرار در آینده یا فقط سفر با صندلی راحتی؟ ما را بررسی کنید 52 مکان برای رفتن در سال 2023.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما