نظر | چگونه اینترنت ماسک و دیسانتیس را کوچک کرد؟

اگر چند ماه پیش، بلافاصله پس از اینکه ایلان ماسک توییتر را خرید و رون دیسانتیس یک پیروزی بزرگ در انتخابات را جشن گرفت، به من می گفتید که دسانتیس در گفتگو با ماسک، کمپین ریاست جمهوری خود را راه اندازی می کند، فکر می کردم. جذاب: میلیاردر راست‌گرا که موشک‌ها و ماشین‌هایش در اقتصادی تحت سلطه اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مالی برجسته هستند، با سیاستمدار جمهوری‌خواه که پیروزی‌های واقعی‌اش در تضاد با پوپولیسم مجازی دونالد ترامپ است، ملاقات می‌کند.

راه‌اندازی واقعی کمپین ریاست‌جمهوری دسانتیس، در یک رویداد «فضاهای توییتر» که مکرراً خراب شد و برای مخاطبان کمتری نسبت به آنچه که او فقط با حضور در فاکس ادعا می‌کرد پخش شد، در عوض نسخه‌ای سیاسی از درسی را ارائه داد که به ما آموخته‌ایم. بارها توسط ماسک سرپرستی توییتر: اینترنت می تواند یک تله باشد.

برای غول تسلا و اسپیس ایکس، این تله به این دلیل به وجود آمد که ماسک می خواست به تفکر گروهی نهادهای لیبرال حمله کند و با دیدن این تفکر گروهی در سایت رسانه اجتماعی مورد علاقه خود، تصور کرد که داشتن توییتر کلید تغییر گفتمان عمومی است.

اما با تمام نفوذی که دارد، رسانه‌های اجتماعی هنوز در پایین دست سایر موسسات هستند – دانشگاه‌ها، روزنامه‌ها، کانال‌های تلویزیونی، استودیوهای فیلم، دیگر پلتفرم‌های اینترنتی. توییتر است زندگی واقعی، اما فقط از طریق ارتباط آن با واقعیت های دیگر. این ظرفیت را ندارد که به تنهایی یک مرکز گفتمان، گردآوری اخبار یا سرگرمی باشد. و بسیاری از مشکلات ماسک به عنوان مدیر عامل توییتر منعکس کننده یک برآورد بیش از حد ساده از قدرت و نفوذ ذاتی رسانه های اجتماعی است.

بنابراین، او سعی کرده است امتیاز تأیید، «چک‌های آبی» معروف را بفروشد، بدون اینکه بداند به دلیل ارتباطشان با مؤسسات دنیای واقعی ارزش دارند و اگر به تنهایی سلسله مراتب توییتر را منعکس کنند، ارزش خود را از دست می‌دهند. یا روزنامه‌نگاران مورد علاقه‌اش را تشویق می‌کند تا نمونه‌ها و مقالات خود را در سایتش منتشر کنند، در حالی که هنوز برای آن نوع نشریه ساخته نشده است. یا او چهره‌های رسانه‌ای مانند تاکر کارلسون و اکنون سیاستمدارانی مانند DeSantis را تشویق کرده است که برنامه‌های خود را اجرا کنند یا مصاحبه‌هایی را بر روی پلتفرم او انجام دهند، بدون اینکه زیرساخت لازم برای اجرای همه این کارها را داشته باشند.

این کاملاً ممکن است که ماسک بتواند در نهایت این زیرساخت را ایجاد کند و توییتر را از آنچه که امروز هست قدرتمندتر کند. اما میانبر فوری رسانه های اجتماعی برای تأثیری که او به دنبال آن است وجود ندارد. اگر می خواهید توییتر مرکز خبری جهان باشد، احتمالاً به یک اتاق خبر توییتر نیاز دارید. اگر می‌خواهید توییتر میزبان نامزدهای ریاست‌جمهوری باشد، احتمالاً به یک کانال توییتری نیاز دارید که شبیه یک خبر حرفه‌ای باشد. و در حالی که شما در تلاش برای ساختن آن چیزها هستید، باید مراقب باشید که ماهیت رسانه های اجتماعی شما را به نقش کاریکاتوری تقلیل ندهد – ترول به جای سرمایه دار – که همه را در توییتر وسوسه می کند.

این نوع کاهش همان چیزی است که رویداد توییتر به DeSantis داد، که راه اندازی متلاطمش ممکن است فراموش شود، اما عاقلانه است که از اشتباهی درس بگیرد. انتقادی در حال ظهور از فرماندار فلوریدا وجود دارد که نشان می دهد تمام شخصیت او خیلی آنلاین است – صحبت های او در مورد بیداری، بیداری، بیداری به یک جناح محدود و مبتنی بر اینترنت در حزب جمهوری خواه کشیده شده است، که او خود را شبیه الیزابت وارن می کند. در سال 2020، که وعده‌هایش از طرح‌ها، برنامه‌ها، برنامه‌های جناح وانک را به وجد آورد، اما با رای‌دهندگان عادی دموکرات شکست خورد.

من فکر می کنم این نقد بیش از حد است. اگر نگاه کنید رای گیری از میان رای دهندگان اولیه جمهوری خواه، به نظر می رسد که جنگ فرهنگی یک نگرانی عمومی است تا تثبیت نخبگان، و یک استدلال قابل قبول وجود دارد که درگیری با ترقی گرایی جدید اصلی ترین چیزی است که ائتلاف GOP را به هم پیوند می دهد.

اما به نظر می رسد که درگیری با ترقی گرایی درست است در زمینه رسانه های اجتماعی این طعم بیشتر بوتیک است، و بسیاری از محافظه کاران ضد بیداری به ویژه روی این موضوع سرمایه گذاری نمی کنند که آیا رژیم قبلی توییتر فلان تأثیرگذار جناح راست را سرکوب می کند یا از فلان متخصص “اطلاعات نادرست” دستور می گیرد. و همچنین درست است که دیسانتیس در برابر نامزدی رقابت می‌کند که هر لحظه می‌تواند به توییتر بازگردد و مانند یک غول‌پیکر از فیدهای خود دوری کند، مهم نیست که “سرپرست” هر گزینه جمهوری‌خواه را ترجیح می‌دهد.

بنابراین معرفی خود در آن فضای آنلاین باعث شد تا دیسانتیس به‌طور غیرضروری کوچک به نظر برسد – کوچک‌تر از حضور ماسک و غیبت ترامپ، و به مقیاس بحث‌ها درباره ممنوعیت سایه‌ها و بخش 230 قانون نجابت ارتباطات کاهش یافت. بهترین تبلیغ خود فرماندار فلوریدا در یک دوره مقدماتی باید قول او برای فعالیت بیشتر در آن باشد واقعیت نسبت به ترامپ، با ادعای او برای اینکه در حکومت واقعی بهتر عمل می کند، از طریق مزیت او در انرژی تأثیرگذار و تأثیرگذار کمپین آشکار شد.

خبر خوب برای DeSantis این است که او میلیاردها دلار در یک شرکت رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری نکرده است، بنابراین پس از تحمل یک مقدمه رو به کاهش، می‌تواند تله را رها کند و دور شود – به سمت جمعیت، چراغ‌های برق و چمن.

گرچه برای ماسک، فرار یا مستلزم پذیرش شکست در این عرصه خاص است یا در غیر این صورت یک کمپین طولانی نوآوری که در نهایت توییتر را به همان اندازه ای که او به اشتباه تصور می کرد بزرگ می کند.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما