پوند انگلیس تحت نظارت برابری قرار دارد

معاملات آتی سهام ایالات متحده صبح امروز افزایش یافت و آرامش بازار را که در آسیا و اروپا پس از اقدام روز گذشته مشاهده شد، افزایش داد. اما همه نگاه‌ها به بریتانیا است که پوند و بدهی‌های دولتی آن تحت فشار معامله‌گرانی هستند که نگران سیاست‌های مالی پرخطر جدید حامی رشد هستند.

سرمایه گذاران انتظار دارند پوند به برابری با دلار برسد. حتی پس از اینکه بانک انگلستان اعلام کرد برای جلوگیری از تورم و تقویت استرلینگ آماده است به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، پوند سقوط کرد. در حال حاضر در حدود 1.08 دلار ثابت نگه داشته شده است. در همین حال، بازده اوراق قرضه دولتی بریتانیا، موسوم به گیلت، به یک رکورد شکنی ادامه داد – که به احتمال زیاد برخی از نرخ‌های وام مسکن بریتانیا را نیز افزایش می‌دهد.

بازارها از این بیم دارند که “هشدارهای اوراق قرضه” برای لندن آمده اند. به نظر می‌رسد بازارها و سرمایه‌گذاران بر این باورند که نخست‌وزیر لیز تراس مسئولیت مالی را در تعقیب کاهش‌های مالیاتی گسترده کنار می‌گذارد، حتی در حالی که هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد. یواخیم کلمنت، رئیس استراتژی بانک سرمایه گذاری لیبروم، به DealBook گفت که این گمانه زنی ها را احیا کرده است که سرمایه گذاران هزینه اوراق قرضه دولتی بریتانیا را به عنوان مجازات بالا می برند و با آنها “بیشتر مانند رفتار با اوراق قرضه دولتی ایتالیا رفتار می کنند.”

با این حال، این فقط شرط‌بندی محافظان اوراق قرضه علیه بریتانیا نیست: مدیران صندوق‌های تامینی فرصت‌طلب، از جمله کریسپین اودی – که شرکتش زمانی کواسی کوارتنگ را استخدام می‌کرد، که اکنون وزیر خزانه‌داری بریتانیا است، روی هم انباشته شده‌اند. اودی به فایننشال تایمز گفت که شرط‌بندی‌های او علیه گیلت‌ها «هدایایی هستند که مدام می‌دهند».

در پاسخ، وزارت خزانه داری دیروز گفت که “برنامه مالی میان مدت” را برای مدیریت جهش استقراضی دولت ارائه خواهد کرد و دفتر مسئولیت بودجه به برنامه های مالی که هفته گذشته اعلام کرد امتیاز خواهد داد.

همه مصیبت های بریتانیا ساخته خودش نیست. تحلیلگران به قدرت فزاینده دلار آمریکا اشاره می کنند که ارزهای سراسر جهان – و اقتصاد کشورهایشان را تحت فشار قرار می دهد. (حتی رنمینبی چین نیز در حال کاهش است.) به گفته سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، در حالی که چشم انداز اقتصادی بریتانیا تیره و تار به نظر می رسد، اقتصاد جهانی نیز به طور گسترده تر در حال کاهش است.

اما دولت تراس همچنان تحت نظارت قانونگذاران محافظه کار همکار است، که به طور فزاینده ای استراتژی دولت نوپا را تنها چند هفته پس از تصدی آن زیر سوال می برند. تحرکات بیشتر بازارها تنها ممکن است این فشار را افزایش دهد.

قانونگذاران برای جلوگیری از تعطیلی دولت ایالات متحده اقدام می کنند. قانون‌گذاران طرحی را پیشنهاد کردند که باعث می‌شود دولت تا دسامبر ادامه یابد. 16. اما گنجاندن طرحی که ساخت پروژه انرژی را تسهیل کند، تصویب آن را نامطمئن تر کرده است.

یک برنامه بخشش وام دانشجویی می تواند حدود 400 میلیارد دلار هزینه داشته باشد. این نتیجه‌گیری دفتر بودجه غیرحزبی کنگره است که رسماً بر روی طرح پرزیدنت بایدن برای پاک کردن مقادیر قابل توجهی از بدهی‌های آموزشی میلیون‌ها آمریکایی قیمت گذاری کرد. این با انتظارات اقتصاددانان مطابقت دارد، اما می تواند بحث در مورد این پیشنهاد را احیا کند.

رشته معاملات تریلیون دلاری وال استریت به پایان رسیده است. فقط 640 میلیارد دلار M.&A. در سه ماهه سوم اعلام شد که بدترین نمایش برای انجام معاملات از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا است. نابسامانی اقتصادی، افزایش تورم و فروپاشی بازار SPAC را سرزنش کنید.

TikTok ممکن است به دلیل حفظ حریم خصوصی کودکان با 29 میلیون دلار جریمه روبرو شود. رگولاتورهای بریتانیایی به این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئو در مورد سوء استفاده از داده‌های شخصی خردسالان هشدار دادند. TikTok گفت که با این یافته‌ها مخالف است و خاطرنشان کرد که این یافته‌ها مقدماتی هستند و قصد دارد عقب‌نشینی کند.

استارلینک ایلان ماسک دسترسی به اینترنت بدون سانسور را به ایرانیان ارائه می دهد. پس از آنکه این کشور دسترسی به اینستاگرام و واتس اپ را در بحبوحه اعتراضات ضد دولتی محدود کرد، ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای خدمات خود را در ایران فعال کرد. اما کاربران بالقوه هنوز باید پایانه‌های Starlink را به ایران وارد کنند تا بتوانند کار کنند.

افزایش نرخ دلار سبد سهام را ویران می کند، قیمت کالاها را به هم می زند و ارزهای رقیب را پایین می آورد. پوند انگلیس با افت 5.6 درصدی در هفت روز گذشته و برای مدت کوتاهی در روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود یعنی 1.0327 دلار، یکی از بی ثبات ترین ارزها در برابر دلار بوده است.

اما یک دارایی در هفته گذشته نسبتاً آرام بوده است: بیت کوین. این ارز دیجیتال در هفت روز گذشته 6.5 درصد افزایش یافته است، یک عملکرد شگفت‌آور قوی که توجه گاوها و خرس‌های کریپتو را به خود جلب کرده است.

می‌دانید که ما به زمان منحصر به فردی در تاریخ رسیده‌ایم که #بیت‌کوین ناگهان از نوسانات کمتری نسبت به ارزهای فیات برخوردار است. سون هنریش توییت کرد، بنیانگذار NorthmanTrader، یک شرکت تحقیقاتی بازار. هنریش یکی از برجسته‌ترین خرس‌ها در طول بازار صعودی اخیر بود که درباره دارایی‌های گران‌قیمت مانند کریپتو هشدار داد.

زمانی که بانک های مرکزی نرخ بهره را افزایش دادند، بیت کوین تا حد زیادی مانند دارایی های پرریسک معامله می شد. مانند سهام فناوری اما لزوماً در یک ماه گذشته اینطور نبوده است. بیت کوین تا کنون در ماه سپتامبر در رنگ سبز (اما فقط اندکی) معامله شده است، در حالی که نزدک با تکنولوژی سنگین نزدیک به 10 درصد در این دوره کاهش یافته است.

اما بیشتر بزرگنمایی کنید و تصویر برای گاوهای رمزنگاری ترسناک تر به نظر می رسد. بیت کوین بیش از نیمی از ارزش خود را در سال 2022 از دست داده است و عملکرد بسیار ضعیفی از سهام، اوراق قرضه و اکثر ارزها دارد.


شکایت ضد انحصار دولت ایالات متحده علیه JetBlue Airways و American Airlines امروز به دادگاه می رود. این محاکمه که در بوستون برگزار می شود، قرار است حدود سه هفته به طول بینجامد و مدیران ارشد هر دو خطوط هوایی قرار است شهادت دهند.

شراکت – که یک ادغام کامل محسوب نمی شود – بین آمریکایی، بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان از نظر سهم بازار، و JetBlue در سال 2020 اعلام شد و توسط دولت ترامپ تایید شد. اکنون، تنظیم کننده های ضد انحصار پرزیدنت بایدن در حال بررسی دقیق تر این توافق هستند.

قانونگذاران استدلال می کنند که اتحادیه منجر به افزایش قیمت ها و حذف رقابت خواهد شد نیراج چوکشی از تایمز گزارش می دهد که در بازاری که به سرعت در حال ادغام است. این شرکت‌های هواپیمایی در یک پرونده قانونی در این ماه اعلام کردند که «هیچ مدرکی دال بر اثرات نامطلوب» در حدود 18 ماه از اجرای این اتحاد وجود ندارد.

تحت این مشارکت، اتحاد شمال شرقی، دو شرکت هواپیمایی توافق کردند که در فرودگاه های بوستون و نیویورک برای کمک به رقابت با خطوط هوایی یونایتد و دلتا ایرلاین همکاری کنند. آنها می گویند که این اتحاد به آنها اجازه می دهد تا در برنامه ها هماهنگی کنند، اما نه در قیمت ها، و این امکان را فراهم کرده است که مسیرهای بدون توقف بیشتری ارائه دهند و هواپیماهای کوچکتر را با هواپیماهای بزرگتر مبادله کنند.

این پرونده تلاش دولت بایدن برای مقابله با تحکیم را آزمایش خواهد کرد. رئیس‌جمهور سال گذشته در یک فرمان اجرایی که مشکل رفتار ضدرقابتی مربوط به ادغام شرکت‌ها در تعدادی از صنایع از جمله مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی است، از صنعت هواپیمایی نام برد. این آزمایش می تواند پیشگویی از اقدامات بعدی دولت باشد، و زمانی که JetBlue در بحبوحه معامله دیگری است، فرا می رسد: خرید پیشنهادی 3.8 میلیارد دلاری Spirit Airlines، که در ماه جولای اعلام شد و هنوز نیاز به تایید نظارتی دارد.

در صورت تصویب، پنجمین شرکت هواپیمایی بزرگ کشور ایجاد می شود و می تواند صنعت را تغییر دهد.


فیته ولفسخنگوی آژانس شبکه خطوط لوله آلمان، در مورد اینکه چه چیزی باعث کاهش شدید فشار در خطوط لوله گازی شده است که از روسیه به کشورش می رود، حدس می زند. آلمان و دانمارک در حال بررسی این نشت‌ها هستند و کرملین نیز این موضوع را اعلام کرده است نمی تواند خرابکاری را رد کند.


دادستان های ایالات متحده دیروز سه مرد را متهم کردند – جیمز پتن، پیتر کوکر پدر. و پیتر کوکر جونیور. – با سازماندهی یک طرح وقیحانه دستکاری بازار، در آخرین پیچش داستان عجیب یک اغذیه فروشی کوچک نیوجرسی که به نوعی به ارزش بازار بیش از 100 میلیون دلار دست یافت.

اغذیه فروشی زادگاه شما به نمادی از بازار سهام کف آلود تبدیل شد در آوریل 2021، زمانی که دیوید آینهورن، مدیر صندوق تامینی، از رشد نامتناسب شرکت مادر اغذیه فروشی ها، Hometown International، در نامه ای به مشتریان انتقاد کرد و به طعنه گفت: “پاسترامی باید شگفت انگیز باشد.” اغذیه فروشی که در پاولزبورو، نزدیک فیلادلفیا است، تنها دارایی Hometown International بود و طبق گزارش SEC، کمتر از 40000 دلار در سال فروش داشت.

این سه مرد، از جمله دو پدر و پسر، با 12 اتهام فدرال روبرو هستند. از جمله توطئه برای ارتکاب تقلب در اوراق بهادار، کلاهبرداری اوراق بهادار و توطئه برای دستکاری قیمت اوراق بهادار، به دلیل مشارکت ظاهری در “تعدادی از رویدادهای تجاری هماهنگ، که اغلب به عنوان معاملات مسابقه و شستشو نامیده می شود” در سهام Hometown و شرکت دیگری، E-Waste. شرکت

SEC نیز این افراد را متهم کرد تقلب در اوراق بهادار. جوکر جونیور مجله تایمز سال گذشته گزارش داد، سهام چند میلیون دلاری این شرکت را به چندین صندوق تامینی آسیایی فروخت، به این امید که Hometown International بتواند به عنوان وسیله‌ای برای ادغام معکوس SPAC عمل کند. امسال با Makamer، یک استارت آپ بیوپلاستیک ادغام شد. اغذیه فروشی، که ظاهراً “یک پنیر پست” سرو می کرد، طبق یک پرونده نظارتی، پس از ادغام بسته شد.

پس از اعلام اتهامات دیروز، آینهورن توییت کرد: «حدس می‌زنم پاسترامی چندان عالی نبود. من واقعاً هیچ وقت فرصتی برای امتحانش نداشتم 😆.”

معاملات

  • به نظر می رسد در میان تقاضای شدید سرمایه گذاران، سهام پورشه در این هفته در بالاترین محدوده قیمتی خود، معاملات را آغاز کنند. (رویترز)

  • سازنده تجهیزات تناسب اندام Bowflex گفت که در حال فروش است. (WSJ)

  • SPAC درگیر که به دنبال عمومی کردن پلت فرم رسانه های اجتماعی دونالد ترامپ است، آدرس خود را به یک فروشگاه UPS از یک دفتر میامی تغییر داده است. (CNBC)

خط مشی

بهترین از بقیه

ما بازخورد شما را می خواهیم! لطفا نظرات و پیشنهادات خود را به [email protected] ایمیل کنید.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما