نظر | دو سوم بچه ها برای خواندن مشکل دارند و ما می دانیم که چگونه آن را برطرف کنیم

یک سخن قصار دوست داشتنی معتقد است که آموزش پر کردن یک سطل نیست، بلکه روشن کردن آتش است.

اما اغلب، نه سطل ها پر می شود و نه آتش روشن می شود.

یکی از نزولی ترین آمارها برای آینده ایالات متحده این است: دو سوم دانش آموزان کلاس چهارم در ایالات متحده در خواندن مهارت ندارند.

شاید خواندن مهمترین مهارتی باشد که می توانیم به کودکان بدهیم. این چراغ آزمایشی آن آتش است.

با این حال، ما نتوانستیم آن چراغ آزمایشی را روشن کنیم، بنابراین امروزه از هر پنج بزرگسال در ایالات متحده یک نفر با سواد ابتدایی دست و پنجه نرم می کند، و پس از بیش از 25 سال کمپین و مد، کودکان آمریکایی هنوز در تلاش برای خواندن هستند. دانش‌آموزان کلاس هشتمی امروز در واقع نسبت به همتایان خود در سال 1998 یک تار مو بدتر هستند.

یکی از توضیح‌هایی که به دست می‌آید این است که با بهترین نیت، ما بزرگ‌ترها وظیفه آموزش خواندن به بچه‌ها را به هم ریخته‌ایم. شواهد فزاینده‌ای از علوم اعصاب و آزمایش‌های دقیق وجود دارد که نشان می‌دهد ایالات متحده استراتژی‌های خواندنی را اتخاذ کرده است که خیلی خوب کار نمی‌کنند و ما به اندازه کافی بر یک نقطه شروع ساده تکیه نکرده‌ایم – به بچه‌ها کمک می‌کنیم تا کلمات را با صداهای صوتی تلفظ کنند.

نانسی مدن، استاد دانشگاه جانز هاپکینز که متخصص سواد اولیه است، خاطرنشان کرد: «آموزش بیش از حد خواندن بر اساس آنچه شواهد می گویند نیست. “این کاملا واضح است.

حداقل نیمی از بچه ها در ایالات متحده آموزش خواندن موثری دریافت نمی کنند.

سایر کارشناسان نیز موافق هستند. تد میچل، کهنه سرباز آموزش و پرورش تقریباً در هر سطحی که اکنون رئیس شورای آموزش و پرورش آمریکاست، فکر می‌کند که اکثریت کودکان به راحتی تحصیلات پایین‌تری را دریافت می‌کنند.

البته دیگران مخالف هستند. اما رویکردی به نام «علم خواندن» جای خود را به دست آورده است و بر بستری از آموزش آواز استوار است.

(من روی سیاست ملی تمرکز می‌کنم، اما والدین نیز نقش دارند. گوش دادن به صحبت‌های بچه‌ها می‌تواند خطرناک باشد – شما برای خرید یک بازی ویدیویی صحبت خواهید کرد – بنابراین برای آنها بخوانید! من پیشنهادات خود را برای بهترین‌ها ارائه کرده‌ام. کتاب‌های کودکانه همیشه – و واقعاً یکی از بهترین دلایل برای بچه‌دار شدن، فرصت خواندن برای آنهاست.)

من بخش زیادی از دهه های 1980 و 1990 را به عنوان خبرنگار نیویورک تایمز در شرق آسیا گذراندم و کودکان آنجا (از جمله من) خواندن از طریق آوایی و الفبای آوایی را آموختند: هیراگانا در ژاپن، بوپوموفو در تایوان، پینیین در چین و هانگول در کره جنوبی. . سپس در سال 1999 با خانواده‌ام به ایالات متحده بازگشتم و متوجه شدم که حتی خواندن هم سیاسی است: جمهوری‌خواهان صداهای صوتی را تأیید می‌کنند، بنابراین از من به عنوان یک لیبرال خوب انتظار می‌رفت که چشمانم را بچرخانم.

انتقاد اولیه از آوازخوانی تا حدی ریشه در عدالت اجتماعی داشت و سعی می‌کرد با ارائه مطالب خواندنی جذاب‌تر به آموزش ناکافی در شهرهای داخلی بپردازد. این موضوع زمانی سیاسی‌تر شد که پلتفرم حزب جمهوری‌خواه در سال 2000 خواستار «شروعی زودهنگام در علم صداسازی» شد، و زمانی که رئیس‌جمهور جورج دبلیو بوش با ابتکار مهمی به نام «اول خواندن»، آواز را پذیرفت.

برای لیبرال ها، حمایت بوش از صدا و پژواک آن را مشکوک کرد. این یک پایه داشت: برنامه Reading First به خوبی اجرا نشد و ارزیابی های دقیق نشان داد که تأثیر کمی داشته است. سگ مرد.

پس از گوش دادن به یک پادکست شش قسمتی جذاب، “داستان فروخته شد”، که با شور و شوق استدلال می کند که سازمان آموزش و پرورش شواهد تجربی را نادیده گرفته و به طور ناخواسته به کودکان آسیب رسانده است، شیفته شکست در خواندن شدم.

امیلی هانفورد، روزنامه‌نگار رادیویی عمومی که سال‌ها بر مسائل خواندن تمرکز کرده است، می‌گوید: «به بچه‌ها یاد نمی‌دهند که چگونه بخوانند، زیرا برای دهه‌ها به معلمان ایده‌ای در مورد خواندن و نحوه یادگیری آن را می‌فروشند. پادکست ها او به من گفت که پادکست بیش از 3.5 میلیون بارگیری داشته است.

یکی از اهداف پادکست، لوسی کالکینز، استاد کالج معلمان دانشگاه کلمبیا است که برنامه درسی خواندنی پرکاربرد دارد. کالکینز اذعان کرده است که از علم حرکت خواندن و از هانفورد آموخته است، و به من گفت که چگونه برنامه درسی خود را در نتیجه تغییر داده است – اما او همچنین می‌گوید که آوازخوانی همیشه بخشی از رویکرد او بوده و روایت‌های رسانه‌ای بیش از حد ساده شده است.

همانطور که کالکینز و دیگران مطالب خود را اصلاح می کنند، شکاکان نگران هستند که برنامه های درسی هنوز به طور کامل به آواشناسی متعهد نیستند، اما آن را روی استراتژی های دیگر قرار می دهند و دانش آموزان را گیج می کند.

در توصیف این جنگ های خواندنی آسان است. همه قبول دارند که آوازخوانی ضروری است و همه نیز قبول دارند که آوازخوانی کافی نیست.

مدن گفت: “بله، آوازخوانی مهم است، اما نحوه انجام صداهای صوتی نیز مهم است، و بقیه چیزها نیز مهم است.” او یک سازمان غیرانتفاعی Success for All را اداره می‌کند که یکی از سازمان‌های مبتنی بر شواهد برای بهبود خواندن است و ارزیابی‌های دقیق نتایج بسیار خوبی را نشان داده است. (موفقیت برای همه یکی از مؤسسات غیرانتفاعی در راهنمای ارائه راهنمای تعطیلات من در سال 2022 بود؛ از خوانندگانم برای اهدای بیش از 6 میلیون دلار به آنها تشکر فراوان دارم.)

آنچه واضح است این است که وقتی دو سوم بچه های آمریکایی در خواندن مهارت ندارند، نسل بعدی را شکست می دهیم. اگر بی‌وقفه تجربی باشیم و روی شواهد تمرکز کنیم، می‌توانیم این را به‌طور ناقص برطرف کنیم. همچنین قابل توجه است که بسیاری از مداخلات دیگر کمک می کنند و بحث برانگیز نیستند: تدریس خصوصی، دسترسی به کتاب، و آموزش والدین در مورد مطالعه برای کودکان. و کاهش فقر کودکان، که اعتبارات مالیاتی کودکان تا زمانی که کاهش یافت، بسیار موفقیت آمیز بود.

رو به جلو.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما